י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חוות השרתים הגדולה בעולם תיבנה בחוג הקוטב הצפוני

כל צריכת החשמל של מרכז הנתונים שיוקם בצפון נורווגיה תתבסס על מקורות אנרגיה מתחדשים

  • כ"ה אב התשע"ז
Kolos
Kolos



חברת קולוס הנורווגית-אמריקאית הודיעה על כוונתה לבנות את מרכז הנתונים (דאטה סנטר) הגדול ביותר בעולם בעיירה בלאנגן בצפון נורווגיה, אשר נמצאת בתוך חוג הקוטב הצפוני.

לדברי החברה, מזג אוויר קר, העובדה שמרכז הנתונים יהיה מוקף במים משלושה צדדים, ושפע מקורות כוח הידרואלקטרי ואנרגיית רוח באזור יסייעו בהוזלת עלויות האנרגיה.

"אלו מחירי החשמל הנמוכים באירופה, פשוטו כמשמעו - ו-100% מהחשמל יגיע ממקורות מתחדשים באמצעות אחת הרשתות היציבות ביותר בעולם", אמר המנכ"ל במשותף של קולוס, מארק רובינסון, לאתר החדשות BBC.

"זהו אזור בכדור הארץ שקר באופן טבעי ויש בו לחות אידיאלית, כך שניתן לצנן את השרתים ללא צורך בקירור מלאכותי", הוסיף.

לדברי החברה, הוצאות החשמל של חוות השרתים יהיו נמוכות ב-60% מאלו של מרכזים מתחרים, "דבר שיהפוך אותו למרכז הנתונים התחרותי ביותר בעולם".

צריכת חשמל הפכה לאחת הבעיות הגדולות ביותר שעמה מתמודדות חוות שרתים, אשר כבר אחראיות כיום 3% מצריכת החשמל העולמית, ושצריכת החשמל שלהן צפויה לזנק פי שלושה בתוך עשור, לפי מומחים.

קולוס מסרה כי כבר גייסה כמה מיליוני דולרים לפרויקט ממשקיעים פרטיים בנורווגיה, וכי החברה ממשיכה לעבוד יחד עם בנק השקעות בארה"ב כדי לגייס את שארית המימון הנדרש.

חוות השרתים תיצור 2,000-3,000 מקומות עבודה חדשים באופן ישיר, ובין 10,000-15,000 משרות נוספות באופן עקיף, לפי מתכנני הפרויקט.

מרכז הנתונים הגדול בעולם

טענת קולוס כי מרכז הנתונים שתקים יהיה הגדול בעולם מבוססת על כמות החשמל שתצרוך חוות השרתים. בשלב ראשון תהיה הצריכה כ-70 מגה וואט, אולם לפי התוכנית תוגדל הצריכה בתוך עשור ליותר מ-1,000 מגה וואט.

חטיבת עיבוד הנתונים של חברת אמזון במדינת וירג'יניה אמנם כבר צורכת כ-1,000 מגה וואט, אולם השרתים של החברה מפוזרים באזור במקום להיות מרוכזים בחוות שרתים אחת.

עם השלמת הפרויקט של קולוס בלאנגן ישתרע מרכז הנתונים בן ארבע הקומות על שטח של 600 אלף מ"ר - יותר מחוות השרתים הגדולה בתבל כיום הנמצאת בלנגפנג בסין.
Kolos מרכז נתונים נורווגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד