ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

נחשף: הסכום האסטרונומי שנדרש לתחזוקת הכותל הרפורמי

על רקע החלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל, חושף 'בחדרי חרדים: משרד ראש הממשלה מבקש לחתום הסכם התקשרות, ללא מכרז עבור שירותי תחזוקה ה'כותל הרפורמי': סכום של 2,052,858 שקלים לשנה. ועל מה יוצא הכסף?

נחשף: הסכום האסטרונומי שנדרש לתחזוקת הכותל הרפורמי





על רקע הדיון שיתקיים בבג"צ בעוד כשבוע ימים בעתירות נשות הכותל, הרפורמים והקונסרבטיבים, ועל רקע החלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל, וכפי שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים", משרד ראש הממשלה מבקש לחתום הסכם התקשרות, ללא מכרז, עם החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי עבור שירותי תחזוקה שנתית לרחבת התפילה הרפורמית בקשת רובינסון.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי עלות התחזוקה השוטפת לשנה של רחבת התפילה הרפורמית תעלה למדינת ישראל סכום של 2,052,858 ₪ לתקופה של שנה, וסכום של 10,264,290 ש"ח לתקופה של חמש שנים.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי באופן חריג, משרד רה"מ מבקש להתקשר עם החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי, ללא מכרז, לאחר שהחשב הכללי הגיש לוועדת המכרזים בקשה ונימוקים, על פיה, החברה תוגדר כספק יחיד. ולמרות שההליך לא תקין - מכיוון שהוא דורש פרסום מכרז כחוק, בשל רגישות הסוגיה והחשש של ראש הממשלה מביקורת בינלאומית נגדו – משרד רה"מ מבקש לאשר את הבקשה החריגה בהקדם.



בבקשה ששיגרה ראש אגף תקציבים בחשב הכללי - דורית שטינמץ לוועדת המכרזים היא פירטה כך: "רחבת התפילה הדרומית, המצויה בקשת רובינסון משמשת כמקום תפילה למתפללים יהודים שלא מתפללים על פי מנהג היהדות האורתודוקסית, לפי דין תורה, שהרבנות הראשית לישראל נוהגת לפיו".

היא התייחסה להוראת ראש הממשלה למזכיר הממשלה לפעול לשפר ולתחזק את רחבת התפילה הרפורמית: "ביום 25/6/2017 הנחה ראש הממשלה את מזכיר הממשלה לוודא כי ניהול האתר יימשך במתכונתו הקיימת בשנים האחרונות. בהתאם להנחייתו האמורה של ראש הממשלה, בכוונת משרד ראש הממשלה לבצע התקשרות לרכישת שירותים אשר תאפשר למשרד לוודא כי ניהול האתר יימשך במתכונתו הקיימת – קרי שהאתר ינוהל באופן שיוכל לשרת את מתפללי קשת רובינסון הן בהיבט הניהולי (תפילה בהתאם לדרכם) והן בהיבט התפעולי (אספקת שוטפת של שירותי אחזקה, ניקיון, שמירה וכו')", כתבה.

שטינמץ הוסיפה כי בכוונת משרד ראש הממשלה להקים ועדת היגוי שתוודא שהרחבה הרפורמית מתוחזקת כמצופה: "בגדר ההתקשרות תוקם ועדת היגוי בראשות נציגי המשרד, אשר תאפשר למשרד לוודא כי האתר מנוהל באופן שתואר לעיל. לצורך האמור ובשים לב לרגישות הרבה הקיימת בהתקשרות מעין זו, המשרד מעוניין להתקשר עם חברה ממשלתית או תאגיד סטטוטורי אשר יספקו למשרד שירותים כאמור".

הח"כים החרדים תומכים בהחלטת ראש הממשלה לתחזק ולהשקיע ברחבה הרפורמית ובלבד שלא תהיה לרפורמים ולקונסרבטיבים כל הכרה רשמית ושותפות בהנהלה או בוועדה שתנהל את המקום.






הכותל הרפורמי משרד ראש הממשלה מתווה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד