י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אנדרואיד אוראו: כך ייראה הסמארטפון הבא שלכם

מערכת ההפעלה החדשה שהשיקה גוגל מבטיחה, בין היתר, מהירות גבוהה יותר, חיי סוללה ארוכים יותר ושימוש באפליקציות במקביל • לעת עתה, העדכון זמין בגרסת בטא למפתחים וניתן להתקין אותו במספר מצומצם של מכשירים

אנדרואיד אוראו: כך ייראה הסמארטפון הבא שלכם



השבוע הציגו בגוגל את הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה אנדרואיד - Android 8.0 Oreo שכבר זמינה להורדה למכשירים התומכים בה, ואת העדכונים החדשים שהיא מציעה. הגרסה החדשה אמורה להציג מהירות גבוהה יותר בביצועים של המכשיר: הפעלה מהירה יותר של המכשיר, כניסה ישירה לאפליקציות ללא צורך בהורדה שלהן והמערכת תשהה פעילות של אפליקציות לא פעילות שרצות ברקע.

אוראו זמינה להורדה למפתחים ולבעלי מכשירי נקסוס ופיקסל שיכולים לבצע עדכון ידני - אם לא מעוניינים להמתין שהמערכת תעלה בעדכוני התוכנה של המכשיר. עוד מדווחת החברה כי כיום ישנם 2 מיליארד מכשירים בשימוש בהם מותקנת מערכת ההפעלה של אנדרואיד.

את אוראו הציג סמיר סאמאט, סגן נשיא לניהול מוצר, אנדרואיד וחנות האפליקציות בבלוג של החברה. השיפורים במערכת ההפעלה אמורים לשפר לא רק את המהירות - התוכנה החדשה תגביל את פעילותן של אפליקציות שנמצאות פחות בשימוש, כך שבזמן שימוש באפליקציה אחרת - צריכת הסוללה לא תפגע. אפשרות חדשה שמגיעה עם אוראו היא תמונה בתוך תמונה - אפשרות להשתמש בשתי אפליקציות במקביל: להקטין אפליקציה לחלון קטן בזמן הפעלת אפליקציה אחרת. החידוש הזה התאפשר עד כה במרבית המכשירים החדשים, בשימוש במספר מצומצם של אפליקציות, והחל מעכשיו יגיע בתוך מערכת ההפעלה.

חידוש נוסף הוא נקודות התראה - על אפליקציה במסך הבית תופיע נקודה מצד ימין שתסמן כי ישנה התראה, מעליה יופיע חלון שיציג את ההתראה, ללא צורך להיכנס לאפליקציה, ולאחר מכן ניתן יהיה לסגור את ההתראה על ידי החלקה ימינה. Instant Apps - תאפשר למשתמשים להיכנס לאפליקציות מתוך הדפדפן של המכשיר ולהשתמש בהן ללא הורדה שלהן למכשיר. בנוסף, באוראו יושקו 60 אימוג'ים חדשים.

גוגל הציגה גם שיפורים באבטחה והכריזה כי היא מגינה על משתמשיה מאפליקציות שהתגלו כזדוניות בחנות האפליקציות של גוגל. בכל יום המערכת תסרוק 50 מיליארד אפליקציות בשימוש, ואפליקציות שימצאו מפרות את מדיניות השימוש של גוגל פליי יוסרו מהחנות. בחלון ההגדרות, תחת אפשרות האבטחה, יוכל המשתמש לקבל מידע לגבי הסקירה האחרונה ובעיות האבטחה שנמצאו באפליקציות שנסרקו.

עוד חידוש חשוב הוא הפעלה אוטומטית של חיבור לווי.פיי בטוח - גם כאשר המשתמש ניטרל את הפעולה. כך למשל - אם המשתמש יצא מהבית וכיבה את החיבור האוטומטי כדי לא להתחבר לרשת אלחוטית לא מוכרת או לגלוש על חשבון חבילת הגלישה הסלולרית - כאשר ישוב למקום בו יש ווי.פיי בטוח, אוראו יחבר אותו באופן אוטומטי לאותה נקודה.

המכשירים שכבר עכשיו יכולים לעדכן את מערכת ההפעלה על ידי הורדת גרסת הבטא מאתר החברה הם: גוגל פיקסל וגוגל פיקסל XL, פיקסל C, נקסוס 5X, נקסוס 6P ונקסוס פלייר. מדיווח של CNET עולה כי סוני, וואווי, מוטורולה, סמסונג ו-HTC ישיקו מכשירים נוספים עד סוף השנה שיגיעו עם מערכת ההפעלה החדשה מוטמעת בהם.

על פי הערכות, מכשירים הפועלים עם מערכת הפעלה של אנדרואיד והם בני יותר משנה - לא יוכלו לעדכן לגרסת אוראו. זאת משום שיצרני הסמארטפונים מעדיפים להשקיע בהתאמות למכשירים החדשים שלהם ולא לישנים. כרגע אין מידע נוסף אילו מכשירים יזכו לעדכון ומתי הוא יגיע לכל מכשיר.
אנדרואיד אוראו מערכת הפעלה גרסת בטא גוגל נקסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד