י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מי עקץ את משפחת העצור? "תקשיבו ליענקי"

"הוא הציג את עצמו בשם יענקי, שם זהה לאחד מעוזריו של ליצמן והביע נכונות לסייע בכל מה שניתן. הוא אמר לנו שליצמן רוצה שהוא ייצא נקי מהתיק הזה" כך מספר ל'בחדרי' אחד מחבריו • הוגשה תלונה ונפתחה חקירה • היום ישוחרר למעצר בית

מי עקץ את משפחת העצור? "תקשיבו ליענקי"
ויכוח צילום: pixabay



המשטרה פתחה בחקירה על מנת לאתר מי עקץ ב-125 אלף ש"ח את בני משפחת העסקן הירושלמי, תוך שימוש בשמו של עוזר שר הבריאות יעקב ליצמן ועורך דין ממשרדו של עו"ד יעקב וינרוט.

בלילה שבין רביעי לחמישי לפני שבוע וחצי, חוקרי משטרת ירושלים עצרו עסקן מוכר בחשד לסחר בתינוקות הנמכרים למשפחות חרדיות בחו"ל ובנושא הפטורים מצה"ל במסגרתו כבר היה במעצר בינואר השנה. מעצרו הוארך ביום חמישי זו הפעם השלישית ובמסגרת הדיון סוכם כי הבוקר (ראשון) העסקן החשוד ישוחרר למעצר בית למשך שבוע וחצי בתנאים מגבילים הכוללים גם הפקדה כספית גדולה.

'בחדרי חרדים' בדק והעלה כי מסתבר שמאחורי הקלעים היה מי שניצל על פי החשד את מצוקת בני המשפחה והצליח לקבל מהם סכום כסף גדול שהיה מיועד להפקדה בתמורה לשחרורו של העסקן. "כבר ביום המעצר הוא פנה אלינו, הציג את עצמו בשם יענקי, שם זהה לאחד מעוזריו של שר הבריאות ליצמן והביע נכונות לסייע בכל מה שניתן. הוא אמר לנו שליצמן רוצה שהוא ייצא נקי מהתיק הזה" מספר ל'בחדרי חרדים' אחד מחבריו של העסקן.

לדברי בני המשפחה, מדובר באדם בעל קשרים, זאת מאחר והציג למשפחה פרטים מתוך החקירה, דברים שלא ידעו על כך קודם לכן. מעבר לכך, אותו אדם אף הצליח להעביר מסר באמצעות העסקן עצמו, תוך כדי שהותו במתקן של שירות בתי הסוהר, שאמר לפרקליטו להעביר מסר לבני המשפחה "תקשיבו ליענקי, הוא רק עוזר לנו".

אותו יענקי, הצליח לרכוש את אמונם של בני המשפחה תוך ימים ספורים. עוד במהלך הדיונים אודות שחרורו, סיפר לבני המשפחה, כי גייס עורך דין ממשרדו של עו"ד יעקב וינרוט לטובת העניין וזה סיכם עם המשטרה כי העסקן ישוחרר בתנאים מגבילים תמורת סכום של 150 אלף שקלים. "מעבר לכך ציין הנוכל, כי לשכת ליצמן אף תשתתף בסכום ההפקדה" סיפר ל'בחדרי'.

"הוא סיכם איתנו כי המשפחה תגייס 125 אלף ש"ח, וה-25 אלף הנוספים, הוא ישלים מלשכת השר ליצמן" סיפר בן משפחה ל'בחדרי', והוסיף כי ביום שלישי שעבר המתחזה שלח אדם לאסוף את 125 אלף שקלים ממספר כתובות של בני משפחה וחברים, כשהוא מציג את עצמו כנהג של יענקי העוזר של ליצמן".

"מאז שהוא קיבל את הכסף, הבן אדם נעלם" מספר קרוב המשפחה, "לאחר שכל מספרי הטלפון שלו לא היו זמינים, פניתי ללשכת השר ליצמן שם התברר כי יענקי שאכן עובד במשרד אינו מעורב בתיק העסקן ומעבר לכך אין לו נהג, זה שאסף את הכסף..." סיפר ל'בחדרי'. בשלב זה הבינו בני המשפחה והעו"ד כי מדובר בעוקץ ופנו למשרדו של עו"ד וינרוט גם שם התברר כי הדברים שנאמרו בשמם לא היו ולא נבראו.

ביום רביעי, למחרת העברת הכסף, חשדו בני המשפחה כי מדובר בעוקץ והגישו תלונה במשטרת ירושלים, שם החלו חוקרי ההונאה בניסיונות לאתר את העוקץ שגנב מהם סכום של 125 אלף שקלים שהיו מיועדים לשחרור העסקן העצור. במקביל, משרד הבריאות הגיש תלונה במשטרת מחוז מרכז.

"גורם שלישי פנה למשפחה באמתלה להחלפת ייצוג. נעשה מעשה של חשיפת חלק מהחומר בפני המשפחה עם הצגת אנשים מעורבים בפרשיה" אמר בדיון ביום חמישי עו"ד יהונתן דנה. "נאמר שבהפקדה יש הסכמה לשחרור החשוד. לאור האמור, המשפחה עשתה מאמצים עילאיים על מנת להעביר את הסכום לגורם, כדי לשחרר את החשוד" אמר העו"ד לבית המשפט וביקש לקיים את הדיון בדלתיים סגורות "אני חושב שהקושי הוא שיש כאן שימוש - אני לא יודע לאיזו מטרה. המשפחה של המשיב מנוצלת, נלקחו ממנה 150,000 ש"ח".

מלשכת השר ליצמן נמסר ל'בחדרי חרדים': "מדובר במקרה חמור של התחזות וגניבה תוך ניצול לכאורה של שמו הטוב של השר ליצמן וצוות לשכתו. המשטרה עודכנה על ידנו ואנו סומכים על המשטרה שתשיג את האחראים בהקדם. למותר לציין כי ללשכת השר אין כל קשר לסיפור עצמו".

אין מדובר במקרה ראשון בו אנשים מתחזים לעוזריהם של השר ליצמן, בספטמבר 2016 הוגש כתב אישום נגד תושב ביתר עילית (26) כי הוציא במרמה עשרות אלפי שקלים מחולים קשים, לאחר שהבטיח להם כי יקדם את טיפולם הרפואי באמצעות קשריו, תוך שהוא מתחזה לעוזרם של שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ושל יו"ר אגודת "עזרה למרפא" הרב אלימלך פירר - בתמורה לעשרות אלפי שקלים.

לפני כשנה בתקופה בה סגן ראש עיריית נתניה שהה במעצר, פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' מקרה דומה, במסגרתו אנשים שונים בקהילה החרדית קיבלו שיחות מאדם שהציג את עצמו כ"איש שב"ס" שהתקשר בשמו של שמעון שר, שנעצר בחשד למעורבות בפרשת השחיתות בנתניה, המעוניין בהלוואה. רק כאשר אלה שסומנו על ידי החשוד נפגשו יחד בעקבות לווייה, עלה בליבם החשש כי מדובר בעוקץ. אלה החליטו לטמון מלכודת והודיעו ל"איש השב"ס" כי יגיע לעסק להמרת כספים בקרייה שם יקבל את הכסף. בשעה שנקבעה הגיע אדם לצ'יינג', נכנס פנימה והדלת מאחוריו ננעלה. משטרה הוזמנה למקום והחשוד עוכב לחקירה שם התברר כי מדובר בשליח תמים.

במחלק ההונאה של משטרת מחוז מרכז פתחו בחקירה על מנת לאתר את האדם שהתחזה לעוזרו ומקורבו של שר הבריאות ליצמן ובאמצעות כך הוציא במרמה 125 אלף שקלים מבני משפחתו וחבריו. בנוסף בודקים, האם האדם שהגיע לקחת את הכסף, הוא אותו אדם שהתחזה ליענקי או שזה שלח אדם אחר רק על מנת לקחת את הכסף. כפי שפורסם ביום חמישי ב'בחדרי' לאחר הארכת מעצרו עד ליום ראשון, כי היום (ראשון) הוא צפוי להתשחרר למעצר בית למשך שובי וחצי תוך הפקדה של 15 אלף ש"ח בלבד.

ממשטרת ירושלים נמסר, כי הוגשה תלונה ונפתחה חקירה במחלק ההונאה של משטרת מחוז מרכז.

עורך דינו של החשוד עו"ד שגיא גרינפלד מסר בשמו: "אנו מברכים על כך שבית המשפט קיבל את עמדתנו ושחרר את מרשי ממעצרו, מדובר בחשדות על אירועים ישנים מאוד שגם בהם מרשי כופר. לעניין העוקץ העניין מטופל על ידי משטרת ישראל .
עסקן חרדי יעקב ליצמן משטרת ישראל עוקץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד