ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

סער בוועידת "חינוך עכשיו" בקריה האקדמית אונו: "הממשלה צריכה לקבוע את מעמד המורה"

שר החינוך לשעבר גדעון סער בוועידת "חינוך עכשיו" שהתקיימה אתמול בקריה האקדמית אונו: "ממשלת ישראל צריכה לקבוע את מעמד המורה. זה יעד לאומי וצריך לגבות את זה בחקיקה. שכר המורה המתחיל צריך לעמוד על 8,000 שקל ולעלות עם השנים"

סער בוועידת "חינוך עכשיו" בקריה האקדמית אונו: "הממשלה צריכה לקבוע את מעמד המורה"



אתמול התקיימה בקריה האקדמית אונו ועידת "חינוך עכשיו" בהובלת שר החינוך לשעבר גדעון סער, מרצה בקריה האקדמית אונו ובהשתתפות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, רנן הרטמן מנכ"ל ומייסד הקריה האקדמית אונו, העתידן דוד פסיג, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר ומרצה בחוג לחינוך וחברה בקריה האקדמית אונו דלית שטאובר, מנכ"ל קרן טראמפ אלי הורביץ ואחרים.
שר החינוך לשעבר ומרצה בקריה האקדמית אונו, גדעון סער, פתח את הכנס ואמר: "כשהודעתי לפני 4 חודשים על חזרתי לזירה הציבורית החלטתי להציג סדר יום לגבי כל אחד מתחומי המדיניות. הסיבה שבגללה החלטתי שהכנס הראשון יעסוק בחינוך היא פשוטה: החינוך הוא הדבר הכי חשוב. החינוך הוא הביטחון האמיתי. חינוך מצוין בכל הרבדים, מהגנים ועד ההשכלה הגבוהה, יבטיח את עתיד המדינה".

סער פירט את הרפורמה שהוא מציע לשיפור החינוך בישראל, הכוללת בין השאר את העלאת שכר המורים המתחילים. "חייבים להעלות למורים המתחילים את השכר. יש נשירה מהמקצוע בשנים הראשונות - כשרבים מהנושרים הם דווקא מהטובים. השכר המתחיל למורה צריך לעמוד על 8,000 ש"ח, ותוך 7 שנים לעמוד על השכר הממוצע במשק. נעשה את זה כדי למשוך אנשים שרוצים קיום ופרנסה למשפחה". עוד הוסיף סער, כי "יש לבנות תכניות גיוס למצוינים, להקים מערך הוראה דיגיטלי משמעותי ולגבות את המורים מול התערבות לא מוצדקת של הורים בחינוך בבתי הספר, שכוללת לעיתים גם תופעות של אלימות פיזית ומילולית".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס בנאומו לקיטוב בחברה הישראלית: "זה לא סוד שמערכת החינוך בישראל מפוצלת ל-4 מערכות שכמעט נפרדות הרמטית, ואין לנו מושג מה המחיר של הפיצול החריף הזה. זה עולה לנו ביוקר - החל מהמחיר של החינוך ועד ההשפעה על החוסן החברתי והדמוקרטי. עלינו לחנך את מי שעתידים להיות המנהיגים שלנו כבר בעשורים הקרובים".

עוד הוסיף הנשיא: "המחיר שהחברה משלמת מורגש כיום אולי יותר מאי פעם - ולא רק בכיתות הלימוד, אלא גם בדיון הציבורי פוליטי שלא פעם ניזון מהשיסוי ההדדי. אנו מרגישים את זה ביציעי הכדורגל ובאולפני הטלוויזיה. המשימה שלנו היא לבנות את חברת העתיד כחברה שמבוססת על שותפות, וברור שלבתי הספר יש תפקיד משמעותי במשימה. מערכת חינוך שלא תיקח על עצמה לייצר תשתית משותפת לא תבצע את תפקידה עד הסוף – ללא קשר לכמה מתקדמת או מצוינת היא".

רנן הרטמן, מייסד ומנכ"ל הקריה האקדמית אונו: "השכלה גבוהה צריכה רפורמה לא פחותה מהחינוך בבתי ספר. יש צורך בחדשנות בתכני ההוראה ובמשימות החברתיות של האקדמיה. הקריה האקדמית אונו מתמקדת לא אחת בשאלה כיצד הופכים את הקמפוס שלנו שיש בו הרבה תרבויות לקמפוס רב תרבותי? כיצד ממזגים למשל את החברה החרדית לתוכנו ואחר כך בחברה הישראלית".
הקריה האקדמית אונו גדעון סער רובי ריבלין ועידה חינוך עכשיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד