י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"אני מוקף שנה בארבעה קירות, תעזרו לי"

שמעון ליבוביץ, העצור בפרשת "סחיטת הגיטין" בארה"ב, במכתב קורע לב מהכלא בו הוא יושב, ובו הוא מתחנן שחבריו יעשו הכל כדי לשחרר אותו

"אני מוקף שנה בארבעה קירות, תעזרו לי"
pixabay



העסקן האמריקאי שמעון ליבוביץ ממונרו שנעצר לפני כשנה על ידי ה-F.B.I, בחשד שתכנן רצח של סרבן גט, יישאר במעצר עד תום ההליכים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי פרקליטיו של ליבוביץ חשבו תחילה שליבוביץ הוא התיק הקל בפרשה, ולכן עתרו לפני כשנה לבית המשפט בתקווה לראות האם ישחררו אותו, ובכך לנסות לעתור אף לטובת העצור השני אהרן גולדברג, שחשוד אף הוא בסיפור, מה שכנראה ירד מהפרק.

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', השניים מואשמים בתכנון חטיפה בתשלום לצורך כפיית נתינת גט. בנוסף, על פי החשד במהלך השיחות ביניהם הם אף התבטאו כי יש "להרוג" את סרבן הגט, על מנת למנוע ממנו לבטל תוקף הגירושין.

כעת שמעון ליבוביץ כותב מכתב קורע לב מהכלא בו הוא יושב, ובו הוא מתחנן שחבריו יעשו הכל כדי לשחרר אותו.

במכתב מתאר העצור שמעון את תנאיו בבית הכלא, ואת העובר עליו בין פושעים ממדינות עולם שלישי, ואנשים מהעולם התחתון.

"אני ממש רועד בזמן שאני כותב את המכתב הזה", נאמר במכתב, "היום יום ג' באלול שזה בדיוק שנה שלמה לשהותי בכלא, זמן שלצערי ולדאבוני שאני יושב בין קירות, כן שנה שלמה, 365 ימים, 8760 שעות, 525.600 דקות, 31.536.600 שניות.

"אי אפשר בכלל להסביר ולתאר על ניר מודפס את מה שאני עובר בכלא, ומה שהכלא עושה לאדם חרדי שנמצא פה אפילו דקה אחת, על אחת כמה וכמה שנה שלמה, הצער והכאב להיום רחוקים מהאשה והילדים, מהחברים ומהקהילה, ולהיות במקום כזה שחור, איפה ש"המלכות של חסד" (הכוונה לחוקי המדינה) הושיבה אותי סגור בתוך כלא בצורה כל כך קשה.

"אבל דווקא בזמן כזה קשה, עדיין אני מודה להקב"ה על כל צעד ושעל שהוא עושה איתי, עם השגחה פרטית, שנותן לנו כח לעבור את הזמנים הקשים הללו, 'השם הוא האלוקים' זה האמונה, וזה נותן כח, ומוליך אותך כל דקה".

בחלק השני של המכתב כותב ליבוביץ "אני רוצה להודות מעומק הלב לכל האנשים שעושים הרבה בשבילי, ושמנסים לסדר את כל העניינים בצורה הכי טובה, בגוף, בחיזוק, ואלו ששולחים מכתבים, יהי רצון שלעולם לא ידעו צער, ושיהיה להם את כל הישועות בכל העניינים לטובה.

"בנוסף אני רוצה להודות לאלו שנחלצו לעזור ל'אח לצרה' אלעזר בן זאב רבקה, שגם נמצא באפילה גדולה, ומבקש מכולם להשתתף במאמצים לעזרה.

"מאת השם היתה זאת, שאני נמצא במקום הזה ג' אלול, בדיוק ביום ההילולא של ר' ישעי'לה טשעחובער זי"ע, שהוא בנו של הקדוש האדמו"ר מצאנז, וחברי אלעזר דוד שהוא נין של ר' ישעי'לה בטוח יצא מאפילה לאורה, הסבא בטח יוציא את נינו מהמצב אליו נקלע, ואני מבקש מכולם שישתתפו בקמפיין, בפרט ביום ההילולא".

לסיום מברך העצור את כל האנשים שעוזרים לו ולחבירו העצור, שבוודאי הסבים הקדושים יעזרו להם ויחזירו להם טובה על כל העזרה שלהם, "ונזכה לקבל את משיח צדקינו במהרה בימינו אמן".
שמעון ליבוביץ מונרו סרבן גט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד