ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מפתיע: הארגון הקיצוני ביקש להצטרף לדיון בבג"צ

ארגון 'אתרא קדישא' הנלחם ומפגין תדיר נגד חילולי קברים, ביקש במפתיע להצטרף כמשיב לדיון בערכאות בנושא הכותל המערבי • חסר תקדים

הרב דוד שמידל
הרב דוד שמידל



הדיון הדרמטי בבג"ץ שיתקיים ביום חמישי סביב סוגיית מתווה הכותל והדרישה לשנות את הסטטוס קוו בכותל המערבי – מתקרב. הבוקר מתפרסם ב'ישראל היום' כי ארגון 'אתרא קדישא' הקיצוני שבהנהגתו עומד רבי דוד שמידל, ביקש להצטרף לדיון כמשיב.

על פי הדיווח, ארגונו של הרב שמידל שכידוע עוסק בהגנת קברי ישראל בארץ ובעולם – שכר את שירותיו של עורך דין גלעד קורינאלדי וזאת במטרה להצטרף לדיון כמשיב נוסף.

אמש (שני), דחה בג"צ את הבקשה ומ'אתרא קדישא' הגיבו כי "בג"ץ פיספס הזדמנות נדירה לתת פתחון פה ולשמוע את עמדת חוגים חרדיים רחבים, שאינם מיוצגים במפה הפוליטית בישראל".

לדברי הארגון: "כל פגיעה ושינוי באתוס המקום הקדוש יגרור מצב של פגיעה קשה בזכויות אדם של אלפי חרדים, ויגרום בפועל להדרת חרדים בכותל המערבי".

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', הרבנות הראשית לישראל והעותרים – נשות הכותל, הרפורמים והקונסרבטיבים הגישו בימים האחרונים לבג"ץ את עמדתם בכתובים, הרבנות הראשית ממשיכה לטעון כי לבג"ץ אין כלל סמכות לדון בסוגייה, הסיבה: מדובר בסוגייה שיש בה פולחן דתי.


רבי דוד שמידל אתרא קדישא מתווה הכותל בגץ סטטוס קוו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד