ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

שני מיליון ביקורים: בניין רביעי לאידישקייט של חב"ד תאילנד

קצב הישראלים והיהודים המבקרים בתאילנד בעלייה - נחנך בניין רביעי של שירותי יהדות קירוב ואהבת ישראל, בפוקט, האי הגדול בממלכה התאית, כ -900 קילומטר מעיר הבירה

הכנסת ספר התורה השבוע בתאילנד
הכנסת ספר התורה השבוע בתאילנד



חב"ד תאילנד זו דוגמא מצוינת, תחילה להצלחה הגדולה של 'מפעל השליחות' של הרבי מחב"ד, ובהמשך לקשר החזק שחב"ד הצליחה לייצר לעצמה לישראל, ישראלים וכמובן יהדות. בימים אלו חוגגים ומציינים את הקמת הבניין הרביעי - בית חב"ד בפוקט. זאת אחר המרכזים בבנגקוק הבירה, קוסמוי וצ'אנג מאי.

הגוף הזה שהוקם על ידי השליח הראשי לתאילנד הרב קנטור והרוח החיה בו הוא הרב נחמיה וילהלם שליח חב"ד בבירה תאילנד - כבר זכה להוקרה והערכה, כולל רשמית ממדינת ישראל, זאת בין היתר אחר שסייעו לפני כעשור בהתרסקות מטוס בה נהרגו ישראלים, וכמובן בשנת 2004 כשאחד מאסונות הטבע הגדולים שזעזעו את העולם, 'הצונאמי' פגע גם בתאילנד. גלי ענק שהגיעו מהים, שטפו את האי הפסטורלי פוקט, הממוקם כ 880 קילומטר מבנגקוק, זרעו בו הרס רב, אשר עלה בחיי אדם רבים.

מיד עם היוודע מימדי האסון התגייסו אנשי חב"ד תאילנד להגיע למקום, ולסייע בכל האפשר. משלחת של נציגים נשלחו לפוקט עם משלחות הסיוע הראשונות לאי, והתמונות שנגלו לנגד עיניהם היו קשות. זה היה הרגע, בו הוחלט להקים בית חב"ד באי פוקט, ולסייע לאוכלוסיה המקומית לשקם את חייהם, וכמובן למטיילים הישראלים הרבים שפקדו את האי.

13 שנים אחרי, במהלך סוף השבוע האחרון נחנך בשעה טובה בנין חדש ל'בית חב"ד פוקט', שתוכנן ועוצב על מנת לתת למבקרים במקום חוויה נעימה של בית. כמו במרכזים האחרים, במקום מסעדה מעוצבת רחבת ידיים, אולם חגיגי בו מתקיימות סעודות שבת וחג, קומת סלון בה ניתן לשבת בנחת על ספות ביתיות. כשהמבנה ממוקם במיקום מרכזי ונגיש למבקרים. השליח במקום הוא הרב מנדי סגל.

ביום ראשון התקיימה הכנסת ספר תורה תרומת משפחת כהן מבנגקוק, לבית הכנסת בבניין החדש. תהלוכת הכנסת ספר התורה יצאה מבית חב"ד הישן, לעבר הבניין החדש, שם התקיימה סעודת מצווה להכנסת ספר התורה וחנוכת הבית.

עבור ישראלים רבים צמד המילים חב"ד תאילנד, אומרים הרבה מאוד. במהלך יותר מעשרים שנות פעילות, בחב"ד תאילנד מציגים מספר מטורף. לטענתם הם זכו לארח יותר משני מיליון ישראלים בארבעת הסניפים ברחבי תאילנד, מאז תחילת הפעילות לפני 25 שנה.

מעניין לציין כי קצב המטיילים והתיירים הישראלים והיהודים המגיעים לתאילנד מדי שנה הולך וגדל. רבים מהם מתארחים בבתי חב"ד בתאילנד. חנוכת בנין בית חב"ד חדש ומורחב בפוקט בראשות השליח הרב מנדי סגל היא אחד הסממנים לכך.





















פוקט תאילנד בית חבד צונאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד