י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

התגבשה תשתית ראייתית נגד 3 עובדי אל על

המשטרה גיבשה תשתית ראייתית נגד 3 עובדי אל על ברומניה ופולין החשודים בגניבת כספי החברה • נהגו להוציא כספים במרמה מחברת אל על, במגוון שיטות ולאורך שנים

אילוסטרציה. צילום: שוקי לרר
אילוסטרציה. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר



עם סיום חקירה בתיק אל על התגבשה תשתית ראייתית לעבירות כלכליות, זיוף וגניבה.

היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, ניהלה חקירה מסועפת כנגד מספר עובדי חברת אל שעבדו במזרח אירופה, בחשד לעבירות מרמה, הונאה, הלבנת הון, עבירות מס ועוד.

מדובר בפרשה שניהלה משטרת ישראל בשיתוף רשות המסים ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, במסגרתה נחקרו מספר מעורבים, שעבדו בין השנים 2008-2013, בנציגות אל על ברומניה ופולין, אשר עפ"י החשד מעלו בכספי החברה בהיקפים עצומים.

ממצאי החקירה מעלים חשד כי שלושת החשודים נהגו להוציא כספים במרמה מחברת אל על, במגוון שיטות ולאורך שנים, ובכלל זה : העברת כספים במרמה מחשבונות החברה לחשבנות אחרים שפתחו בחו"ל, משיכת כספים מקופת החברה לצרכים פרטיים, הגדלת נפח החזרי ההוצאות האישיות מהחברה , הגשת חשבוניות מזויפות להחזר הוצאות כלליות, משיכת כספים מקופת החברה ללא קבלה ומשיכת כסף מזומן מהבנק ומהכספת.

עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביסוס החשד, כל אחד על פי חלקו, למעורבות בעבירות על חוק איסור הלבנת הון, פקודות מס הכנסה, זיוף בידי עובד ציבור, גניבה בידי עובד ציבור, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.⁠⁠⁠⁠

במשטרה מדגישים כי "משטרת ישראל אוכפת ביתר שאת תופעות פשיעה כלכליות, באמצעות יחידות משטרה מיוחדות המשלבות חוקרים מתחומי הכלכלה, עריכת הדין וראיית חשבון, לצד הפעלת מערכי מודיעין וניהול חקירות משותפות עם רשויות אכיפה נוספות, בארץ ובעולם, לשם חשיפת מבצעי העבירה והעמדתם לדין".

תגובת חברת 'אל על': "מדובר באירוע שנחשף ע״י מבקר אל על בשנת 2014. אל על פנתה למשטרת ישראל ולגורמי אכיפת החוק במזרח אירופה על מנת למצות את החקירה ולהביא את האשמים לדין. יש לציין כי לא מדובר בסכומים מהותיים לחברה".

עוד בתגובה: "חברת אל על סייעה במשך כל התקופה לגורמי אכיפת החוק בישראל ובחו"ל בחקירה. חברת אל על ראתה ותמשיך לראות מול עיניה את טוהר החוק והמידות".
אנו שבעי רצון שהחקירה הסתיימה והדין ימוצה עם האשמים.
אל על גניבה הונאה עבירות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד