ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

15 שנה לאחר רצח ההורים: הסב המאמץ - נהרג • מזעזע

הילדים נותרו לבדם בעולם • הוריהם של דביר וישי נהרגו בפיגוע ירי והסבא הרב אורי דסברג גידל אותם • היום הוא נהרג בתאונת דרכים קטלנית ליד נווה דניאל בגוש עציון

הרב אורי דסברג. צילום: האלבום המשפחתי
הרב אורי דסברג. צילום: האלבום המשפחתי



הטרגדיה של משפחת דסברג:

לאחר שבמשך 15 שנה גידל את נכדיו שהוריהם נהרגו בפיגוע טרור, נהרג היום (ג') אחר הצהריים הרב אורי דסברג בתאונת דרכים בגוש עציון. בתאונה נהרגה תושבת אלעזר יוכבד אלטשול, ונוסעת שלישית אילנה אולך.

בתו של הרב דסברג, אפרת אונגר, ובעלה ירון נהרגו בפיגוע ירי סמוך לבית שמש. השניים הותירו אחריהם שני תינוקות: דביר וישי שהיו באותה עת בני שנה ושנתיים.

הרב אורי דסברג ואשתו יהודית גידלו מאז את שני הילדים בביתם באלון שבות.

הרב דסברג נהג ברכבו בכביש 60. בעת שהגיע לחלק המחבר בין הישובים נווה דניאל ואלעזר, סטה הרכב ממסלולו מסיבה שאינה ברורה והתנגש חזיתית במשאית פלסטינית שנסעה בנתיב הנגדי.

הרב דסברג נהרג במקום ונוסעת נוספת, יוכבד אלטשול בת 55 תושבת אלעזר, נהרגה אף היא. נוסעת שלישית אילנה אולך בת 55 תושבת אפרת שישבה ברכב נפצעה אנושות ופונתה לבית החולים הדסה עין כרם - שם נפטרה מפצעיה. נהג המשאית נפצע קל.

אוריה דסברג כלתו של הרב אורי דסברג שנהרג הערב בתאונת דרכים בגוש עציון סיפרה: "אורי היה אחד האנשים המדהימים שזכיתי להכיר בימי חיי. איש צנוע שאין הרבה כמוהו בדור הזה. איש אשכולות עם ידע אדיר בכל תחום אבל מעולם לא נדחף להביע את דעתו אם לא נשאל".

הרב דסברג היה שותף להקמת המכון הטכנולוגי הלכתי "צומת" ועסק בשנים האחרונות בהוצאת האנציקלופדיה התלמודית. "הוא עסק לא מעט בהנצחה של ירון ואפרת" סיפרה כלתו.

"אפשר לראות את הילדים ולהבין איזה איש מדהים הוא היה. ברגע של הפיגוע הם לקחו את הילדים ומהמקום הכל כך קשה הזה של האבל הם גידלו אותם לתוך שמחה ואהבה. הילדים קוראים להם אבא ואמא והם מילאו את כל הצרכים שלהם בצורה מדהימה. זה אורי". אמרה דסברג.

במקביל, משטרת מחוז ש"י מבקשת את עזרת הציבור באיתור עדי ראייה לתאונה הקטלנית. כל יודע דבר אודות התאונה מתבקש לפנות למוקד 100 של המשטרה.

הלוייתו של הרב דסברג, תצא מחר, יום רביעי, בשעה 11:00 מרחבת בית הכנסת המרכזי באלון שבות לבית העלמין בכפר עציון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד