ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

מזכיר המועצת קיבל הנחיות מהגר"ח קנייבסקי לכינוס המועצות בעניין חילול השבת

מזכיר מועצת גדולי התורה ומ"מ ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין החל בהתארגנות לקראת כינוס מועצות גדולי וחכמי התורה על חילולי השבת

הרב רובינשטיין אצל הגר"ח קנייבסקי היום
הרב רובינשטיין אצל הגר"ח קנייבסקי היום



ההתארגנות לקראת התכנסות משותפת של שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה עולה להילוך גבוה: בשעה האחרונה נכנס מזכיר מועצג"ת הרב אברהם רובינשטיין למעונו של הגר"ח קניבסקי להנחיות אחרונות לקראת כינוס מועצת גדולי התורה. בשליחות הרב יזמין המזכיר את ראשי הישיבות והרבנים החברים במועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'.

כזכור, אחר חשיפת תיעוד הוידאו ב'בחדרי חרדים', פעמיים בתקופה האחרונה - שהוכיח כי עבודות השבת לתשתיות רכבת ישראל נמשכות באין מפריע בשבתות, גם במקומות בהם הדבר אינו פיקוח נפש, ובניגוד לסיכומים קודמים, מתחילת השנה אז החל 'משבר השבת' - הוחלט ליזום כינוס מועצות גדולי ישראל.

חברי 'ועדת הארבעה' המורכבת מ-4 ח"כים של יהדות התורה וש"ס, ניסו בחודשים האחרונים לפעול והתרוצצו מפגישה לפגישה, במשרדי ממשלה ובחברות ממשלתיות, בניסיון לעצור את תופעת הגדלת היקף העבודות בשבת, אך בכל פעם התברר כי הסיכומים מופרים. כשמשרדי הממשלה והשרים השונים מעבירים האחריות ממשרד למשנהו, בעיקר בין משרד העבודה בו מכהן השר חיים כץ, למשרד התחבורה בו מכהן השר ישראל כץ.

נציגים עברו בין בתי גדולי ישראל, אייכלר אף ביקר אצל הנשיא, והנציגות הבכיריה העבירה לראש הממשלה שוב ושוב את המסר - כי בעניין השבת והרחבת חילולה בפרהסיה בישראל במקומות שהם אינן חובה ותוך פריצת הסטטוס קוו, אין פשרות, אך גם זה ללא הועיל. ראש הממשלה מינה את ראש לשכתו יואב הורביץ להתערב ולטפל, אך גם הוא נכשל.

מועד הכינוס לא נסגר עד לרגע זה, כיוון שהכל המתינו להכרעת הגראי"ל שטיינמן בנוגע להשתתפותו האישית במעמד. היום, יום חמישי, נכנסו הח"כים של דגל למעונו, הוא בירך על יוזמת ההכנסות, ואמר כי אילו היה ביכולתו אף היה משתתף, ושיגר את הנציגים אל ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, לא לפני שעלו למעון הגר"ח קנייבסקי, לקבלת ברכתו והוראתו.

בעקבות ברכת הדרך של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, התכנסות שלוש המועצות יוצאת לדרך. מזכיר המועצת קיבל כאמור את הוראות רבו הגר"ח קנייבסקי וברכתו לקראת הכינוס, וזומן למעון הגרי"ג אדלשטיין.
משבר השבת כינוס המועצות הגרח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד