י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

עורך ב'וואלה' נגד צופרי השבת בבני ברק: "זו כפייה - כמו המואזין"

"אני מתגורר ברמת גן, ושומע את שירי השבת בתוך הבית שלי. כל בנאדם יודע בדיוק מתי שבת נכנסת. לא צריך בשביל זה את המוזיקה הזו" אומר כתב חדשות החוץ של 'וואלה' בשיחה עם 'בחדרי חרדים' לאחר שצייץ בעניין

צילומים: ורד אריאל נהרי  pixabay
צילומים: ורד אריאל נהרי pixabay



העיתונאי ‏אורן נהרי עורך חדשות החוץ באתר 'וואלה news' המתגורר ברמת גן, הסמוכה לבני ברק, יוצא במתקפה נגד צופרי השבת, הפועלים בכניסת השבת בעיר בני ברק. לטענתו, הווליום של הצופרים מגיע עד לביתו ומפריע לו למשפחתו במנוחתם.

"שום דבר לא מעורר בי יותר זעם ביום הקדוש ליהדות מאשר הרמקולים הצווחים כל שישי בערב חצי שעה של שירים והטפה מבני ברק בווליום של להקות מטאל", צייץ נהרי בחשבון הטוויטר שלו.

בתגובה לציוץ, שאל אחד הגולשים את נהרי מן הסתם בלעג, אם זה אומר שהוא בעד חוק המואזין.

נהרי השיב לגולש: כי הוא בעד חוג המואזין, "אני מתנגד לכל רעש לא סביר במרחב ציבורי, בין אם דתי או חילוני, יהודי מוסלמי או נוצרי, מוסיקה שאני אוהב או שונא. אין שום הצדקה לווליום כזה".

גולש אחר תקף את נהרי וכתב: "שום דבר לא מעורר בי יותר זעם ביום הקדוש מאשר לראות עוד ציוץ שלך נוטף שנאה לכל דבר שמריח יהדות אתה כבר דוחה. בחיי".

אילן לוקאץ' כתב 'חדשות 2', הגיב לנהרי: ‏‎"אפשר לארגן מערכת הגברה ולשדר שירים נחמדים לתושבי רמת גן לכבוד זה שהשבת כבר נכנסה. מניח שתוך שבוע יהיה שקט בגיזרה. מניסיון".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר נהרי: "הרמקולים האלה לא מכריזים רק על כניסת השבת, אלא גם מפריעים לתושבים המתגוררים באזור בני ברק. אני מתגורר ברמת גן, ושומע את שירי השבת בתוך הבית שלי. כל בנאדם יודע בדיוק מתי שבת נכנסת. לא צריך בשביל זה את המוזיקה הזו. הווליום של הצופרים, זה ברמה של מואזין".

לדברי נהרי: "אין לי שום בעיה אם הרמקולים האלה היו רק בבני ברק. הייתי חושב שזו כפיה ושאולי לא כל תושבי בני ברק מרוצים אבל זו בעייתם. הבעייה שלי מתחילה עם כפייה במרחב שלי - רמקולים בקולי קולות זו כפייה. אני, בדיוק כמוך אם כי לא מאותן סיבות רוצה לקבל את השבת בשקט, ולאכול את ארוחת השישי המשפחתית בנחת, ולא לשמוע רמקולים עם שירים במשך חצי שעה בתוך הבית".

שאלנו את נהרי האם הוא מתכוון לעשות משהו בעניין? "פניתי כבר לעיריית בני ברק, בבקשה להנמיך את הווליום של צופרי השבת, אך לא התקבלה תגובה". השיב.
אורן נהרי צופרי השבת חוק המואזין רעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד