ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הלוואות בין אנשים – הדרך לקחת הלוואה הוגנת

על מנת ליצור את המציאות שכולנו רוצים עבור עצמנו – נדרשים פעמים רבות סכומי כסף גדולים ביותר. יחד עם זאת, כיום לא חייבים להיות תלויים בחסדים של הבנק המסחרי שבו יש לכם חשבון בנק. על אף שבימינו ניתן למצוא מקומות שונים המציעים הלוואות חוץ בנקאיות, נראה שאין דרך טובה, יעילה ואטרקטיבית יותר לפתרון בעיות כלכליות מהיר ואיכותי מאשר ההלוואה החברתית

הלוואות בין אנשים – הדרך לקחת הלוואה הוגנת
לא לגעת



ייתכן שאחדים מאתנו עדיין מרגישים שמדובר בפתרון "אפור". לפיכך, הפסקאות הבאות נועדו להעניק לכם ראייה קצת שונה על הדברים.

מה זה הלוואה חברתית?

הקונספט של הלוואה חברתית נולד מההבנה שפעמים רבות הבנקים הגדולים מלווים ללקוחותיהם כסף שהוא לא "שלהם", אלא של לקוחות אחרים. כלומר, כספים שנמצאים בחשבונות סגורים, פיקדונות לטווח ארוך, תכניות חיסכון כאלה ואחרות. כאשר מבינים זאת, נשאלת השאלה: מדוע יש צורך בתיווכו של הבנק? שהרי אם לאדם יש כסף נוסף, הוא יכול להלוות אותו לחברו ללא תיווך של מוסד גדול, מסורבל שצריך לכלכל ולפרנס את עצמו. יתר על כן, באמצעות הלוואה חברתית ישירה גם הלווים מקבלים אחוזים גדולים יותר מהכסף שהם הצליחו להרוויח, כך שכיום מדובר גם באפיק השקעה שצובר פופולריות ועוזר ללווים מצד אחד, וגם מעניק תנאי הלוואה הרבה יותר נוחים, תשלומים נוחים, ריביות נמוכות בהרבה ותחושת חופש שנוצרת כאשר משתחררים מהתלות בבנק.

מדוע הלוואה חברתית היא התנהלות כלכלית הוגנת ביותר?

כאשר לוקחים הלוואה חברתית – נעזרים בפלטפורמות קיימות שלוקחות אחוז קטן מאוד מכלל ההלוואה – אך מכיוון שמדובר בתופעה הולכת וגדלה, הרווח עבור כל הצדדים נעשה משמעותי ותורם במיוחד. העמלה הנמוכה של הפלטפורמות האחראיות על יצירת שירות זה מתקבלת בשל העובדה שבדרך כלל מדובר בחברות מאוד קטנות ששומרות על עלויות תפעוליות נמוכות, שהפעילות שלהן מתבססת באינטרנט בלבד, ולכן לא דורשת כוח אדם רב, שטח עסקי על כל המשתמע מכך וכו'. כך שמדובר בהתנהלות הוגנת ומשתלמת ביותר עבור כל המעורבים בעניין.

מי יכול להרוויח הכי הרבה מהלוואות חברתיות?

ראוי לציין שבמצבים של חובות כבדים שבהם הסכומים הולכים וגדלים מדי חודש וכאשר הבנקים "חונקים" את הלקוח ולא נותנים הלוואות נוספות – ההלוואות החברתיות לא תמיד יוכלו לסייע, משום שהבעיה היא הרבה יותר גדולה ומערכתית, ועל מנת לצאת ממנה יש לבדוק את ההתנהלות הכלכלית באופן כללי, לצמצם הוצאות ולא לנסות לחזור על פעולות שהוכיחו את עצמן כלא יעילות. אך כאשר מדובר בהוצאה חד-פעמית שבאה באופן בלתי צפוי ובתנאי שהמצב בחשבון שלכם טוב – ההלוואות החברתיות מהוות פתרון מעולה. כמו כן, במקרים מסוימים ניתן לקבל הלוואה חברתית גם אם הבנק מסרב לתת לכם (למשל – עצמאיים ללא תלושי משכורת תמיד מעוררים את חשדם של הבנקים, ולכן הם לא ששים להעניק הלוואות, גם אם המצב של החשבון תקין לגמרי). מדובר בפתרון טוב גם עבור יזמים ואנשי עסקים שמחפשים מימון להרחבת העסקים או לרכישות מזדמנות ומשתלמות.

כך תבקשו הלוואה חברתית נכון

כיום יש בישראל מספר חברות העוסקות בתחום ההלוואות החברתיות, כאשר כל אחת מהן מציעה תנאי הלוואה מעט שונים. לפני שלוקחים הלוואה, כדאי לבדוק את התנאים של כולם ולבדוק את הנושא שהכי חשוב לכם: הריבית הנמוכה ביותר? ואולי האפשרות להתחיל להחזיר את ההלוואה בעוד מספר חודשים ולא באותו הרגע? לאחר מכן, תצטרכו למלא טופס הבקשה. הלוואות בין אנשים יכולות להתקבל תוך מספר ימים או אפילו פחות, משום שמדובר בחותמת דיגיטלית, אין צורך להגיע לשום מקום לחתום, לעמוד בתור ולבזבז זמן יקר. לפיכך, מדובר בפתרון יעיל ביותר כאשר אתם זקוקים לכסף ונמצאים בעיצומו של תהליך שיעזור לכם להרוויח עוד, או עובדים קשה אך זקוקים לסכום מסוים מראש, על מנת ליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר.
הלוואה הלוואה בין אנשים הלוואה חברתית בנקים כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד