י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מתקפה על הח"כים החרדים: "בחרו ברייטינג"

"ראשי המפלגות החרדיות בעטו את הפגיעה האנושה במעמד השבת בתחום המסחר מתחת לגלגלי הרכבת" כך במתקפה של קואליציית השבת נגד הח"כים החרדים שנפגשו אתמול עם נתניהו

דרעי ליצמן וגפני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי ליצמן וגפני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על דרישות המפלגות החרדיות מראש הממשלה בנימין נתניהו ועל תוכן פגישתם עימו אתמול, עו"ד דוד שוב בא כוח התאחדות הסוחרים בעתירה לבג"ץ בסוגיית המרכולים וחוק העזר של עיריית תל אביב תוקף ואומר כי "התעלמות ראשי הסיעות החרדיות משאלת קיומו המתמשך של המסחר בשבת היא הרבה יותר ממתמיהה".

הזעם על ראשי המפלגות החרדיות בא בעקבות העדר בשורה מכיוונם בסוגיית פתיחת המרכולים בשבת בת"א, שנידונה בבג"ץ שוב. לדבריו של עו"ד שוב: "בג"ץ כבר אמר את דברו פעם אחת. הגיע השופט רובינשטיין ונתן הזדמנות לממשלת ישראל להראות שמעמד השבת קריטי בעיניה וכעת מתכנסים ראשי הסיעות החרדיות עם ראש הממשלה ולא נערכים ליום שאחרי אילו חס וחלילה ישוב בג"ץ ויפסוק כפי שפסק. קיומו הקבוע של המסחר בשבת הוא בבחינת כרסום הולך ומעמיק במעמדה של השבת במדינת ישראל".

מקואליציית "שבת שוויון" נמסר בעקבות הפגישה כי "ראשי המפלגות החרדיות בעטו את הפגיעה האנושה במעמד השבת בתחום המסחר מתחת לגלגלי הרכבת".

עוד נמסר כי "במשך שנים רבות שבת אחר שבת אלפי אנשים עובדים בשבת בניגוד לרצונם ומאות עסקים קורסים כי הם מנסים לשמור על השבת. ממשלת ישראל אחוזת שיתוק השאירה לבג"ץ את ההחלטה ובבדקה ה-90 קיבלה הזדמנות נוספת. במקום להיערך במשותף בפגישה עם ראש הממשלה לטובת אלפים מעם ישראל המבקשים לציין את השבת בחיק משפחותיהם בחרו גם ראשי הסיעות החרדיות לברוח. ברחו לחילולי השבת בעלי 'הרייטינג' ולא לפגיעה האנושה במסחר בשבת הפוגעת בעובדים ועסקים רבים" מסרו בקואלציית שבת שוויון".
המפלגות החרדיות קואליציית השבת חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד