י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מועצת הרבנות זועמת: "הצעת נתניהו תגרום לחילול שבת הכי המוני"

חברי מועצת הרבנות הראשית, תקפו את יוזמת ראש הממשלה, להתיר רשמית משחקי כדורגל בשבת: "מנסים לפתות את הנציגים החרדים שתמורת הפסקת עבודות הרכבת יוותרו על ההיתר בכדורגל". המועצות של גדולי התורה יתכנסו בחמישי

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן צילום: יעקב כהן, פלאש 90



מועצת הרבנות הראשית לישראל תקפה היום (שני) בישיבתה את כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להתיר משחקי כדורגל בשבת, כך מדווח יקי אדמקר בוואלה! NEWS.

בישיבה טען חברי המועצה, הרב יהודה דרעי, המכהן כרב העיר באר שבע כי, "מנסים לפתות את הנציגים החרדים שתמורת הפסקת עבודות הרכבת יוותרו על ההיתר בכדורגל".

הרב דרש "לצאת בקריאה שיעמדו על כך שהנציגים החרדים לא יוותרו בשום אופן. אסור שהרבנות תשתוק על זה. אנחנו יכולים לקנות את עולמנו בשעה אחת אם נצליח למנוע את זה".

עוד הוסיף כי, "בבאר שבע אין משחקים בשבת בשנתיים האחרונות, ומאז כל הזמן מצליחים".

רבנים אחרים הוסיפו בישיבה, כך לפי הדיווח, כי הצעת נתניהו עלולה לגרום ל"חילול השבת הכי המוני שיש היות וזה כולל גם שידורים ברדיו ובטלוויזיה ודברים נלווים לכך".

לנושא התייחס גם כזכור הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, בשיעורו השבועי בירושלים שאמר: "צריך להתפלל על המנהיגים שלנו, שיחזרו בתשובה, זה יותר גרוע מהרכבת, שם זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו שייכשלו בחילול שבת כזה גדול".

לפי דיווח 'בחדרי חרדים', אתמול נפגשו ראשי המפלגות החרדיות עם נתניהו ודנו עמו באופציות השונות של הפסקת חילולי השבת על ידי רכבת ישראל והגופים הממשלתיים – זאת על רקע המאמצים לכנס את שלוש מועצות גדולי התורה.

שאלה קריטית היא עניין משחקי הכדורגל, תופעה שקיימת עוד לפני קום המדינה לפיה המשחקים מתקיימים בשבת, וכעת על המדינה להכריע בעקבות בג"צ בעניין, עד ליום חמישי הקרוב יצטרכו לקבל היתר בהצבעה בוועדה על משחקי הכדורגל בשבת, שנראה נכון לעכשיו כי עם כל הכאב, הן נמצאים בתוך הסטטוס-קוו והנציגות החרדית לא תקדש עליהם מלחמה ומאבק.

תוך כך, לאחר ימים של דיונים, נודע ל'בחדרי חרדים' כי מסתמן כעת, כי שלוש מועצות גדולי התורה יתכנסו השבוע ביום חמישי בערב בירושלים, לדון בדרכי הפעולה נגד חילולי השבת המתרבים.
שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד