י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חברי המועצות יתכנסו בתלמוד תורה הליטאי

לאחר אינספור דיונים בין החצרות: שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה יתכנסו מחר (חמישי) בירושלים • כל הפרטים

הישיבה הקודמת של מועצות גדולי וחכמי התורה. צילום: משה גולדשטיין
הישיבה הקודמת של מועצות גדולי וחכמי התורה. צילום: משה גולדשטיין



המאבק בחילולי השבת - הכינוס ההיסטורי של מועצות גדולי וחכמי התורה: כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', מחר (יום חמישי), שלוש מועצות גדולי התורה - תתכנסנה בירושלים, וזאת לאחר שבתי הרבנים והאדמו"רים הגיעו להסכמה על מיקום ומועד ההתכנסות ההיסטורית.

מזכירי המועצות הרב מרדכי שטרן מאגודת ישראל והרב אברהם רובינשטיין מ'דגל התורה' יחד עם חה"כ יואב בן צור מש"ס ונאמני ביתו של ראש הישיבה חכם שלום כהן, בדקו בתחילה אפשרות לקיים את התכנסות המועצות קודם לכן השבוע, אולם כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', בימי ראשון, שני ושלישי - נערכו בחסידות גור אירועי ה'שבע ברכות' לנכד האדמו"ר, וביום רביעי הגרי"ג אדלשטיין מוסר שיעור, כך שהיום שנותר - הוא יום חמישי.

כמו כן, בתחילה דובר כי המועצות תתכנסנה בגוש דן ולא בירושלים, וזאת לנוכח הקושי של הגרי"ג אדלשטיין להגיע לירושלים, אולם, מצד שני בית נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן ואדמו"רים נוספים הציגו בקשה לקיים את התכנסות המועצות דווקא בירושלים, כאמור, לבסוף הגיעו להסכמה וההתכנסות יצאה לדרך.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתחילה עלתה האופציה לקיים את התכנסות המועצות בישיבת 'אש התורה' מול הכותל המערבי, אך מכיוון שבאותן השעות - מתקיימת השבעת חיילים ברחבת הכותל וקיים קושי רב בהתניידות במקום ובהשגת אישורי כניסה - הרעיון נגנז.

כאמור, המועצת המשותפת תתכנסנה בשעה 17:00 אחר הצהריים באולם של תלמוד תורה הליטאי 'חוות דעת' בשכונת גוש שמונים בירושלים, לשם יגיעו גדולי ישראל והאדמו"רים משלוש המועצות, אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס.

מדובר בכינוס היסטורי ביהדות החרדית שכן הכינוס הקודם המשותף נערך בכ"ח שבט תשע"ג לאחר אישור חוק הגיוס, אז שבה העדנה למועצות גדולי התורה באחדות נדירה.

במרכז כינוס המועצה ההיסטורית יובאו דבריו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שעקב חולשתו לא ישתתף בכינוס.



כינוס המועצות. צילום: פלאש 90 צילום: כינוס המועצות. צילום: פלאש 90
כינוס המועצות. צילום: פלאש 90


מטעם מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל צפויים להשתתף: האדמו"רים מגור, בעלזא, האחים מויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים, ביאלא, סערט ויז'ניץ, סאדיגורה, ומודז'יץ. וכן לראשונה האדמו"ר מערלוי שצורף כזכור למועצת במקום אביו האדמו"ר זצ"ל.

מטעם 'דגל התורה' צפויים להשתתף: הגרי"ג אדלשטיין, הגר"י שיינר, הגרמ"ה הירש, הגרב"ד פוברסקי, הגרב"מ אזרחי, הגר"ד יפה, הגרמ"י שלזינגר, הגר"י זילברשטיין והגר"ד כהן. הגרמ"צ ברגמן השוהה בחו"ל לא ישתתף.

מטעם ש"ס צפויים להשתתף: נשיא המועצת הגר"ש כהן, הגר"ש בעדני, הגר"מ מאיה, הגר"ד יוסף והגר"ר אלבז.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בנוסף לנושא חילולי השבת הממשלתיים שנעשים בעיקר על ידי רכבת ישראל, עסקני השבת יעלו על שולחנם של מועצות גדולי התורה גם את פרשת פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת ואת התערבות בג"ץ ואף את חילולי השבת המתרבים בירושלים.

כזכור, בשבוע שעבר חשף 'בחדרי חרדים' לראשונה את הגעתם של ח"כי 'דגל התורה', משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר למעונו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שהורה לכנס את שלוש מועצות גדולי התורה וזאת לנוכח חילולי השבת המתרבים באישור ובחסות משרדי הממשלה.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', לאחר מכן, הגיעו ח"כי 'דגל התורה' למעונם של הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין שהורו להביא לפניהם את מזכיר המועצת של התנועה אברהם רובינשטיין, ולהתחיל בהכנות לקראת כינוס המועצות.
מועצות גדולי וחכמי התורה חילולי השבת ירושלים כינוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד