ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

חשיפת 'בחדרי': רגע לפני כינוס המועצות - מאמץ להגיע להסדר

במסגרת המאמצים, חברי ועדת הארבעה ייפגשו היום עם מנכ"ל משרד העבודה במטרה להגיע להסדר, אך זה לא ימנע את כינוס שלוש המועצות הצפוי מחר בירושלים, זאת למרות הצהרת ראשי המפלגות לאחר הפגישה עם נתניהו כי "חלה התקדמות"

חשיפת 'בחדרי': רגע לפני כינוס המועצות - מאמץ להגיע להסדר



חשיפת 'בחדרי חרדים': על רקע ההכנות לקראת כינוס שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה, היום (רביעי) בשעה 14:00, ייפגשו חברי ועדת הארבעה הח"כים, ישראל אייכלר, אורי מקלב, מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור עם מנכ"ל משרד העבודה והרווחה אביגדור קפלן, במטרה להגיע להסדר בנושא חילולי השבת הממשלתיים ולהרגיע את הרוחות.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי בפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות, הם דרשו לשנות את המציאות החוקתית ולהסדיר את הסטטוס קוו מחדש, תוך נטילת הסמכויות מדרג הפקידות והעברתן לדרג פוליטי.

הסערה הנוכחית צצה כזכור, בעקבות חשיפת תיעוד וידאו ב'בחדרי חרדים' של עבודות התשתית של רכבת ישראל בשבת, שצולם על ידי ערבי שעבר במקום בבוקר יום השבת.

למרות הטענה מצדם של הח"כים החרדים כי "חלה התקדמות" וכי נתניהו מבקש להגיע לסיום המשבר - שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה צפויות להתכנס מחר (חמישי) בירושלים בכדי להורות לח"כים כיצד לנהוג סביב עובדת חילולי השבת - וכפי הוראת ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים'.



הבוקר ביומונים החרדים נכתב תחת הכותרת "מועצות גדולי וחכמי התורה יורו לחברי הכנסת החרדים כיצד לפעול להפסקת חרפת חילולי השבת" כי "בישיבה משותפת של מועצות גדולי וחכמי התורה, העתידה להתקיים בימים הקרובים, ידונו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, על חרפת חילולי השבת המתמשכים והפיכת יום שבת קודש ליום השיפוצים של עבודות התשתית. לאחר שמיעת הנתונים מפי חברי הכנסת, יורו להם מרנן ורבנן כיצד לפעול להפסקת חרפת חילולי השבת".

עוד נכתב כי "במהלך שבתות רבות במשך החודשים האחרונים, נעשו חילולי שבת בפרהסיה, בעבודת שיפוץ ותשתית ברכבת ישראל. חברו לעבודות האלה, במעשים ובמחדל, שר התחבורה ישראל כץ, שר העבודה והרווחה חיים כץ".

"נציגי המפלגות החרדיות יהדות התורה וש"ס, פנו שוב ושוב אל שרי הממשלה ואל ראשה, בבקשה ובהפצרות להפסיק את חילולי השבת. הבקשות נענו לעתים בהבטחות שלא יהיו חילולי שבת. אולם השבת חוללה למגינת לב, וההבטחות לא כובדו".

"בהמשך, הוקמה ועדת ארבעה, של חברי כנסת מטעם יהדות התורה וש"ס, בגיבוי ממשלתי, שמונו לעמוד על משמר מניעת חילולי השבת. הוועדה היתה אמורה לקבל מראש את העבודות שמבקשים לבצען בשבת, ולבחון אם יש בהן פיקוח נפש".

"למרבה הכאב, גם הקמת הוועדה לא הצליחה למנוע את המשך העבודות. השבתות חוללו בלי כל אילוץ של פיקוח נפש וכל הבקשות לחדול מחילולי השבת, נפלו על אוזניים ערלות. המגעים עם ראשי השלטון בדרישה להפסיק את חילולי השבת, לא פסקו והם נמשכו גם בימים אלה.

"מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א הבהירו כי נושא פרצות השבת לא יוכל לרדת מסדר היום ובעקבות המצב שגם ההבטחות הממשלתיות לא כובדו עד כה - יתכנסו במשותף מועצות גדולי וחכמי התורה, ולאחר שישמעו מהנציגים החרדיים את הדיווחים על המצב ועל דבר המגעים עם מקבלי ההחלטות, ידונו אודות דרכי הפעולה".

"בישיבה המיוחדת שעיני ישראל נשואות אליה, תישמע ההוראה אל הנציגים החרדיים, כיצד עליהם לפעול כדי לבלום את ההידרדרות הנמשכת בחילולי השבת ולהביא לשמירת שבת קודש בפרהסיה של ארץ ישראל". נכתב.
כינוס המועצות חילול השבת ועדת הארבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד