י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרסום ראשון בפגישה של הרגע האחרון: אלו הישגי החרדים לקראת כינוס המועצות

מאבק השבת: בשעה האחרונה נפגשו חברי ועדת הארבעה עם מנכ"ל משרד העבודה והרווחה במטרה להגיע לסיום משבר השבת עוד קודם ישיבת מועצות גדולי וחכמי התורה הצפויה להתכנס מחר בירושלים • 'בחדרי חרדים' חושף את רשימת ההישגים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



חשיפת 'בחדרי חרדים': ועדת הארבעה הכוללת את הח"כים, ישראל אייכלר, אורי מקלב, מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור, נפגשה היום עם מנכ"ל משרד העבודה והרווחה אביגדור קפלן, וזאת במטרה להביא לפתרון במשבר חילולי השבת, עוד קודם להתכנסות מועצות גדולי התורה.

בחדרי חרדים' חושף את הפרטים והסיכומים שעלו בפגישה, כדלהלן: עד לאחר החגים - משרד העבודה והרווחה לא יאשר לרכבת ישראל לבצע עבודות חדשות בשבת, מלבד העבודות שכבר אושרו לשבת הקרובה. בנוסף הח"כים החרדים דרשו מהמנכ"ל שמעתה הבקשות לאישור עבודות בשבת - יעלו לדיון מוקדם ולא זמן קצר לפני השבת, וזאת במטרה שיהיה פנאי ראוי לדון בהן. 

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי הח"כים החרדים דרשו שיהיה להם נציג מקצועי בוועדה שמאשרת את העבודות בשבת, במשרד העבודה והרווחה, המנכ"ל השיב שהוא ישקול את הדברים בחיוב - כך על פי גורם שנכח בפגישה.

בינתיים, רכבת ישראל פרסמה היום כי בכוונתה לבצע עבודות תשתית בשבת - בשבוע הבא, במקטע קריית גת-רמלה ובתחנת תל אביב ההגנה כחלק מההיערכות להפעלת הקו המהיר לירושלים והקמת תחנת מזכרת בתיה.

בהודעה רשמית מלשכתו של שר העבודה והרווחה חיים כץ נאמר "ברוח חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, שר העבודה והרווחה חיים כץ הנחה את הגורמים המקצועיים לבחון את ההיתרים להעסקת עובדים ברכבת ישראל ביום מנוחתם השבועית, ולנהוג בתקופת חגי תשרי בשים לב לרגישות הציבור באותם הימים ולחשיבות ימי התשובה לעם היהודי".

"כמו כן שר העבודה והרווחה שוקל להנחות את גורמי המקצוע במשרד לבחון את בקשות הרכבת מוקדם ככל האפשר על מנת להימנע מלחצים שיכולים להיווצר בשל לוח זמנים דחוק".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי בפגישה שהתקיימה קודם לכן השבוע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות, הם דרשו לשנות את המציאות החוקתית ולהסדיר את הסטטוס קוו מחדש, תוך נטילת הסמכויות מדרג הפקידות והעברתן לדרג פוליטי.

הסערה הנוכחית צצה כזכור, בעקבות חשיפת תיעוד וידאו ב'בחדרי חרדים' של עבודות התשתית של רכבת ישראל בשבת, שצולם על ידי ערבי שעבר במקום בבוקר יום השבת.

למרות הטענה מצדם של הח"כים החרדים כי "חלה התקדמות" וכי נתניהו מבקש להגיע לסיום המשבר ולמרות הבטחות מנכ"ל משרד העבודה והרווחה - שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה צפויות להתכנס מחר (חמישי) בירושלים בכדי להורות לח"כים כיצד לנהוג סביב עובדת חילולי השבת - וכפי הוראת ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים'.
מאבק השבת ועדת הארבעה משרד העבודה והרווחה כינוס המועצות רכבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד