י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרסום ראשון: כך שכנע דרעי את הגר"ח קנייבסקי להגיע לכינוס

באופן מפתיע הביע שר התורה נכונות לטרוח ולעלות הערב ירושלימה במטרה להשתתף בכינוס שלוש המועצות ההיסטורי • 'בחדרי חרדים' חושף כי מי שהניע את המהלך הוא השר אריה דרעי • האם זה אכן יקרה? • מאחורי הקלעים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: כך שכנע דרעי את הגר"ח קנייבסקי להגיע לכינוס
.



באופן מפתיע, שר התורה הגר"ח קנייבסקי הביע נכונות לטרוח ולעלות במיוחד לירושלים, ולהשתתף בכינוס ההיסטורי של שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה, שידונו על דרכי הפעולה מול חילולי השבת המתרבים על ידי ממשלת ישראל. ההכרעה הסופית האם הגר"ח אכן יגיע לכינוס – תתקיים היום (חמישי) אחר הצהרים, כך פורסם הבוקר ב'בקהילה'.

'בחדרי חרדים' חושף כי אחד הגורמים המרכזיים שהשפיעו על כך שהגר"ח יביע נכונות להשתתף בכינוס המועצות – הוא בקשתו של שר הפנים אריה דרעי. כל הפרטים בפרסום ראשון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שר הפנים דרעי הציג באופן מפורט בפני שר התורה את נתוני חילולי השבת שהתרבו לאחרונה מאוד. דרעי אמר להגר"ח קנייבסקי כי "אם הרב יבוא לכינוס בירושלים, ראש הממשלה יראה שמדובר פה באמת במשהו רציני ולא סתם מן השפה ולחוץ". כאמור, דבריו של דרעי היוו גורם מרכזי על רצונו של הגר"ח להשתתף בכינוס.

את הדברים אמר דרעי ישירות לשר התורה בביקור במעונו בימים האחרונים, כמו"כ, הוא גם שוחח טלפונית עם מקורבי הרב, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי גם ח"כי 'דגל התורה', חברי הכנסת: משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, עלו למעונו של הגר"ח קנייבסקי שיכריע האם לקיים את התכנסות שלוש המועצות במטרה להכריע את דרכי הפעולה מול חילולי השבת. הח"כים הגיעו אל הגר"ח לאחר שראש הישיבה הגראי"ל שלח אותם אליו בכדי לקבל את הכרעתו.

הגר"ח השיב לח"כים כי אם זה יועיל לצמצם ולמנוע את חילולי השבת – הרי שיש לקיים את ההתכנסות, שכאמור, הבוקר נודע כי אף הגר"ח בעצמו מבקש להשתתף בה ולהגיע במיוחד לירושלים לאחר בקשתו של דרעי ופירוט העבודות בשבת בפניו של הגר"ח קנייבסקי.

בעקבות הוראת גדולי ישראל, כאמור, הערב יתכנסו יחד שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה, בתלמוד תורה 'חוות דעת' בירושלים, זאת לאחר דיונים רבים על מיקום ההתכנסות והמועד המדוייק.
אריה דרעי רבי חיים קנייבסקי שבת מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד