ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חשיפה בלעדית • אלפי ישראלים יאבדו את הדומיינים

מהפכה ברישום דומיינים • בעלי דומיין עם סיומת לועזית יקבלו בעלות על דומיין מקביל עם סיומת עברית • המשמעות: אלפי ישראלים שכבר רשמו דומיינים עבריים - ינושלו

חשיפה בלעדית • אלפי ישראלים יאבדו את הדומיינים



לאחר שנות התדיינות ארוכות מסתמן: יושלם מסמך התקינה לשמות מתחם גנריים בשפות שאינם אנגלית.

ההליך מתקיים כבר מספר שנים, אולם עקב ריבוי הגופים והחברות השותפים בו, הוא נדחה פעם אחר פעם, אך כיום זה נראה קרוב מתמיד.

ארגון icann - האחראי על ניהול שמות המיתחם באינטרנט - הודיע כי בכוונתו לסיים את הליך ההסדרה ולהתחיל את תהליך הרישום, כך שיתכן שבקרוב כבר נוכל לראות שמות מתחם בעברית מלאה.

כזכור, איגוד האינטרנט הישראלי כבר הודיע כי כל בעלי הדומיינים הישראליים, יקבלו גם את מקבילהם בסיומת העברית הרשמית, כך שמי שרכש לדוגמה את הדומיין ישראל.co.il יקבל גם את הדומיין ישראל.יל.

אולם ממידע שקיבלנו עולה כי כוונת ארגון ה-icann לאפשר לבעלי שמות מתחם בסיומות הקיימות, זכות לטעון לבעלות, גם על שמות מתחם חדשים בסיומות הגנריות בשפות הזרות.

צעד זה מחזק סוחרי שמות מתחם רבים אשר השקיעו ברכישת שמות "חצי חצי", בסיומות בין לאומיות - כדוגמת ישראל.com - מתוך כוונה לזכות בעתיד גם בשם המתחם ישראל.קום.

אמנם לדוגמה ספציפית זו אין משמעות כלכלית, אולם ניתן לעשות את ההשלכה לשמות כדוגמת רכב, ביטוח, ותכשיטים, שעלולים להיות שווים בין עשרות למאות אלפי ש"ח כל אחד.

מאחורי הקלעים, זה סבב נוסף בהתגוששות הענקים הבין-לאומית, בין חברת 'ווריסיין', המנהלת את שמות המיתחם המרכזיות, שהצהירה מספר פעמים על כוונתה להשיג את הסיומות המקבילות ל-.comהמוכר, גם בשפות הנוספות, לבין חברות רישום בכל העולם המעוניינות לבצע את המכירה בעצמם, ולהנות מסכומי העתק הכרוכים בכך.

ומה איתנו?

בעקבות כך מתהווה איום משמעותי על מרשם הדומיינים שמבצעת חברת 'דומיין דה נט' שכזכור מוכרת כבר זה מספר שנים שמות מתחם בסיומת עברית כדוגמת ישראל.קום.

רישום החברה איננו מוכר על ידי רשם שמות המתחם הישראלי והבין-לאומי ופועל רק באמצעות הסכמים מקומיים עם חברות האינטרנט הישראליות.

במידה ואכן יוחלט כי לרוכשי שמות המתחם בעברית עם סיומת באנגלית כדוגמת ישראל.com תהיה עדיפות לרכישת הדומיין בסיומת עברית כדוגמת ישראל.קום, יהיה בכך התגשמות התסריט שמפניו מתריעים באיגוד האינטרנט הישראלי זה כבר מספר שנים, לפיו תיווצר התנגשות בין הרוכשים השונים. יתכן כי כל הרוכשים במרשם העצמאי יאבדו את זכותם כליל.

יש לציין כי בחברת 'דומיין דה נט' מציינים במפורש בהסכם המכירה כי אין להם אחריות מפני מקרה מעין זה.

כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', הם פועלים במרץ בארגונים העולמיים כך שהמרשם אותו הם מנהלים יוכר ויתקבל בארגון הבינלאומי.

מי עוד ישלם רבע מליון דולר?

מר יואב קרן מנכ"ל 'דומיין דה נט' הגיב ל'בחדרי חרדים': "למרות שכרגע לא נראה כי תהליך התקינה עומד להסתיים, הגשנו הסתייגות על הסעיף הנוכחי, ואיתנו הגישו התנגדות לסעיף, גם חברות גדולות מכל העולם.

עוד הוסיף, כי "מדובר על סעיף אחד מני רבים, אשר בסה"כ פותח את האפשרות ליצירת תהליך בוררות עתידי בין המעוניינים לרכוש את שמות המתחם.

"בכוונת החברה להתמודד על שם המתחם העברי .קום בכל אמצעי שידרש, וקשה להאמין כי יעמדו חברות נוספות שיהיו מוכנים לשלם את רבע מליון הדולרים הנדרשים על מנת להתחרות עימנו.

"אנו פועלים בכל הארגונים הרלוונטים בעולם לכך שהמרשם שאנו מבצעים יוכר רשמית, והליך מעין זה מתרחש במקביל במדינות נוספות בעולם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד