י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

החב"דניק לא נכנע: "אדם אמר לי - אפילו באושוויץ הניחו לי תפילין"

שליח חב"ד להרצליה, הרב ישראל הלפרין מספר ל'בחדרי', שהפקחים עצמם התנצלו על שנאלצו לתת דו"ח למפעיל דוכן הנחת התפילין בעיר: "אנו מקבלים תמיכה גם מחילונים. יותר משלושים שנה אנחנו כאן. הנחנו תפילין לאנשים ונמשיך לעשות זאת"

החב"דניק לא נכנע: "אדם אמר לי - אפילו באושוויץ הניחו לי תפילין"



"הפקחים עצמם התנצלו על שנאלצו לתת לנו דו"ח", כך אומר ל'בחדרי חרדים' הרב ישראל הלפרין, שליח חב"ד בהרצליה.

בשיחה ל'בחדרי חרדים', אומר הרב ישראל הלפרין: "שלושים שנה ויותר אנחנו פה. אני מניח תפילין לעם ישראל, ונמשיך לעשות זאת, זה לעולם לא הפריע לאיש, אפילו נבחרתי ליקיר העיר על ידי מאות איש".

על התגלגלות הפרשה סיפר הרב: "שבוע שעבר הגיע לפה פקח שהוא עצמו נוהג להניח תפילין אצלינו וסיפר לנו שראש העיר הודיע על שינוי מדיניות, ועל כך שאסור לנו להציב דוכן. הבוקר הגיע פקח ונתן לנו קנס.



"מאז", מוסיף הרב, "יש עלייה לרגל של אנשים לא דתיים שבאים לחזק ולמחות נגד המעשה. היה מבוגר אחד שהגיע ואמר לי שהיה באושוויץ והניחו לו תפילין, הוא היה בורשה ביקר שם, וחבדניק הניח לו תפילין. השלטון הפולני מעודד את זה. ארז פה לא? מזל שנתנו לנו ללכת עם זקן".
אשר לדו"ח אמר הרב: "נשמור את הדו"ח לגאולה, ועלינו לומר עליו: 'אשרינו שנתפסנו על דברי תורה".

תוך כך, ראש עיריית הרצליה משה פדלון הודיע לח"כ מיכאל מלכיאלימש"ס כי הדו"ח שניתן לשליח חב"ד שהניח לאנשים תפילין, יבוטל לאחר שיוגש בקשת ערעור"

כמו כן, הבהיר ראש העיר שאין לעירייה עניין נגד חסידות חב"ד ויפעל בתיאום עם שליחי חב"ד להסדרת הדוכנים להנחת תפילין ברחבי העיר מבלי לפגוע בשגרת חיי התושבים

יחד עם זאת, הבהיר ראש העיר, שאין לו אף דבר נגד שליחי חב"ד, וישמח שיגיעו להסכמה עם העירייה על מיקום הצבת הדוכנים להנחת תפילין בעיר, בכדי שלא לפגוע בשגרת החיים של תושבי העיר.

סגן השר פרוש תקף את המעשה ואמר כי "אני מאד מקוה ורוצה להאמין שההתנהלות של הפקח בהרצליה זו פרי יצירה עצמית ולא קשורה למדיניות. אין ולא יכולה להיות מדיניות של הממסד לאסור ח"ו הנחת תפילין של איש לרעהו. זו הייתה המדיניות ברוסיה הקומוניסטית של פעם. אנחנו לא שם".


אגף הסניפים של צעירי אגודת חב"ד, האחראיים לפעילות בתי חב"ד בישראל, הגיבו על התקרית בהרצליה: "קשה להאמין כי מכל המקומות בעולם בהם יציעו היום שליחי חב"ד ליהודים להניח תפילין ולהתחבר למסורת אבותיהם, דווקא במדינת היהודים יגרור הדבר דו"ח או העמדה למשפט. לא בניו יורק, לא בכיכר האדומה, לא בלונדון ולא למרגלות מגדל אייפל. רק בהרצליה, עיר ואם בישראל.

״כבר 50 שנים שדוכני התפילין שיזם הרב מליובאוויטש הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף היהודי והישראלי ובלתי יעלה על הדעת כי רגע לפני פרוס שנה חדשה יינתן דו"ח לחסיד שכל 'פשעו' החמור הוא הצעה להניח תפילין ליהודים. שליחי ותלמידי חב"ד המסורים ימשיכו להנגיש את היהדות וערכיה לכל יהודי במאור פנים ובאדיבות, ולקיים גשר בין כל חלקי העם".
הנחת תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד