ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

20 מיליון דולר מענק למנכ"ל: מניית טבע מזנקת

טבע מינתה מנכ"ל חדש בשכר עצום. כבר בחתימתו סוכם על מענק של 20 מיליון דולר שישולם לו בתוך שישה חודשים. אבל מסתבר שהמהלך היה שווה, הבורסה מגיבה היטב לצעד של החברה הישראלית הגדולה

20 מיליון דולר מענק למנכ"ל: מניית טבע מזנקת
משה שי פלאש 90



מניית טבע ממשיכה להוביל את העליות בבורסה הבוקר עם זינוק שמגיע כעת ל-10%, במחזור ענק של 55 מיליון שקל. זהו מחזור חריג לשעה כה מוקדמת - יותר מפי עשרה מהמחזור בכל מניה אחרת בבורסה.

אמש סיימה המניה של טבע את המסחר בבורסת ניו יורק בעלייה של יותר מ-19%, לאחר עלייה של מעט פחות מ-17% בבורסה בתל אביב, אתמול, יום שני.

כדי לגייס את שולץ, טבע פתחה את הארנק ברוחב לב לא אופייני. יורם גביזון דה מרקר

מה גורם למנהל מוערך בחברה מצליחה וצומחת כמו לונדבק לעזוב לטובת חברה דועכת, מוכת שערוריות, שהחליפה ארבעה מנכ"לים בשש שנים - והשמידה 50 מיליארד דולר לבעלי מניותיה בתוך שנתיים, כמו טבע? אגו, אתגר, והרבה הרבה כסף. סול בארר, יו"ר טבע, אמר שלא התקשה לגייס מועמדים לתפקיד טבע. מה שבארר לא אמר הוא שכדי לגייס את שולץ, טבע פתחה את הארנק ברוחב לב לא אופייני.

שולץ, שמכהן גם כדירקטור בחברת לגו, חתם על חוזה לחמש שנים בטבע עם חידוש אוטומטי של שנה. במקרה של העברת שליטה בחברה, לא אירוע בלתי־סביר בהתחשב בשווי השוק הנמוך שלה, שולץ יזכה במצנח של שנתיים שכר. המנכ"ל החדש יקבל שכר שנתי של 2 מיליון דולר - גבוה ב-53% משכרו של קודמו בתפקיד, ארז ויגודמן; מענק שנתי מבוסס ביצועים של 140% ולא יותר מ–200% משכרו, כלומר מענק של עד 4 מיליון דולר לשנה; ומענק הוני של 6 מיליון דולר לשנה.

כדי לפתות את שולץ להגיע לפתח תקוה טבע תעניק לו מניות חסומות בשווי של 5 מיליון דולר - בהתבסס על מחיר המניה לפני ההודעה על מינויו. מניות אלה ישתחררו מחסימה בשלוש מנות שוות בחלוף שלוש, ארבע וחמש שנים מיום כניסתו לתפקיד. הוא יקבל גם שני מענקי חתימה מבוססי ביצועים של 7.5 מיליון דולר כל אחד, באמצעות מניות חסומות, על פי מחיר המניה לפני ההודעה על מינויו.

מענקים אלה יבשילו בכפוף להשגת יעדים של עלייה במחיר המניה בחלוף שלוש וחמש שנים מיום כניסתו לתפקיד. שולץ יקבל מענק של 20 מיליון דולר במזומן, שיבשיל וישולם בשני תשלומים בתוך שלושה ושישה חודשים מכניסתו לתפקיד. הוא יקבל גם הוצאות מעבר ומגורים של משפחתו לישראל, ובתום תפקידו - מצנח של שנתיים שכר בסיס בכפוף לכך שיימנע מתחרות בטבע לאחר סיום תפקידו; ואם החברה תמוזג - שולץ יקבל מענק בגובה שכר הבסיס שלו בשנה.

המנכ"ל החדש של טבע יקבל מענק של עד 40 מיליון דולר עבור החתימה על החוזה ושכר שנתי של 8 עד 12 מיליון דולר. כדי להעריך מה עמד מאחורי דברי שולץ - "קיבלתי הצעה שאי־אפשר לסרב לה" - ניתן להשוות את השכר שהוצע לו בטבע לעלות שכרו בלונדבק, שהגיעה ל-6.1 מיליון דולר ב-2016. דרך אגב, זאת היתה שנה מעולה ללונדבק.

שכר הבסיס של שולץ בלונדבק היה 1.2 מיליון דולר, המענק במזומן הסתכם ב-850 אלף דולר והתגמול ההוני הגיע ל-3.7 מיליון דולר. מענק חתימה שמשתווה ל-6.5 שנות עבודה הוא סיבה טובה לסבול את הקיץ ההביל ברחוב באזל בפתח תקוה.

לזכותו של שולץ ייאמר שבתוך שבע שעות מההכרזה על מינויו, שוויה של טבע עלה ב-3 מיליארד דולר - בעוד שלונדבק השילה 1.8 מיליארד דולר משוויה. תשואה יפה ומהירה על השקעה של 20 מיליון דולר ותשלומים מותנים ב-20 מיליון דולר.
טבע מנכל חדש שולץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד