י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סערת גואטה • מאחורי הקלעים: הסיפור המלא של ההתפטרות המפתיעה

הבוקר, לאחר לחצים רבים, הודיע ח"כ גואטה על התפטרותו בעקבות 'הראיון המביך' • 'בחדרי' מביא לראשונה את השתלשלות העניינים ביממה האחרונה שגרמה לגואטה להודיע על התפטרותו, לפני שיודיע זאת נשיא מועצת חכמי התורה • הסיפור המלא

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



סערת 'הראיון המביך' שהביא להתפטרות חבר הכנסת גואטה. "בחדרי חרדים" מביא לראשונה את השתלשלות העניינים ביממה האחרונה, שהובילה להתפטרות, טרם הודיע נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן, על פיטוריו.



גואטה עדיין לא התפטר מהכנסת בפועל, אלא רק הוציא הודעה על התפטרותו. בשל כך פעילים בש"ס מנסים לשכנע אותו לחזור בו מהודעתו, ומפעילים לחץ על יו"ר ש"ס השר דרעי לצאת להגנתו ולדאוג שגואטה ימנע מהצעד בפועל.

אך מהמידע שמיד יובא כאן נראה שסיכויי היוזמה הזו קלושים ואולי בלתי אפשריים. את המידע אנו מקבלים בשיחה עם אברך שמתחילת השבוע שעבר פעל בעניין והיה במעונם של גדולי ישראל והרבנים.

האברך המדובר לא היה בין המחתימים על המכתב האחרון שפורסם אמש, והוא מגולל בפנינו את השתלשלות העניינים אתמול, שהביאה בפועל להתפטרות.

זאת יש לציין כי כבר אתמול בבוקר פירסמנו לראשונה את ההתבטאות הכי משמעותית בעניין - דברי ראש ישיבת פורת יוסף הגאון הצדיק רבי משה צדקה.

אך ההכרעה, כך אנו חושפים כעת ב'בחדרי' התקבלה במעון נשיא המועצת חכם שלום - ועל כן כאמור הסיכויים לבטלה קלושים עד אפסיים.

"אתמול" הוא מספר לנו "היינו אצל הרב יהודה כהן ר"י יקירי ירושלים, במשך שעה ארוכה הוא שמע את כל 'הראיון המביך' של גואטה, וגם הקלטות קודמות. ראש הישיבה ירד לכל הפרטים, והחליט לקחת את זה כפרויקט.

הוא אמר "אני היום בערב נוסע לחכם שלום, תנו לי תמליל של הכל ואת ההקלטות, נשים הכל על השולחן אדאג שהרב ישמע הכל. את כל הנתונים, בלי סיפורים מהצד'".

לדבריו: "מאז שהרב כהן נכנס לתמונה בנושא, וישב אצל חכם שלום עם הנתונים, לא עברו 24 שעות, וגואטה התפטר. זה קידוש שם שמיים. הרב כהן היה המכה בפטיש".

כזכור בתחילת השבוע דווח ממקורבי הרב בעדני על כך שקיבל עמדת גואטה כי הסיבה שהלך לחתונה היתה ל"קירוב". אז גם נאמר בשמו כי גואטה היה גם אצל חכם שלום והבהיר את הדברים.

אך בבדיקת 'בחדרי' בתחילת השבוע הדברים לא הובאו בפני נשיא המועצת עד אז. כאמור, ראש ישיבת יקירי ירושלים הביא בפני חכם שלום אתמול את כל הפרטים וההכרעה נפלה.

יצויין כי גואטה הוא ח"כ אהוב ומוערך בש"ס ולאף אחד לא היה רצון לפגוע בו אישית, לכן באה ההתפטרות מחוסר ברירה אחר הכרעת נשיא המועצת.

במידה והניסיון להביא לכך שיחזור בו מההתפטרות יתממש, הדבר לא יקרום עור וגידים ללא הסכמת נשיא המועצת הגר"ש כהן.
חכם שלום כהן רבי יהודה כהן שס יגאל גואטה התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד