י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

למדו מ'ידידים': Waze הוסיפה פיצ'ר עזרה בדרך לנהגים שנתקעו

וייז משיקה אפשרות חדשה שתתחרה ואולי אף הושאלה ברעיון, מארגון 'ידידים' - סיוע בדרכים באמצעות לחיצת כפתור • יו"ר מחוז מרכז ב'ידידים' שמח ומברך: "יעזור למתנדבים ולמתנדבות החפצים לסייע לכל אדם הזקוק לעזרה"

וויז.צילום: רויטרס
וויז.צילום: רויטרס צילום: רויטרס



פיצ'ר חדש התווסף בימים האחרונים ליישומן הניווט החזק ביותר – וויז (Waze). הפיצ'ר החדש 'עזרה בדרך' מאפשר למשתמשים לבקש עזרה מנהגים הנוסעים באותו כביש.

נראה כי ענקית הטכנולוגיה גוגל, לה שייך היישומון וויז לקחה את הרעיון הגדול של עזרה בדרכים מארגון 'ידידים' והטמיעה אותו ביישומון.

בישראל קיים ארגון סיוע בדרכים בשם 'ידידים', הארגון מסייע למאות קריאות עזרה לבני אדם בכל יום. בבסיס הרעיון, נהג שנתקע עם פנצ'ר בצמיג או ללא מצבר, או ברכב שננעל כשהמפתח בפנים מתקשר למוקד, שמפיץ הודעות בין אלפי המתנדבים, ומי שקרוב קופץ לסייע.

כך גם וויז. נהג שיתקל בבעיה וירצה עזרה, יוכל לעשות זאת בקלות. הפעלת הפיצ'ר פשוטה וקלה: בדומה לדיווח על עומס תנועה או תאונת דרכים. בכדי להתחיל להשתמש בפיצ'ר החדש תצטרכו לעדכן את היישומון בחנות האפליקציות.

יישומון הוויז פועל בשלב זה בלמעלה ממאה מדינות ברחבי העולם, ומעת לעת מצטרפות מדינות נוספות. בחודש שבט האחרון החלה מערכת וויז להשתלב ברכבים המיוצרים ע"י החברות: פורד, מאזדה, סובארו, סוזוקי וטויוטה, כמערכת הניווט של הרכב.



עזרה בדרכים, צילומסךצילום: עזרה בדרכים, צילומסך
עזרה בדרכים, צילומסך


ישראל אלמסי, יו"ר מחוז מרכז בארגון 'ידידים', אומר ל'בחדרי' כי "הפיצ'ר החדש, לא רק שלא מהווה מתחרה לארגון, אלא אף מוסיף נדבך נוסף למתנדבים ולמתנדבות החפצים לסייע לכל אדם הזקוק לעזרה".

הוא מוסיף ואומר: "המתנדבים בארגון הינם בעלי ציוד מקצועי מתקדם ובעלי ידע רב, על מנת לטפל ברכבים תקועים במגוון תקלות. בעזרת החידוש שהטמיעה החברה יוכלו לעזור לאנשים נוספים רבים, אף כאלו שטרם שמעו אודותינו".

לדבריו בעבר נשקלה האפשרות של שיתוף פעולה מול החברה, והטמעת שירותי הארגון בתוכנה. אף כי הדבר טרם יצא אל הפועל, אין הוא שולל אפשרות כי זה יקרה בעתיד הקרוב.

רק בשנה האחרונה התקבלו במוקד הטלפוני למעלה מ-130,000 קריאות. הארגון מונה כ-5000 מתנדבים ומתנדבות ברחבי הארץ שעוזרים ומסייעים לכל נהג במצוקתו. הארגון מפעיל גם מוקד טלפוני רב קווי עם כ-100 מוקדנים שעונים לשיחות הטלפון ביום ובלילה.
ידידים וויז סיוע בדרכים מתנדבים פיצ'ר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד