י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סערת גואטה • ראש ישיבת חברון: "חילול ה', אבל לכו לחכם שלום"

גורמים המפעילים לחצים נגד גואטה, פנו לראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן בכדי לערב אותו בפרשה • ראש הישיבה השיב להם כי הוא אינו מעוניין להתערב בנעשה בתוך ש"ס – אולם לדבריו "מדובר בחילול ה' וכי לא ראוי שגואטה ישמש כחבר כנסת"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



סערת חבר הכנסת יגאל גואטה מסרבת לרדת מסדר היום הציבורי: בעוד שרבנים הנמנים על מועצת חכמי התורה של ש"ס – מצדדים בעמדה שעל גואטה לחזור בו מהתפטרותו, גורמים שונים פועלים נגד גואטה גם בזירת הרבנים של 'דגל התורה'.



ל"בחדרי חרדים" נודע כי גורמים שונים פנו לראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן בכדי לשמוע את דעתו בפרשת גואטה. ראש הישיבה השיב להם כי הוא אינו מעוניין להתערב בנעשה בתוך ש"ס – אולם לדבריו "מדובר בחילול ה' וכי לא ראוי שגואטה ישמש כחבר כנסת".

ראש ישיבת חברון שלח את אותם גורמים לביתו של חכם שלום ואמר, "אני לא מתערב, תתייעצו עם נשיא המועצת, הוא יחליט". בעקבות כך, הם הגיעו לביתו של חכם שלום והעבירו את עמדת הגר"ד כהן ש"מדובר בחילול השם וכי אסור לגואטה לשוב ולשמש כחבר כנסת".

מנגד, גואטה עצמו כלל לא מעוניין לחזור בו מהתפטרותו. ל"בחדרי חרדים" נודע כי בני ביתו של גואטה, בעיקר רעייתו, עומדים איתנים בעמדה כי אין לו לשוב לש"ס, וכי עליו להגיש את מכתב ההתפטרות ביום ראשון לידיו של יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין.

כזכור, אמש נחשף ב"בחדרי חרדים" כי חבר מועצת החכמים הגאון הרב דוד יוסף, שיגר מכתב לנשיא מועצת החכמים ראש הישיבה הגר"ש כהן, בו הוא מבקש לשקול מחדש את עניין התפטרותו של גואטה. בנוסף, הגר"ד יוסף מציין במכתב את מעלותיו הגדולות, ואת תרומתו של ח"כ גואטה לתנועת ש"ס.

במכתב כתב הרב יוסף לחכם שלום כי אמנם גואטה טעה ומעד בלשונו. אבל אם הוא יתנצל, ויביע חרטה על הדברים, יש לשקול את החזרתו לש"ס. הגר"ד הדגיש כי על פי דעת נשיא המועצת יישק דבר, הכל יהיה לפי הכרעת נשיא מועצת החכמים, ולא בהשפעת רבנים שאינם מהמועצת.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים", כי ח"כ גואטה אמר למקורביו, כי עוד בטרם נסע להשתתף בחתונת התועבה, הוא התייעץ עם רב, שאישר לו להשתתף בחתונה, 'מפני השלום והקירוב". ובשל כך, מפני כבודו של אותו רב, ח"כ גואטה לא מוכן להתנצל על 'הראיון המביך'.

כאמור, יחד עם זאת לגואטה עצמו, אין רצון רב לחזור מההתפטרות, זאת גם בעקבות חוסר הגיבוי מדרעי. "אפילו שיחת טלפון הוא לא קיבל ממנו" - אומר לנו מקורב לעניין.
יגאל גואטה רבי דוד כהן חכם שלום התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד