י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך סולפו דברי הגר"ח קנייבסקי בעולם; מי יודע כמה יהודים נכשלו

הוראה שנתן הגר"ח קנייבסקי שפורסמה בתיעוד ב'בחדרי חרדים', עוותה באמצעות פולו-אפ שנעשה לה באתר סוכנות ידיעות יהודית הנחשבת לאמינה. בעקבותיה אתרים נוספים בחו"ל ציטטו את הדיווח בצורה הזו, ובכך יתכן וגרמו ליהודים רבים לחלל שבת

הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר
הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר



שגיאה עיתונאית עם השלכות חמורות: מספר אתרים יהודיים בעולם ציטטו את דברי הגר"ח קנייבסקי שפורסמו ב'בחדרי חרדים', והוצגו בצורה מעוותת, לפיה אמר כי "יהודים ייסעו בשבת כדי לברוח מהסופה אירמה".

לאחר שפורסם ביום רביעי ט"ו אלול - ב'בחדרי חרדים' תיעוד וידאו, בו נראה כי הגר"ח קנייבסקי משיב לשאלת יהודים חרדים ממיאמי "האם לעזוב את מיאמי, מאחר והסופה מתקרבת".

לגר"ח הוסבר על סכנה גדולה שמתקרבת לעבר מיאמי, והוא הורה לשואלים, לעזוב את מיאמי למקום בטוח משום סכנה. בשום שלב לא נשאל הגר"ח לגבי נסיעה בשבת עצמה, רק שמספר אתרים יהודיים בעולם, הוסיפו על דעת עצמם שכביכול הגר"ח הורה על נסיעה בשבת עצמה כדי לברוח מהסערה.
סוכנות הידיעות היהודית JTA פרסמה את הדברים, אך בצורה מעוותת ממה שנאמר בסרטון שפורסם ב'בחדרי חרדים' - שכביכול הגר"ח הורה כי גם בעצם יום השבת אפשר לנסוע ממיאמי כדי להימלט מההוריקן. אחריו אתרים נחשבים נוספים כמו אתר 'הארץ' בשפה האנגלית ואתר "the times of israel" שהסתמכו על האתר שנחשב לאמין בדיווחיו העתיקו וניסחו זאת כך: "רב אשכנזי רב השפעה, אמר שיהודים יכולים לנסוע בשבת כדי להימלט מהוריקן אירמה, סערה בדרגה 5 שצפויה לפגוע בפלורידה בסוף השבוע, ויהודים חרדים באזורים עם סכנת הצפה נחושים לעזוב את ביתם".

בכתבה האתר מתאר לקוראיו מי הוא הגר"ח; "הרב חיים קנייבסקי, שמקבל מדי שנה אלפי בני אדם בביתו בבני ברק ישראל, חלקם מקהילות חרדיות שונות ברחבי העולם, אמר את הדברים בראיון עם אחד מנאמני ביתו, ולאחד מנאמניו, וזה צולם ופורסם באינטרנט ביום רביעי".

בכך, הם עיוותו למעשה הלכה יהודית ולא ברור ולא ידוע כמה יהודים הם הכשילו בעקבות הפרסום המוטעה. זאת על אף שיש תיעוד וידאו מדוייק שבו רואים וגם שומעים מה בדיוק נאמר. כאמור, בעקבות JTA אתרים בארה"ב פירסמו את הוראת הגר"ח קנייבסקי כפי שפורסם בצורה המעוותת.

'בחדרי חרדים' פנה לאתר JTA באמצעות חשבון הטוויטר שלו לתגובה, כשהיא תתקבל היא תפורסם.
אתר JTA דיווח מוטעה הרב חיים קנייבסקי הוריקן אירמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד