י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תיק חקירה נוסף על דרעי: שינוי גבולות קריית יערים

דרעי ממשיך להסתבך. על פי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן', המשטרה בודקת את שינוי גבולות המוא"ז קרית יערים על ידי השר דרעי • מעורבים גם חבר מועצת עיריית י-ם משה ליאון • דרעי: "נעשה ללא שום שיקול זר" • ליאון: "מדובר בטענה מופרכת לחלוטין"

דרעי בחתונת בתו של משה ליאון ב-2016. צילום: יעקב כהן
דרעי בחתונת בתו של משה ליאון ב-2016. צילום: יעקב כהן צילום: יעקב כהן



המשטרה בודקת את שינוי גבולות המועצה האזורית קריית יערים, שבוצע על ידי שר הפנים, אריה דרעי, בחודש מאי האחרון - כך נחשף הבוקר (ראשון) בכאן רשת ב'. בחודשים האחרונים תושאלו במשטרה גורמי תכנון בעניין שינוי הגבולות.

על פי הדיווח של מיכאל שמש, כחלק מהרחבת גבולות קריית יערים, הועברה קרקע חקלאית מנווה אילן לתוך גבולות המועצה הסמוכה, כך שניתן יהיה לשנות את ייעודה לטובת פיתוח מגורים ומסחר בעתיד. בעלי הקרקע בעסקה, ששווייה עשרות מיליוני שקלים, הוא איש העסקים יורם גלובוס, ומי שייצג אותו בעסקה מול הקונים הוא חבר מועצת עיריית ירושלים משה ליאון.

בשבוע שעבר ביום שני, נחקר שר הפנים אריה דרעי זו הפעם החמישית, במשך כשבע שעות במשרדי להב 433 בלוד, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. בצאתו צייץ בטוויטר "גם הפעם עניתי על כל השאלות בפירוט רב". במהלך החודשים האחרונים דרעי נחקר יחד עם רעייתו יפה בחשד להלבנת הון, מרמרה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס.

האם הרחבת גבולות שביצע דרעי בקריית יערים במאי האחרון, עמדה אף היא במוקד החקירה האחרונה של דרעי בשבוע שעבר? במשטרה כצפוי לא מתייחסים במהלך חקירה לפרטים אבל ל'בחדרי חרדים' נודע כי אכן כך. יצויין, כי החשדות כלפי דרעי עד כה היו בעיקר על התקופה בה לא שימש כאיש ציבור, והחשד הנוכחי בעניין קריית יערים - הינו בעת כהונתו הנוכחית כשר הפנים.


חכם שלום במתקפה על חוקרי דרעי בחודש סיון: "מסכנים. יצר הרע רודף אותם"

במוקד החקירה שהחל באפריל 2016 נמצא החשד שכספים שנתרמו לעמותה בראשות רעייתו יפה דרעי הועברו לשימוש פרטי של בני המשפחה - בין היתר לטובת נדל"ן שרכשו בשנים האחרונות. במשטרה מנסים להבין עד כמה היה מעורב דרעי בעמותה ובהחלטות שהתקבלו בה, והאם עזר לאנשי עסקים שתרמו לעמותה לקבל טובות הנאה. כמו כן נחקר השר דרעי על דרכי מימון הווילה שרכשה המשפחה ביישוב ספסופה.

מטעמו של שר הפנים אריה דרעי נמסר בתגובה ל'כאן': "הרמיזות והשאלות בבקשת התגובה על מניעים לא עניינים בחתימת שינוי גבולות קרית יערים, חמורים. השיקולים לשינוי גבולות נעשו באופן ענייני, ללא שום שיקול זר. גורמי המקצוע במשרד הפנים, בראשות מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, המליצו לשר הפנים אריה דרעי, על שינויי גבולות בין מועצה אזורית מטה יהודה לקריית יערים. שינויי הגבולות נעשו כדי לאפשר לקריית יערים להגדיל את שטחי המסחר והמגורים בתחומיה, בכפוף להשלמת תהליכי התכנון".

עוד נמסר מטעמו של דרעי כי "מדובר בתהליך שנמשך זמן רב, דרש הכרעה מקצועית וזו אכן נעשתה. השר דרעי אישר את המלצת גורמי המקצוע במשרד הפנים, אך טרם חתם על הצווים והמפות".

מטעמו של ליאון נמסר בתגובה כי הטענות משוללות כל יסוד. "מדובר בטענה מופרכת לחלוטין שלא הייתה ולא נבראה. ליאון ומשרדו מייצגים את יורם גלובוס כבר 15 שנה בשלל נושאים, כולל בעיסקה זו, שהיא עיסקת מקרקעין רגילה לחלוטין, שהמשרד ליווה כדבר שבשגרה". עוד נמסר כי "משה ליאון או מי מטעמו לא דיברו מעולם עם שר הפנים או עם גורם כלשהו במשרד הפנים או בועדות התכנון השונות על הקרקע המדוברת והניסיון לכרוך בין השניים מקומם".

את תגובת גלובוס לא ניתן היה להשיג. בתו, לירון לב, שהייתה מעורבת בנושא, סרבה גם היא להגיב על התחקיר.

הפרק השני בהסתבכות דרעי עם רשויות החוק, החל בפתיחת חקירה באפריל 2016, בחשד לעבירות מיסוי בעיקר בתחום הנכסים והורחבה גם לחשדות נוספים, המיוחסים לחשודים רבים לרבות אריה דרעי ואשתו.

במרץ אשתקד החליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה נגד דרעי בחשד לעבירות שחיתות בתום בדיקה שנמשכה חודשים והחלה עוד בתקופת כהונתו של היועץ הקודם, יהודה וינשטיין. כחלק מהחקירה בוצע לפני כמה חודשים חיקור דין בגרמניה.

דרעי התייחס בזמנו להחלטה ואמר כי מרגע פרסום הבדיקה, כי הוא מוכן מיידית לענות לכל שאלה שיתבקש. דרעי אמר כי הוא "ישתף פעולה עם גורמי אכיפת החוק והוא משוכנע שתשובותיו יבהירו כי פעל ללא דופי".

מטעמו של השר דרעי נמסר בתגובה כי "השר דרעי מעולם לא נחקר בנושא ואף הידיעה לפיה הנושא נמצא בבדיקה מוטלת בספק".

עודכן בשעה 22:15
אריה דרעי רשות המסים להב 433 משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד