י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרסום ראשון: עוכבה יציאת הרב ברלנד לאומן

הגעת הרב ברלנד לאומן מוטלת בספק: נשיא בית משפט המחוזי אישר עיכוב ביצוע, להחלטה המאפשרת לו לטוס לאומן

הרב ברלנד. צילום: גדעון צנטנר, וואלה! NEWS
הרב ברלנד. צילום: גדעון צנטנר, וואלה! NEWS



פרסום ראשון: בית המשפט עיכב את ביצוע החלטת ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר שקבע כי הרב ברלנד יוכל לטוס לאומן לימי ראש השנה וקבע דיון הנושא מחר (שלישי) בשעות אחר הצהרים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

שעות לאחר שהפרקליטות הודיעה כי לא תערער על ההחלטה של ועדת השחרורים לאפשר להרב ברלנד לטוס לאומן, פורסם לראשונה ב'בחדרי' כי הוגשה עתירה דחופה לבית המשפט המבקשת לבטל את ההחלטה. "החלטה זו חורגת באופן ניכר ממתחם הסבירות, באשר עיקר נימוקה מתבסס על קביעה מוקשה, לפיה המשיב הינו 'מראשי רבני ברסלב', וכן אינה משקללת נכונה – או במחילה, כלל – את התוצאות הקשות הצפויות מנוכחותו המשיב באומן, לעת הזו" נכתב בפתח העתירה.

אברהם טל, נשיא בית המשפט המחוזי מרכז, כתב בהחלטתו הערב (שני) אני מעכב את יציאת משיב 2, אליעזר ברלנד מהארץ עד החלטה אחרת" וקבע דיון לשעה 15:00 בבית המשפט.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' השופט קיבל את הסבר מגיש העתירה, עו"ד יעקב בורובסקי בשם איתי נחמן שלום, "באשר לשיהוי ולמעמדו של העותר".

את ההודעה על עיכוב הביצוע קיבל עורך דינו באמצעות המייל ממזכירות בית המשפט. עו"ד רותם טובול שמייצגת את הרב ברלנד טרם הגיבה עד למועד פרסום הכתבה.



כפי שפורסם אתמול (ראשון) ב'בחדרי חרדים', ועדת השחרורים החליטה לאפשר לרב אליעזר ברלנד לטוס לאומן ולשהות שם בימי ראש השנה. בנימוקיו כתב יו"ר הוועדה, השופט בדימוס שלמה איזקסון: "אני מבין את החשש של משטרת ישראל ושל ב"כ המשיב לפיו קיים חשש סביר שהאסיר לא ישוב ארצה בשל הימלטותו הסדרתית בעבר מגורמי אכיפת החוק. סוגיה זו תוסדר בכך שעל האסיר יוטלו ערבויות שיבטיחו את שובו ארצה".

האישור לו ייחל הרב ותלמידיו ניתן בכפוף לכך שהרב שהודה והורשע בביצוע מעשים חמורים, ייצא מישראל לא לפני יום שלישי ועליו לשוב לישראל לא יאוחר מיום ראשון שלאחר ראש השנה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הערבויות שהוטלו על הרב הן כדלהלן: הפקדה של 180,000 ש"ח במזומן בקופת בית המשפט, ערבות אישית של הרב על סך 360,000 ש"ח ושתי ערבויות נוספות של צדדים שלישיים בסך 200,000 ש"ח.

עם שובו של הרב ברלנד ארצה לאחר ראש השנה, תחזור לתוקפה ההחלטה על איסור יציאה מהארץ עד לתום התקופה בה הוא אסיר ברישיון - שבועיים לאחר ראש השנה.

כזכור, הרב ברלנד הודה והורשע בביצוע עבירות חמורות בנשים שהגיעו לבקש את ברכתו ובעקבות כך נדון ל-18 חודשי מאסר, כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', וצפוי היה להשתחרר בספטמבר 2017. אולם בחודש אפריל ועדת השחרורים החליטה לקצר את עונשו ובערב חג הפסח הוא שוחרר למעצר בית מלא במלונית בבית החולים הדסה עין כרם.

חודש וחצי לאחר ששוחרר מהכלא, בתנאים של אסיר ברישיון, הרב ברלנד, העביר את כתובת מעצר הבית לביתו שלו ברחוב החומה השלישית בירושלים, כך פורסם ב'בחדרי חרדים'. כאמור, הערב בית המשפט החליט לעכב את ביצוע ההחלטה לפיה הרב יוכל לטוס לאומן, עד למחר בשעות האחר הצהרים את יתקיים דיון בעניין.

בישיבה שנערכה בשעה האחרונה בקרב רבני ברסלב באומן, כך נמסר ל'בחדרי חרדים', הוחלט כי באם הרב ברלנד יגיע להתפלל ב'קלויז' - רבני ברסלב יקיימו מניין חלופי. מדובר בדרמה של ממש בברסלב שכן ה'קלויז' מונה שבע אלף מקומות וכעת תרים למצוא מקום חלופי באם ברגע האחרון הרב יגיע.
הרב אליעזר ברלנד עיכוב ביצוע טיסה לאומן שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד