י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יציאת הרב ברלנד לאומן: ביהמ"ש דחה את הערר אך עיכב את הטיסה

בית המשפט המחוזי בלוד דחה את הערר שביקש לאסור על הרב ברלנד - שהודה והורשע במעשים חמורים - לצאת מן הארץ לראש השנה, אולם הטיל עיכוב ביצוע על ההחלטה עד חצות, בשל בקשת העותרים לערער לבית המשפט העליון

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בית המשפט המחוזי בלוד דחה את הערר שביקש לאסור על הרב ברלנד - שהודה והורשע במעשים חמורים - לצאת מן הארץ לראש השנה. אולם הטיל עיכוב ביצוע על ההחלטה עד חצות, בשל בקשת העותרים לערער לבית המשפט העליון.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', אמש (שני) לקראת חצות, נשיא ביהמ"ש אברהם טל הוציא צו עיכוב ביצוע להחלטת ועדת השחרורים שהתירה לרב ברלנד לטוס לאומן, ובכך העמיד בספק את עלייתו למטוס.

במהלך הלילה, הרב ברלנד הגיע לשדה התעופה על מנת לעלות על טיסה, אולם בעמדת ביקורת הגבולות, נציגי משרד הפנים לא אפשרו את יציאתו בעקבות צו בית המשפט המונע זאת ממנו עד לדיון שנערך כעת בבית המשפט.

בקרב חסידי ברסלב, אלה שתומכים ברב וגם אלו שמתנגדים לו, שורר מתח לקראת החלטת בית המשפט. האם יקבל את העתירה המנהלית המבקשת לבטל את החלטת ועדת השחרורים, או שיקבל אותה - דבר שיכריע האם הרב ברלנד יטוס בשעות הקרובות לאומן על מנת לשהות שם בקרב חסידי בימי ראש השנה.


תפילה עבור הרב ברלנד באומן

כפי שפורסם לראשונה אמש ב'בחדרי חרדים', הדיון נקבע לשעה 15:00, אולם מסיבות טכניות הדיון נדחה לשעה 16:00. אולם עד לשעה זו הדיון טרם החל.

כפי שפורסם שלשום, ועדת השחרורים החליטה לאפשר לרב אליעזר ברלנד לטוס לאומן ולשהות שם בימי ראש השנה. בנימוקיו כתב יו"ר הוועדה, השופט בדימוס שלמה איזקסון: "אני מבין את החשש של משטרת ישראל ושל ב"כ המשיב לפיו קיים חשש סביר שהאסיר לא ישוב ארצה בשל הימלטותו הסדרתית בעבר מגורמי אכיפת החוק. סוגיה זו תוסדר בכך שעל האסיר יוטלו ערבויות שיבטיחו את שובו ארצה".

האישור לו ייחל הרב ותלמידיו ניתן בכפוף לכך שהרב ייצא מישראל לא לפני יום שלישי ועליו לשוב לישראל לא יאוחר מיום ראשון שלאחר ראש השנה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הערבויות שהוטלו על הרב הן כדלהלן: הפקדה של 180,000 ש"ח במזומן בקופת בית המשפט, ערבות אישית של הרב על סך 360,000 ש"ח ושתי ערבויות נוספות של צדדים שלישיים בסך 200,000 ש"ח.

עם שובו של הרב ברלנד ארצה לאחר ראש השנה, תחזור לתוקפה ההחלטה על איסור יציאה מהארץ עד לתום התקופה בה הוא אסיר ברישיון - שבועיים לאחר ראש השנה.

אתמול, הפרקליטות החליטה שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים ובכך ניתן אישור הטיסה של הרב ברלנד לאומן, אולם בשעות הערב עו"ד רון אביב ועו"ד יעקוב בורובסקי הגישו עתירה מנהלית דחופה לבית המשפט לקיים דיון דחוף, ולקראת חצות כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' נשיא בית משפט המחוזי מרכז נתן עיכוב ביצוע עד לקיום הדיון בעניין.

כזכור, הרב ברלנד הודה והורשע בביצוע עבירות חמורות בנשים שהגיעו לבקש את ברכתו ובעקבות כך נדון ל-18 חודשי מאסר, כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', וצפוי היה להשתחרר בספטמבר 2017. אולם בחודש אפריל ועדת השחרורים החליטה לקצר את עונשו ומאז הוא מוגדר אסיר ברישיון.
הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד