י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

זייברט מזועזע: לא ייאמן שיעבדו בכיפור

ראש עיריית בני ברק, מוחה נגד כוונת נת"ע לקיים עבודות ברכבת הקלה ביום כיפור: "קשה להאמין שחברה ממשלתית תיתן יד להפרת הסכמים כתובים וחתומים ולבצע עבודות בשבתות ובחגים"

חנוך זייברט. צילום: פלאש90
חנוך זייברט. צילום: פלאש90



"קשה להאמין שחברה ממשלתית תיתן יד להפרת הסכמים כתובים וחתומים ולבצע עבודות בשבתות ובחגים", כך מגיב ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט להודעת חברת נת"ע על כוונתה לערוך עבודות תחזוקה ברכבת הקלה ביום הכיפורים.

"בהתאם להסכם בין הממשלה לבין העירייה. נקבע, בסעיף 13 להסכם, שהרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילות במקרקעי העיר בני ברק, בשבתות ובמועדי ישראל, והמדינה, כצד לחוזה הזיכיון, לא תאפשר ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבתות ובמועדי ישראל", פרסמה עיריית בני הודעה מטעמו, "מטעם הממשלה חתם על ההסכם מר גיל שבתאי, סגן בכיר לחשב הכללי וומעולם לא עלה על דעתו של איש בעירייה שחברה ממשלתית תיתן יד להפרת הסכמים כתובים וחתומים ולבצע עבודות בשבתות ובחגים.

"מצער וכואב עד עמקי הנפש על עבודות המתבצעות ע"י חברת נת"ע בשבתות ובחגים בערים סמוכות ונותנת ידה לפגוע בקדושת השבתות והחגים, שהיא יסוד מרכזי לעם ישראל לכל דורותיו".

העירייה גם הודיעה כי תפנה לבית המשפט, כדי לאכוף את ביצוע ההסכם בין העירייה לבין הממשלה שלא לבצע כל עבודות בשבתות ובחגי ישראל במסגרת "הרכבת הקלה".

במכתבו של עו"ד יהודה ליבוביץ, היועה"מ של העירייה שנשלח לפני שבועות אחדים למר יהודה בראון, מנכ"ל חב' נת"ע ולמהנדס מיקי פז, מחב' "דניה סיבוס", מבצעת העבודות, עם העתקים להרב חנוך זייברט, ראש העיר שגם נפגש עם נציגי החברה לביצוע ההסכם ולהרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח של העירייה, מצטט עו"ד יהודה ליבוביץ את ההסכם, ולפיו "הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילות במקרקעי הרשות בשבתות ובמועדי ישראל, והמדינה כצד לחוזה הזיכיון לא תאפשר ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבתות ובמועדי ישראל".

בהמשך למכתב היועה"מ של העירייה נכתב גם כי "העירייה סמוכה ובטוחה שחב' נת"ע וחב' "דניה סיבוס" תקפדנה על הוראות ההסכם, וביותר בנושא מהותי ועקרוני זה ולא תבוצענה כל עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי הרשות בשבתות ובמועדי ישראל. ברם, מתברר עתה כי לא זו בלבד שהחברה לא שיגרה מכתב תשובה לעירייה ובו הודעה כי בכוונתה לכבד הסכמים כתובים וחתומים, אלא נפוצו שמועות מזעזעות על כוונת החברה לבצע עבודות במסגרת הרכבת הקלה ביום הכיפורים הקרב ובא".
חנוך זייברט עבודות הרכבת עבודה בשבת וחג נת"ע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד