י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אל תתקשרו אלי! החוק שיאסור על שיווק בטלפון

על פי הצעה של הרשות להגנת הצרכן ושר הכלכלה, כל אדם יוכל להכניס את מספר הטלפון שלו למאגר ייעודי - ועל המפרסמים ייאסר לפנות למספרים המופיעים בו

מוקד טלפוני במטה יהדות התורה, בבחירות 2009. צילום: יוסי שחר, פלאש 90
מוקד טלפוני במטה יהדות התורה, בבחירות 2009. צילום: יוסי שחר, פלאש 90



הסוף לשיווק הטלפוני? תזכיר חוק חדש של הרשות להגנת הצרכן, שמקדם שר הכלכלה אלי כהן (כולנו), מבקש להטיל מגבלות על שיחות שיווק טלפוניות - באמצעות הרשמה למאגר שייקרא "אל תתקשרו אלי".

על פי ההצעה, עסקים לא יוכלו לבצע שיחות שיווק באמצעות הטלפון לכל מי שיירשם במאגר ייעודי שיוקם לצורך כך. על בתי העסק תוטל האחריות לברר לפני קיום השיחה האם המספר המדובר רשום במאגר.

העונש לעוברים על החוק יהיה עיצום כספי (קנס) וצו מנהלי להפסקת הפרה. עוד קובעת ההצעה כי הרשות להגנת הצרכן היא שתנהל את המאגר בפועל ותהיה אחראית על הענישה.

"בישראל התפתחה פרקטיקה של שיווק אגרסיבי ומטעה באמצעות הטלפון, כאשר האוכלוסייה הנפגעת ביותר היא האוכלוסייה החלשה, כגון קשישים, עולים חדשים ואנשים עם מוגבלות", נכתב בנימוקי ההצעה. "מרבית הציבור רואה בשיחות השיווק הטלפוניות מטרד ועל כן, דבר שאינו רצוי".

ההוראות הקיימות כיום בחוק מקנות לצרכנים זכות לבטל עסקאות שבוצעו בעקבות שיווק טלפוני, אך ברשות להגנת הצרכן מדגישים כי הן אינן נותנות מענה מספק "לשלב שטרם ההתקשרות בעסקה".
שיווק טלפוני חוק הספאם אל תתקשרו אלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד