י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אייפון 8 נחת בישראל - מי מציע את המחיר הנמוך ביותר

מכירת אייפון X תחל רק בנובמבר, ובינתיים הביקוש לאייפון 8 נמוך באופן משמעותי לעומת מכשירים שיצאו לשוק בעבר • כעת מציעות הרשתות הטבות כדי למשוך את הרוכשים

אייפון 8 נחת בישראל - מי מציע את המחיר הנמוך ביותר



שבועיים לאחר אירוע ההשקה הגדול של אפל, המכשיר הפחות מדובר - האייפון 8 - מגיע לחנויות בישראל. אייפון 8 לא מציג שינוי מהותי לעומת האייפון 7, אך כולל שדרוגים משמעותיים למדי כמו טעינה אלחוטית, מעבד מבית אפל A11 ביוניק שאמור לשפר את ביצועי המכשיר, ומצלמה משודרגת במעט, שזוכה לשבחים ממשתמשים שהתנסו במכשיר עד כה.

סדרת האייפון 8 כוללת שני דגמים בגודל של 4.7 אינץ' - הראשון בנפח אחסון של 64 ג'יגה בייט, והשני בנפח של 256 ג'יגה בייט, ושני דגמי אייפון פלוס בגודל של 5.5 אינץ' - הראשון בנפח 64 ג'יגה בייט והשני בנפח 256 ג'יגה בייט. המכשיר יגיע בשלושה צבעים: אפור, כסף וזהב.

האייפון 8 זכה לביקורות חיוביות, אך גם לכינוי אייפון 7s, כעקיצה על הדימיון לדור המכשירים הקודם ועל מיעוט היתרונות לעומתו. המצלמה החדשה של האייפון 8 זכתה לשיפור, עם מערך מצלמות כפול בגב המכשיר, של 12 מגה פיקסל עם מייצב אופטי. לדעת המבקרים, איכות התמונות שצולמו באייפון 8 גבוהה. למכשיר יש יכולת צילום בתאורה חלשה, ומצלמת הווידאו מאפשרת צילום באיכות של 4K ב-60 פריימים לשנייה ויכולת לשחק עם מצב צילום הפורטרט. בנוסף, באייפון 8 גב המכשיר עשוי מזכוכית, כפי שאפל עשתה בכשירי 4 ו-4s, ומשקלו של המכשיר החדש הוא 148 גרם לעומת 138 של האייפון 7.

כמדי שנה, בחלק מרשתות הסלולר והאלקטרוניקה - בהן iDigital, iStore ובאג - יקיימו בלילה שבין רביעי לחמישי הקרובים אירועי "לילה לבן" של מכירות. רשת iStore תפתח את סניפיה בארץ למכירות ותחלק ל-100 הרוכשים הראשונים מטען אלחוטי, ואילו רשת iDigital תפתח את אתר החברה למשך שעתיים, שבהן ניתן יהיה לרכוש את המכשיר ולקבלו לביתם עוד באותו היום באמצעות משלוח. עם זאת, המכירה תוגבל לאזור שבין רחובות לנתניה. חברת פלאפון תערוך אירוע מכירות לילי באילת.

הרשתות מתחרות על לבם של הרוכשים הפוטנציאלים, ומנסות לפתות את אותם בהטבות שונות: רשת מחסני חשמל מציעה פריסה של עד 36 תשלומים ללא ריבית; הוט מובייל תחלק ל-80 הרוכשים הראשונים מטען לרכב; וחברת פלאפון תחלק משטח הטענה אלחוטי ל-100 הרוכשים הראשונים בהזמנה מהאתר.

בעוד שהעיניים נשואות למכשיר האייפון X, שמכירתו תחל רק בנובמבר, הביקוש לאייפון 8 הוא נמוך באופן משמעותי לעומת הביקושים בשנים הקודמות, לאחר יציאת מכשיר חדש לשוק. בעשר השנים האחרונות אירועי השקת הסמארטפון אופיינו בתורים ארוכים מחוץ לחנויות אפל מסביב לעולם, ובביקושים גדולים, ואילו המכשיר החדש לווה בהתעניינות דלה יותר - דבר שמהווה, על פי אנליסטים, את אחת הסיבות לצניחת המניה בשבוע האחרון.

מניית אפל (154.23 +0.71%) השלימה ביום שישי האחרון את הנפילה החדה ביותר בתולדותיה בשבוע שקדם להשקת סמארטפון חדש. היא המשיכה לרדת גם השבוע ונסגרה ביום שני בשפל של שמונה שבועות. מניית ענקית מוצרי האלקטרוניקה צנחה ב-6.8% מאז 11 בספטמבר, יום לפני אירוע השקת דגמי אייפון ואפל ווטש החדשים, תוך מחיקת 56.6 מיליארד דולר משווי השוק של החברה הבורסאית הגדולה בעולם.

על פי מינג צ'י קואו, אנליסט בכיר בחברת KGI, ההתלהבות מאייפון X מעיבה על הביקוש של אייפון 8, ולהערכתו ההזמנות המוקדמות של אייפון X צפויות להגיע ל-50-40 מיליון יחידות. לדבריו "המעריצים המושבעים של המותג, יחד עם בעלי אייפון 6 ו-6s, יהיו מוכנים לשלם את המחיר הגבוה של ה-X על מנת לשדרג את מכשירם".

בהשוואה לשנים הקודמות נראה כי האייפון 8 יימכר בכמויות נמוכות משמעותית. לשם השוואה, מאז הושק האייפון 7 בספטמבר 2016 ועד לרבעון האחרון שדווח על ידי אפל (יולי 2017), נמכרו כ-170 מיליון מכשירי אייפון - מספר מכשירים דומה לזה שנמכר בתקופה המקבילה בשנה שחלפה, לאחר השקתו של אייפון 6s.

על פי תחזיות האנליסטים השונים, אפל לא תוכל להציג בתקופה הקרובה נתוני מכירות דומים משתי סיבות: הראשונה היא שמכירות האייפון 8 יהיו נמוכות, והשנייה היא שכבר כיום ידוע כי קצב ייצור האייפון X הוא איטי מהצפוי. על פי KGI, קיימת מורכבות בייצור רכיב במצלמת ה-TrueDepth, הייחודי למכשירי אפל, שמונע מהחברה להגיע לקצב ייצור המוני, ובכך להעמיד יותר מכשירים בחנויות בתקופת השיא של חג המולד.

עוד סיבה שמשפיעה על המכירות היא ההשקה המוצלחת של הנוט 8 של סמסונג, שזוכה לביקורות מהללות. כיום סמסונג היא יצרנית הסמארטפונים המובילה בעולם. על פי דו"ח של IDC מאוגוסט השנה, ברבעון השני של 2017 שלטה סמסונג על 23% משוק הסמארטפונים בעוד אפל, שמוקמה במקום השני אחריה - רק ב-12%. עם תג מחיר בגובה של 4,000 שקל של הנוט 8, משווה סמסונג את מחירי מכשיריה לאלו של אפל ומתחרה איתה ראש בראש על קהל הצרכנים.
אייפון 8 מחירי סלולר מטען אלחוטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד