י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרסום ראשון: 8 חשודים בפרשת ההטרדות זומנו לשימוע לפני כתב אישום

פרשת ההטרדות: חצי שנה לאחר שנעצרו, זומנו מנהלי עיתון הפלס ובכירי הפלג הירושלמי לשימוע לפני הגשת כתב אישום, ביניהם עורך העיתון נתי גרוסמן, המנכ"ל שמוליק אלישיב וראש מערך ההטרדות אברהם טריגר • כל הפרטים בפרסום ראשון

אברהם טריגר, עורך העיתון גרוסמן והמנכ"ל אלישיב. צילום: פלאש 90 ובחדרי חרדים
אברהם טריגר, עורך העיתון גרוסמן והמנכ"ל אלישיב. צילום: פלאש 90 ובחדרי חרדים צילום: אלי שלזינגר ופלאש 90



חצי שנה לאחר שנעצרו, זומנו מנהלי עיתון הפלס ובכירי הפלג הירושלמי לשימוע, לפני הגשת כתב אישום - פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'.

לאחר תקופה ממושכת של הטרדות מציקות כלפי בכירי המשק ומשרדי פרסום, חוקרי ההונאה ממשטרת ירושלים עצרו בשלהי חודש ניסן 28 חשודים בהפעלת מערך ההטרדות. חלקם שוחררו לאחר חקירה ואחרים שהו במעצר 11 ימים. עם סיום החקירה לאחר כחצי שנה, נשלחו זימונים לקראת הגשת כתבי אישום נגד במונה מהם. מדובר במאבק המתחולל זה למעלה מחמש שנים בין עיתון ה'פלס' ל'יתד נאמן'.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בערב ראש השנה החלו להישלח ע"י פרקליטות מחוז ת"א זימונים לשימוע לחלק מהחשודים ובימים האחרונים הושלמה שליחת הזימונים לשמונה מבין החשודים, בעבירות של קשירת קשר לפשע, הטרדה וסחיטה באיומים. החשודים העיקריים, הם נתי גרוסמן העורך הראשי של עיתון הפלס ומנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב.

נתי גרוסמן בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

בטיוטת כתב האישום מפורטים למעלה מ-100 מתלוננים ביניהם מנכ"ל משרד הפנים וכן נושאי תפקידים בכירים בחברות מובילות במשק. יצוין, כי האירועים המפורטים במסגרת טיוטת כתב האישום התרחשו בעת האחרונה – החל מאוקטובר 2015 ועד אפריל 2017.

על פי כתב החשדות, בפברואר 2014 פורסם ביתד נאמן מכתב בחתימת רבנים ובו קריאתם לציבור חסידיהם "שלא להכניס את עיתון הפלס לביתם; שלא לסייע בידי עיתון הפלס בשום צורה שהיא, ובכלל זה שלא להתראיין או לפרסם בעיתון הפלס, וכי ראוי ליידע את המפרסמים בעיתון זה כי הם עלולים לתן יד לחילול שם שמיים". בהמשך לקריאה זו, קשרו קשר גרוסמן, אלישיב וטריגר לסחוט באיומים נושאי משרה בחברות גדולות במשק בכוונה לגרום לחברות לפרסם בעיתון הפלס ולא בעיתון יתד נאמן.

לצורך כך, קשר טריגר קשר עם חמשת החשודים הנוספים במטרה לאיים על המתלוננים ולהטרידם באמצעי תקשורת שונים באופן שתשובש ותיפגם שגרת חייהם ועבודתם, וההטרדות הללו יחדלו רק אם האחרונים יפרסמו מודעות בעיתון "הפלס" ויחדלו לפרסמן בעיתון "יתד נאמן".

במסגרת זו, הפעילו אברהם טריגר וחיים יברוב קווי טלפון ששימשו מוקד למאבק בקריאת הרבנים ובהם העלו החשודים בין השאר את שמות החברות אותם יש להטריד ומספרי הטלפון של נושאי המשרה באותן החברות.

במהלך החודשים אוקטובר 2015 – אפריל 2017, במספר רב של הזדמנויות, צייתו רבבות ל'קו המאבק' ולתכנים שהועלו בו ובעקבות כך התקשרו בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, למתלוננים והטרידו אותם טלפונית. כתוצאה מההטרדות, נגרם למתלוננים נזק ישיר ועקיף לחייהם הפרטיים והעסקיים. הם הפסיקו לענות לטלפונים באופן גורף, אחדים מהם הפסיקו לפרסם את מוצריהם בעיתונות החרדית וכך נפגעו רווחיהם.



בכ"ב ניסן, מוצאי שביעי של פסח, לאחר חקירה סמויה והאזנות לטלפונים האישיים של המעורבים, כוחות משטרה פשטו במהלך הלילה על בתיהם של עשרות חשודים בערים ירושלים, בני ברק, בית שמש, מודיעין עילית, ביתר עילית, אשדוד ועוד, וביצעה שורת מעצרים של בכירי "הפלג הירושלמי", ביניהם בכירי עיתון "הפלס" - החשודים בהטרדות תוך סחיטה באיומים כלפי חברות ממשלתיות וגופי מסחר גדולים מאוד בארץ. במהלך המעצרים, נערכו בחלק מהמקומות הפרות סדר וניסיון שיבוש המעצרים.

בין העצורים היו עורך עיתון הפלס נתי גרוסמן והמנכ"ל שמואל אלישיב, מי שהודה כי הוא משמש כראש מערך ההטרדות - אברהם טריגר, חיים יברוב, שבתאי פיין, נתנאל שטמפפר, אלי סמדגה, אליהו צבי פודרביניק, ישראל יוסף טרופר, ואביגיל טניה-שקולניק. כאמור, חלקם זומנו לשימוע לפני הגשת כתבי האישום בעבירות של קשירת קשר לפשע, הטרדה וסחיטה באיומים.

פשיטת המשטרה על משרדי עיתון הפלס ומעצר הבכירים

החקירה שנערכה בראשות ראש מחלק ההונאה במחוז ירושלים רפ"ק אייזיק סימון ועוזרו דוד קוריאט, נוהלה במשך חצי שני כסמוייה בשיתוף נציג חטיבת התביעות של המשטרה ותוך כחודש הסתיימה החקירה. אולם במהלך הדיונים בבתי המשפט שהגיעו גם לבית משפט העליון, שם המשטרה אינה יכולה לייצג, הגיעו נציגי הפרקליטות. האחרונים, שבחנו את התיק בו יש חשדות לסחיטה באיומים - החליטו להעביר את התיק לידי פרקליטות מחוז תל אביב, שכאמור בימים האחרונים שלחו זימונים לשמונה מהחשודים, לקראת הגשת כתבי אישום בעבירות של קשירת קשר לפשע, הטרדה וסחיטה באיומים.

מדובר במאבק שמתנהל זה כחמש שנים. בחודש סיוון תשע"ב (2012), חל מהפך בשליטה בעיתון 'יתד נאמן', עורך העיתון זה כ-25 שנים נתי גרוסמן, פוטר מתפקידו - כחודש לאחר מכן נפתח עיתון 'הפלס', שם מונה גרוסמן כעורך ראשי. מאז הקמת העיתון המתחרה מתנהל מאבק ממושך שטרם הסתיים, כאשר עיתון 'הפלס' וגם 'יתד נאמן' מתלוננים זה על זה שהצד השני מאיים על חברות מסחריות ומשרדי פרסום שלא לפרסם בעיתון השני - על מנת לפגוע כלכלית בעיתון המתחרה.

לאחר שחברות מסחריות התלוננו במשטרה על הטרדות טלפוניות מצד אוהדי 'הפלס', בהן דרשו להפסיק לפרסם ב'יתד נאמן' ובמקביל לפרסם ב'הפלס', במרץ 2015 נעצרו 22 חשודים ובחודש אפריל הוגש כתב אישום נגד מפעיל הקו, אברהם טריגר, על שידול להטרדה ומאז מתנהל הליך משפטי שטרם הסתיים.

טריגר ויברוב בבית המשפט

היות וההטרדות הטלפוניות לא פסקו, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במשטרת ירושלים פתחו שוב בחקירה, הפעם למדו כנראה מטעויות העבר. לאחר חקירה סמוייה של מחלק ההונאה במשטרת ירושלים שנמשכה כחצי שנה, במהלכה בוצעו האזנות סתר לבכירי עיתון 'הפלס' וראשי 'הפלג הירושלמי', במוצאי חג הפסח, באישון לילה, נעצרו 28 חשודים בחשד לשורה של עבירות בהן הטרדות וסחיטה באיומים נגד חברות מסחריות ומשרדי פרסום. כאמור זימונים נשלחו לשמונה מהחשודים, לקראת הגשת כתבי אישום נגדם.
הפלג הירושלמי עיתון הפלס כתבי אישום זימון לשימוע פרשת ההטרדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד