י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שופרסל מנסה לקדם את הקולה שלה - גם במחיר רצפה

הרשת פנתה לעובדיה כדי שיפיצו למכריהם קופון לרכישת ארבעה בקבוקי קולה שופרסל ב-10 שקלים • בשבוע האחרון צמח נתח השוק של שופרסל קולה בסניפי הרשת ל-16% • שופרסל: "אנחנו מרוצים מתוצאות המוצר ומבינים את ההתרגשות אצל חלק מהשחקנים"

הקולה של שופרסל. צילום: יח"צ
הקולה של שופרסל. צילום: יח"צ



שופרסל מנסה להגדיל את אחיזתה בקטגוריית הקולה באמצעות מבצע חסר תקדים. רשת המרכולים מפיצה בימים אלה ל–14 אלף עובדי החברה בקשה להעביר למכריהם ולבני משפחותיהם קופון לרכישת מארזי רביעיית בקבוקים במחיר נמוך במיוחד של 10 שקלים. בקופון נכתב: "הפיצו את הקופון לחברים, מכרים ובני משפחה, וגם הם יוכלו ליהנות מהמהפכה".

הקופון מאפשר לרכוש קולה שופרסל במחיר רצפה של 2.5 שקלים לבקבוק. כיום מוכרת שופרסל מארז רביעייה של שופרסל קולה ב–14.9 שקל, ובמבצע היכרות של שתי רביעיות ב–25 שקל. בקבוק בודד של שופרסל קולה נמכר ב–4.3 שקלים. במקביל, היא מוכרת קוקה במחיר של 6.2 שקלים לבקבוק בודד ושל כ-6 שקלים לבקבוק במארז. גם המותגים הזולים יותר, פפסי קולה ו–RC קולה, נמכרים במחיר גבוה מהקופון של שופרסל — 3.6–4 שקלים לבקבוק במארז שישייה.

שופרסל כבר העניקה בעבר לעובדי החברה קופונים לרכישת מוצרים חדשים מבית המותג הפרטי של החברה במחירים מוזלים, ואולם היה מדובר אז בקופון אישי ולא בבקשה להפיץ קופונים למכרים, חברים ובני משפחה.

בענף המשקאות צופים כי הפצת הקופון תצליח להגדיל את נתח השוק של החברה במוצרי קולה. מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי TheMarker עולה כי בשבוע החולף הציגה שופרסל עלייה נאה במכירות שופרסל קולה. מכירות שופרסל קולה הגיעו לנתח כמותי של כ–16% ממכירות הקולה בשופרסל, ולנתח שוק כספי של 10.4%. לפי שופרסל, נתח השוק אף היה גבוה יותר והסתכם ב-18% (כמותי).

שבוע קודם לכן הסתכם נתח השוק הכמותי של שופרסל קולה ב–10.9% והכספי ב–6.8%. במקביל, החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) הראתה ירידה בנתח השוק בשבוע החולף, מ–72.8% ל–67% (כמותי). פפסי (טמפו) ו–RC (יפאורה) החזיקו יחד בנתח גדול במעט מבשבוע שעבר — 17% לעומת 16.2%. מכלל שוק מכירות הקולה בישראל, קולה שופרסל מחזיקה בנתח של 1.9%.

הפגנת כוח מול היצרנים הגדולים

שופרסל רואה חשיבות רבה בהצלחת ההשקה של קולה שופרסל. אמנם מכירות המותג אינן משמעותיות עבור הרשת, והסתכמו בכ–1.6 מיליון שקל בלבד מאז ההשקה — ואולם מדובר בהפגנת כוח מול היצרנים והגדלת יכולת המיקוח שלה לשיפור תנאי סחר.

קולה שופרסל מיוצרת בטורקיה, במפעל של תאגיד DYDO היפני. קטגוריית משקאות הקולה היא אחת הקטגוריות המאתגרות ביותר עבור המותג הפרטי של שופרסל, שכבר פתח חזיתות מול יצרניות גדולות כמו תנובה ואסם. המותג נחל הצלחה רבה בתחום החלב, והצלחה מוגבלת יותר בתחום המזון לתינוקות.

קטגוריית משקאות הקולה התאפיינה לאורך השנים בנאמנות גדולה למוצר. החברה המרכזית למשקאות מחזיקה ב–90% מהקטגוריה עם קוקה קולה, ומגלגלת כ–1.6 מיליארד שקל בשנה. פפסי ו–RC קולה בקושי מצליחות לזנב בה, על אף המחיר האטרקטיבי יותר.

משופרסל נמסר בתגובה: "לאור הצלחתה הגדולה של ההשקה והמחסור שבמלאי שנבע מהצלחת היתר של ההשקה, שבמסגרתה הושגו מכירות של כ–50% מהקטגוריה במותג הפרטי — לאחר חידוש המלאי בשבוע שעבר זינקו המכירות לשיעור של 31% מסך המכירות של המארזים, ובסך הכל 18% ממכירות הקולה ברשת (כמותי). פרויקט חבר מביא חבר הוא מהלך שיווקי שרק החל אתמול, ואין לו קשר לנתונים שהוצגו זה עתה. אנחנו מרוצים מאוד מהתוצאות ובהחלט מבינים את ההתרגשות אצל חלק מהשחקנים. המימושים של עובדי החברה מהווים פחות מ–1% ממכירות המוצר".
קולה של שופרסל קופון רכישה נתח שוק רשת מרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד