י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הנגיד הפתיע עם לחן חדש: 'מזמור לתודה' • צפו

אמש (שני) התקיימה שמחת בית השואבה המסורתית בישיבת מיר בירושלים, בהשתתפות ראשי ורבני הישיבה ואלפי תלמידים ובוגרים • באירוע המשמח נטל חלק אף הנגיד שלמה יהודה רכניץ, שחשף לחן חדש שהלחין לרגל המעמד - 'מזמור לתודה' • הלחן בוצע לראשונה בסוכת הישיבה על ידי מקהלת 'מלכות' והאמן אלי קליין, שאף חתום על עיבוד השיר יחד עם איצי ברי • כך זה נראה

הנגיד הפתיע עם לחן חדש: 'מזמור לתודה' • צפו



מדי שנה בשנה, נוהג הנגיד ר' שלמה יהודה רכניץ להשתתף בשמחת בית השואבה בישיבת מיר ואף לשאת בה נאום מרכזי ובו הוא פורס את השקפת עולמו בנושאים הבוערים בעולם היהודי. רגע השיא באירוע, הוא שיר חדש שמלחין רכניץ במיוחד לכבוד השמחה, ואותו הוא מלמד את קהל האלפים.



אמש, במהלך האירוע, סיפר ר' שלמה יהודה על שיחה שהיתה לו עם הגאון ר' אשר אריאלי שליט"א, על ההלכה בשו"ע שבה מפורש שכל השירים עתידים להיבטל לימות המשיח, חוץ מ'מזמור לתודה'. ר' אשר ביקש ממנו, מכיון שהוא ידוע כמלחין בעל שם, שילחין שיר על המילים של 'מזמור לתודה', ושיר זה לא יבטל גם לעתיד לבוא. רכניץ הסביר שלדעתו שיר כזה חייב לכלול את כל המילים של המזמור, כיון שהשיר צריך להיות "שלם", ולמרות שלא פשוט להלחין שיר כזה, הוא רוצה ללמד את הציבור את הלחן החדש.

על הביצוע המיוחד בסוכת הישיבה היו אחראים המעבד אלי קליין שליווה מוזיקלית את האירוע, בליווי מקהלת 'מלכות' בניצוחו של פנחס ביכלר. בתוך דקות ספורות, ציבור האלפים למד את הלחן הנפלא ובכל רחבי שכונת 'בית ישראל' נשמעו מילות המזמור "דעו כי ה' הוא האלוקים, הוא עשנו, ולו אנחנו..".
מזמור לתודה שלמה יהודה רכניץ אלי קליין איצי ברי מקהלת מלכות שמחת בית השואבה מיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד