י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לאחר שנים ארוכות: בנו של מרן הגר"ע נפגש עם נשיא המועצת צפו

לאחר שנים ארוכות שלא התראו, עלה הגאון רבי משה יוסף אל נשיא המועצת חכם שלום כהן לביקור חג ולהגיש לו את ספרו החדש של אביו מרן הגר"ע יוסף: "אבא תמיד שיגר את הספר הראשון שהיה יוצא למרן ראש הישיבה, וכך אני עושה במצוותו"

לאחר שנים ארוכות: בנו של מרן הגר"ע נפגש עם נשיא המועצת  צפו



בצל התקדמותו של "השלום הספרדי", אמש עלה הגאון רבי משה יוסף, ראש בית המדרש "מאור ישראל" ובד"צ "בית יוסף", למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן לביקור חג ולהגיש לו את ספרו החדש של אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל – יביע אומר חלק אחד עשר.

"אבא תמיד נהג לשלוח למרן ראש הישיבה את הספר הראשון שהיה יוצא לאור וכך גם אני עושה במצוותו״, אמר הגר"מ לנשיא המועצת, שקיבלו בחביבות רבה, לאחר שנים ארוכות שלא התראו. חכם שלום עיין ארוכות בספר החדש, וגילה התעניינות רבה במחברות הרבות שהותיר אחריו מרן, שטרם ראו אור, תוך שהוא מתפעל מהעבודה המקיפה שנעשתה על ידי מכון "מאור ישראל" העוסקים בהוצאת כתבי מרן זצ"ל.



בנו של מרן זצ"ל סיפר לנשיא המועצת על "בית מאור ישראל" שהוקם בביתו של מרן ברחוב הקבלן בירושלים, בו עוסקים אברכים בתורה בכל שעות היממה, וביקשו שיבוא לחזקם לקראת יום השנה הרביעי לפטירתו של מרן זצ"ל.

"אשריך שאתה עושה נחת רוח למרן בעולם האמת, זו הנחת רוח הגדולה והאמיתית לכבודו", אמר נשיא המועצת לגר"מ יוסף.

















כזכור, אמש פורסם לראשונה ב'בחדרי' כי נשיא מועצת החכמים של ש"ס הגר"ש כהן, שיגר אתמול (ב' )את ספרו לראש ישיבת כסא רחמים הגר"מ מאזוז, בתוספת הקדשה חמה ולבבית.

הגר"ש כהן שלח לגר"מ מאזוז את ספרו 'דברי שלום', שיחות באגדה ובהלכה, באמצעות בנו הרה"ג רבי יעקב כהן, עם הקדשה מיוחדת שבו פתח וכתב: "ערב חג הסוכות תשעח, שלום רב.

"מנחה היא שלוחה אל כבוד הרה"ג מעוז ומגדול על ההרים הרמים, ראש ישיבת כסא רחמים, המאיר לארץ ולדרים במאור התורה והמצווה הלא הוא רבי מאיר מזוז שליט"א".

והוא ממשיך וכותב: "יהי רצון יתן ד' ויאריך ימיו בבריאות איתנה להמשיך להגדיל תורה ולהאדירה מתוך שקט ושלווה עד ביאת גואל צדק בב"א".

ולסיום: "הכו"ח לכ' עושי התורה. שלום כהן".

הרב מאזוז קיבל את הספר בתודה ועיין בספר ארוכות. האם המשלוח והדברים החמים מבשרים על התקרבות אפשרית בין הגר"מ מאזוז, מנהיגה של תנועת 'יחד', לש"ס?.

בתיאומים שקדמו לקיום המפגש, ביקש הרב שהפגישה תעסוק רק בענייני הלכה ותורה, ולא בפוליטיקה, עם זאת במהלך הפגישה, העלה הרב יעקב כהן את הנושא בפני הרב, והציע לאיחוד בין 'יחד' לש"ס.

הרב הפתיע ולא שלל את השלום, ואמר: "ב"ה אין מחלוקת בין רבנים, אבל לכל אחד יש דרך משלו, לקרב את עם ישראל, ולחזק כוחות בשביל התורה. וצריך לכבד אותה. אנחנו תמיד היינו בעד שלום ואחדות. אדרבא שבו עם אלי ישי, ותסכמו על חלוקת הריצ'רץ, אחד אחד".

על כך שהרב סומך דווקא על אלי ישי הגיב הרב: "על אלי ישי הרב עובדיה אמר עליו בכל ביתי נאמן הוא, כתב בספריו, לכו אליו תדברו איתו".

כזכור, לפני כשבועיים נחשף ב'בחדרי חרדים', המפגש ההיסטורי והנדיר שהתקיים בבית הנגיד אייל משיח - בין שלושת גדולי תורה בעולם התורה הספרדי - נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, והגאון הרב מאיר מאזוז ראש ישיבת 'כסא רחמים' מנהיגה הרוחני של תנועת 'יחד'.

'בחדרי' חשף אז כי מטרת המפגש הייתה יסוד קרן חדשה להקמת 101 מקוואות ברחבי הארץ. גם הגאון רבי שמעון בעדני והגאון רבי ראובן אלבז - חברי מועצת חכמי התורה, השתתפו בכנס היסוד.
חכם שלום כהן הרב משה יוסף ביקור סוכות ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד