י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

המשב"ק של אדמו"רי נדבורנה: רבי יעקב הרש זצ"ל

בחסידות נדברונה נפרדו בהושענא רבא ממשב"ק אדמו"רי החסידות רבי יעקב הרש זצ"ל שהיה מראשוני מייסדי הישיבה ובן משפחתו של האדמו"ר זצ"ל

הגאון החסיד רבי יעקב הרש זצ"ל. באדיבות המשפחה
הגאון החסיד רבי יעקב הרש זצ"ל. באדיבות המשפחה



ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק נפטר הערב ליל הושענא רבא הגאון החסיד רבי יעקב הרש זצ"ל, מזקני וחשובי חסידי נדבורנה, והוא בן 81 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד בי"ז חשון תרצ"ז, בעיר אראד שברומניה לאביו הרה"ח רבי משה הרש זצ"ל, שהיה משמש בקודש אצל הרבי מקאלוב זצ"ל, ואביה של הרבנית רבקה רוזנבוים מנדבורנה שתחי', אלמנת האדמו"ר בעל ה'באר יעקב' מנדבורנה זצ"ל.

בבחרותו למד במחזור הראשון של ישיבת 'מאמר מרדכי' - נדבורנה ביפו אותה הקים ויסד האדמו"ר בעל ה'דבר חיים' זצ"ל בשנת תש"ט, בגיל 17 כבר קיבל היתר הוראה ונבחן על הלכות איסור והיתר ביורה דעה חלק א'.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרה"ח רבי יהודה קסטלר זצ"ל, שהיה ממקרוביו של המרי"ץ דושינסקיא זצ"ל, בחייו זכה לשמש בקודש וכן להסתופף אצל האדמו"רים ה'באר יעקב' ואביו ה'דבר חיים' זצ"ל וכן אצל יבדלח"א האדמו"ר מנדבורנה שהתבטל בפניהם כתלמיד לרבו.

חלק נכבד מחייו הוקדש להרבצת תורה בישיבת נדבורנה ואף שימש כשוחט ובודק בעוף בני ברק אצל הגאון רבי יעקב לנדא זצ"ל וכן אצל בנו הגרמי"ל אב"ד ב"ב שסמכו את ידיהם עליו.

נודע ביראתו המופלגת. בשלש שנים האחרונות נחלש ושהה בבית אבות רעות בתל אביב. הוא קיבל את את ייסוריו באהבה ומעולם לא התלונן על מצבו.



עם הרבי מנדבורנה הבאר יעקב. צילום: מכון למען ידעו דוריתכםצילום: עם הרבי מנדבורנה הבאר יעקב. צילום: מכון למען ידעו דוריתכם
עם הרבי מנדבורנה הבאר יעקב. צילום: מכון למען ידעו דוריתכם


במשך כל השנים הקפיד על קדושה וכבוד בית המדרש, הוא היה אחד השומרים שלא לדבר בשעת התפילה, ונהג להגיע כחמש דקות לפני זמן התפילה וכן לעמוד כל התפילה כולל קריאת התורה עד שנחלה.

אחד החסידים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי האדמו"ר ה'באר יעקב' זצ"ל התבטא עליו בפני נכדו "צריכים ללמוד מר' יעקב את הלכות התפילה והתמסרותו להקדים לזמן התפילה".

קביעות מיוחדת הייתה לו בכל שנה לעשות נוי סוכה חדש לסוכתו של הרבי ה'דבר חיים', פעם נכנס בעשרת ימי תשובה לחדרו של הרבי הדבר חיים האדמו"ר אמר לו שבטוח אני שבאת פה לספר לי שסיימת להכין את הנוי סוכה של השנה אך מפציר אני בך שכרגע לא תאומר לי מה הכנת השנה, כדי ששמחת חג שאתה גורם לי לא יפגום בהתועררות תשובה לקראת היום הקדוש.

לאחר חצות הלילה השיב את נשמתו הטהורה כשכל ילדיו נכדיו ונינו זועקים 'שמע ישראל' ושרים שירי התעוררות ביציאת נשמתו.

הלוויתו הבוקר (הושענא רבא) בשעה 9:30 מבית המדרש הגדול בקרית נדבורנה בבני ברק, להר הזיתים בירושלים שם ייטמן סמוך לאביו זצ"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
חסידות נדבורנה רבי יעקב הרש הלוויה משמש בקודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד