י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סערה: 'מיני ישראל' מציגים את דמותו של הרב עובדיה בצורה מבזה

ב'מיני ישראל' החלו לגמד גם דמויות - במיצג חדש שאייר עמית שמעוני את מנהיגי הציונות, מוצג הגאון רבי עבודה יוסף זצ"ל בצורה שאינה מכבדת את דמותו הענקית • מתגובתם: "מי שמתרגם את הכוונה בצורה קיצונית - על אחריותו בלבד"

רבי עובדיה יוסף זצ"ל בלימוד בחדרו. צילום: יעקב כהן
רבי עובדיה יוסף זצ"ל בלימוד בחדרו. צילום: יעקב כהן



ב'מיני ישראל' פתחו בתערוכת הצגת דמויות של המאייר עמית שמעוני, במסגרת פרויקט איורים שמציג את מנהיגי הציונות, בלבוש ובחזות היפסטרית מעודכנת, זאת אחרי שהציגו את האתרים המרכזיים בישראל בגודל מיניאטורי.

אחת הדמויות שהוצגו היא של מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל. אלא שהתוצאה, איך לומר בלשון עדינה, מבזה. הרב זצ"ל מוצג אמנם בגלימתו, אך איור דמותו מבישה את כבוד התורה וחכמיה. 

השדרן אבי מימרן כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לתמונה: "ב'מיני ישראל' כנראה טובים יותר ביצירת מבנים ואתרים. פחות בדמויות".



מאז פרסום תמונת הרב עובדיה זצ"ל, הרשת סוערת, כאשר רוב הגולשים חרדים וחילונים, יוצאים במתקפה נגד המיצג המבזה את גאון ישראל - "חוצפה. בזיון. פיגור. טמטום. זלזול", אלו רק חלק מהתכתובות ברשתות החברתיות נגד המייצג המבזה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר השדרן אבי מימרן: "המיצג אכן מבזה. אבל אני לא מצפה ממקום שמחלל שבת שיכבד דת ומסורת. מיני ישראל זה לא מקום שמיועד לאנשים שהמסורת היהודית יקרה לליבם. קטני אמונה או מיני אמונה".

מ'מיני ישראל' נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אנחנו ב'מיני ישראל' אמונים על הצגת מורשת ותרבות ישראל בצורה חינוכית וככאלה לקחנו את חמשת המנהיגים הגדולים בדורות האחרונים וביניהם הרב עובדיה יוסף לצד בן גוריון, הרצל ועוד והחלטנו להנגיש אותם לדור הצעיר, בצורה מכבדת ונגישה ולראייה עשרות אלפי ילדים ומשפחות מצטלמים מדי שנה למזכרת. מי שמתרגם את הכוונה בצורה קיצונית - על אחריותו בלבד".

המאייר עמית שמעוני בחר שלא להגיב בשלב זה.
רבי עובדיה יוסף מיני ישראל עמית שמעוני מיצג מבזה אבי מימרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד