ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הפייק ניוז שהדהים את וול סטריט: "מנכ"ל גוגל סיכם עם סטיב ג'ובס על רכישת אפל"

סוכנות הידיעות דאו ג'ונס שבבעלות ניוז קורפ התנצלה על הדיווח הכוזב ומסרה כי הוא נגרם כתוצאה משגיאה טכנית

משרדי גוגל. צילום: סרגי אטל, פלאש 90
משרדי גוגל. צילום: סרגי אטל, פלאש 90



סוכנות הידיעות האמריקאית דאו ג'ונס שבבעלות ניוז קורפ מסרה כי "שגיאה טכנית" היתה הסיבה לפרסום ידיעה מפוברקת הבוקר על כך שענקית הטכנולוגיה גוגל (972.6 -0.45%) רוכשת את מתחרתה אפל.

"במהלך שיפתיע את כל מי שחי, גוגל הודיעה כי תרכוש את אפל תמורת תשעה מיליארד דולר", נפתח הדיווח הכוזב בדאו ג'ונס.

די היה בסכום העסקה לאותת על כך שמדובר בסיפור חסר בסיס, שכן אפל נסחרת לפי שווי שוק של יותר מ-800 מיליארד דולר, אולם לדיווח היתה השפעה על מניית יצרנית אייפון שטיפסה ב-0.5% זמן קצר לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט, בטרם שבה להיסחר ללא שינוי כעבור מספר דקות.

בהמשך הידיעה המפוברקת דווח כי "מנכ"ל גוגל, לארי פייג', ניהל בשנת 2010 שיחות חשאיות של מנכ"ל אפל המנוח, סטיב ג'ובס, על גיבוש העסקה. ההודעה על העסקה פורסמה בעת הקראת צוואתו של ג'ובס במטה אפל בקופרטינו בקליפורניה".

"העסקה", המשיכה הידיעה שפורסמה בדאו ג'ונס, "צפויה להיסגר מחר, ובמסגרתה יקבל כל בעל מניית גוגל תשע מניות של אפל. כמובן שגוגל תעבור למטה המפואר של אפל"

תחילה רווחו הערכות כי דאו ג'ונס נפלה קורבן למתקפת סייבר, אולם כעבור שעות ספורות פירסמה סוכנות הידיעות הודעה בה מסרה כי מדובר בשגיאה וכי הדיווחים נמחקו.

"אנא התעלמו מהכותרות שפורסמו בסוכנות הידיעות דאו ג'ונס בין השעות 9:34 ל-9:36 (16:34-16:36 שעון ישראל). בשל שגיאה טכנית, הכותרות פורסמו. כל הכותרות הללו הוסרו מסוכנות הידיעות. אנו מתנצלים על השגיאה", נאמר בהודעת דאו ג'ונס.
רכישת אפל גוגל דאו ג'ונס לארי פייג' סטיב ג'ובס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד