י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

זעם בישראל: הרשות והחמאס מתאחדים

נציגי חמאס והרשות הפלסטינית חתמו היום על הסכם פיוס שיאפשר כינון ממשלת אחדות פלסטינית. נתניהו: "זו תמיכה בטרור"

חוגגים בעזה. ארכיון
חוגגים בעזה. ארכיון



נציגי חמאס והרשות הפלסטינית חתמו היום (חמישי) על הסכם פיוס שיאפשר כינון ממשלת אחדות פלסטינית.

לפי ההסכם, חמאס ימסור את השליטה המנהלית ברצועת עזה לידי ממשלת האחדות עד 1 בדצמבר.

שר המודיעין המצרי חאלד פאוזי, הודה במסיבת עיתונאים משותפת עם נציגי פתח וחמאס להנהגות הפלסטיניות על "עמדתם האמיצה" ועל "ההדרכה למשלחת שלנו כדי להשיג את ההסכם הזה". הוא הדגיש בדבריו את מוכנותה של מצרים להשלים את תפקידה בשיחות ולהמשיך לדאוג לצעדי הפיוס בעתיד.

מי שחתם בשם התנועות על ההסכם לאחר שיחות ממומשכות בחסות מצרית, הם עזאם אל-אחמד וסאלח אל-עארורי.

לפי דיווח באתר "אל-ערבי אל-ג'דיד", נושא השבויים הישראלים לא עלה לדיון בסבב השיחות האחרון לקראת הפיוס, אך עלה בשיחות מוקדמות יותר. חמאס הדגיש שלא תחשוף פרטים על השבויים שבידיה לפני שחרורם של 54 האסירים מעסקת שליט המוחזקים בישראל.


ישראל הגיבה בזעם על ההחלטה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב כי: "כל פיוס בין הרשות הפלסטינית לבין החמאס חייב לכלול עמידה בהסכמים בינלאומיים, עמידה בתנאי הקוורטט ובראשם הכרה בישראל ופירוק חמאס מנשקו.

"המשך חפירת מנהרות, ייצור טילים וייזום פעולות טרור כנגד ישראל מנוגד לתנאי הקוורטט ולמאמצי ארצות הברית לחידוש התהליך המדיני.

"ישראל דורשת את קיום התנאים הללו וכן את שחרורם המיידי של חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין ז״ל והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א- סייד המוחזקים בידי חמאס באכזריות. כל עוד חמאס לא יתפרק מנשקו וממשיך לקרוא להשמדת ישראל, ישראל רואה בו אחראי לכל פעולות טרור שמקורן בעזה. ישראל מתנגדת לפיוס שאינו כולל מרכיבים אלה. ישראל עומדת על כך שהרשות הפלסטינית לא תאפשר מאחז כלשהו לפעולות טרור של החמאס משטחי הרשות ביו״ש וכן מעזה, אם אכן הרשות הפלסטינית תקבל אחריות על שטחה. ישראל תבחן את ההתפתחויות בשטח ותפעל בהתאם".
חמאס ישראל רשות פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד