י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נתניהו הורה לפרוש מאונסק"ו בעקבות פרישת ארה"ב: "ארגון מוטה"

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי ארצות הברית החליטה לפרוש מארגון האו"ם לחינוך מדע ותרבות, עקב ההטיה האנטי-ישראלית שלה והצורך ברפורמה כוללת בארגון. ישראל מצטרפת גם היא למהלך: "זה עידן חדש באו"ם"

בניין אונסקו
בניין אונסקו צילום: ויקי



ארה"ב תפרוש מאונסקו ב-2019 עקב התנהלות אנטי-ישראלית, כך מוסר משרד החוץ האמריקני

"ארצות הברית החליטה לפרוש מארגון האו"ם לחינוך מדע ותרבות, עקב ההטיה האנטי-ישראלית שלה והצורך ברפורמה כוללת", כך נמסר ממחלקת המדינה האמריקנית.

"ההחלטה, שתכנס לתוקף רק ב-2019, לא נעשתה בקלות, והיא משקפת את דאגותיה של ארצות הברית שהולכת וגוברת מארגון אונסק"ו", נכתב בהודעת משרד החוץ של ארה"ב, בה הודיעה ארה"ב כי הודיעה למנהל אונסק"ו-גנרל אירינה בוקובה על החלטתה.

בהצהרה נכתב כי הסיבות לפרישה הן "הצורך ברפורמה יסודית בארגון, והמשך ההטיה האנטי-ישראלית באונסקו".

כזכור, לפני כשלושה חודשים ועדת המורשת של אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, אישרה הצעת החלטה שמכריזה על העיר העתיקה בחברון ומערת המכפלה כאתר מורשת פלסטיני מוגן, בעל חשיבות בינלאומית מיוחדת.

כמו כן לפני כשנה קיבלה הועדה החלטה נוספת שקובעת כי הר הבית הוא מקום קדוש רק למוסלמים. הוועדה מנתה 21 מדינות, ביניהן מדינות רבות הנחשבות כעויינות לישראל.

רה״מ בנימין נתניהו בירך על החלטה של ארה"ב לפרוש מהארגון ואמר: "‏זו החלטה אמיצה ומוסרית, משום שאונסק"ו הפך לתיאטרון האבסורד ומשום שבמקום לשמר את ההיסטוריה, הוא מעוות אותה". רה"מ נתניהו הנחה את משרד החוץ להכין את פרישת ישראל מהארגון במקביל לארה"ב.


שגריר ישראל באו"ם, הגיב: "אונסק"ו הפך בשנים האחרונות לזירת ניגוח אנטי-ישראלית ושכח את תפקידו המקורי. להחלטות ההזויות והמבישות שהתקבלו נגד ישראל יש השלכות, זהו עידן חדש באו"ם בו יש מחיר לאפליה האנטי-ישראלית" אמר דנון והוסיף: "ארה"ב עומדת לצד ישראל ומובילה שינוי אמיתי באו"ם, הברית בינינו חזקה מתמיד״.

שרת התקבות מירי רגב כתבה: "האו"ם ואונסקו איבדו את תפקידם ההסטורי. היום התחיל עידן חדש במערכת היחסים והערכים של העולם החופשי מול האו"ם וארגוניו השונים. ראוי שישראל וארה"ב יהיו חלוצות לפני המחנה ויובילו את מהלך הפרישה".
אונסקו ישראל טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד