י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כך תבנה שיווק שיזניק את המכירות

רחל נטע, מנכ"לית 'פרומו', מסבירה: איך לבנות שיווק משולב שיזניק לכם את המכירות • "אל תשכחו אף פעם את ה-99% שלא לחצו על הבאנר שלכם"

כך תבנה שיווק שיזניק את המכירות

עסקים רבים שרוצים תכנית שיווק מתוחכמת נעזרים בשירותים של מספר ספקים, מחברות שונות, עבור הצרכים השיווקיים שלהם. מצב זה עלול לגרום לחוסר תיאום, ולפעולות שיווקיות שונות שיש ביניהן קשר קלוש בלבד.

בעבר, אם הפרסומות שלך בעיתונות המודפסת היו קשורות לקמפיין שלך בדיוור ישיר - היה לך "שיווק משולב". כיום זה קצת יותר מורכב. כיום נדרשת התייחסות לנקודות מכירה, פעולות יחסי ציבור, עמודי פייסבוק, תכנים של האתר, פעולות קידום אתרים, ובמקרים מסוימים גם ליוטיוב, טוויטר, ולפרופיל בלינקד-אין. שלא לדבר על תקשורות פנימיות בחברה, ושירות לקוחות.

כל זה מגדיל את מספר הערוצים שצריך לטפל בהם ולעקוב אחריהם. מישהו צריך לנהל את כל הבלגן הזה, ומה לעשות... – זה אתה! הנה 3 הצעות שיעזרו לך להשיג (ולשמור) על סדר בעניינים:

אסטרטגיה. אם אתה מעסיק מספר ספקים כדי ליישם מגוון טקטיקות שיווקיות, רצוי שכולם יישרו קו עם אסטרטגיה אחת, כדי שכל זה יהיה בסופו של דבר אפקטיבי. אם זה כבר נעשה, וודא שהספקים שלך מבינים אותה ואת תפקידם בביצוע שלה. אם אין לך אסטרטגיה ברורה, אתה צריך להתחיל בנקודה זו (ואם אתה מהסס – זה סימן ברור לכך שאתה צריך להשקיע עוד קצת מאמץ בצעד החשוב הזה). הגדר לאיזה כיוון העסק שלך צריך ללכת. איך תגיע לשם? שאלה זו יכולה לחכות. כעת אתה מחליט לאן אתה הולך - אסטרטגיה תמיד באה קודם.

טקטיקות. עבור חברות עם תקציבי שיווק צנועים, הזמינות של מדיה מקוונת (ובמיוחד מדיה חברתית) היא התפתחות מדהימה, אבל אל תתפתה להאמין שאין לזה עלות. אם תחשב את מספר שעות העבודה שהצוות שלך משקיע ברשתות החברתיות, תבין כמה מהמשאבים של העסק באמת מוקדשים להן. אין שום סיבה לרדוף אחרי כל ערוץ שיווקי חדש שמגיע, וזמינות היא לא סיבה מספקת כדי להצטרף לטרנד. לכל עסק יש כמות מוגבלת של כסף וזמן, שאותם צריך להשקיע בחוכמה. מצד שני, בעולם שמשתנה במהירות זה לא יהיה נכון להישאר עם הישן והמוכר. באופן כזה, לא רק שאתה לא מנצל את הפוטנציאל של הזדמנויות שיווקיות חדשות, אתה גם מתעלם מהעובדה שהכלים שבהם השתמשת בעבר אולי איבדו את הקהל שלהם, או את ההשפעה שלהם, או את שניהם. רוב החברות צריכות "מיקס" של טקטיקות, כאשר לכל אחת מהן יש יתרון משלה. אפילו החברות הגדולות ביותר אינן מפעילות את כל הערוצים והטקטיקות כל הזמן במקביל. כל חברה בוחרת את התמהיל שמתאים ליעדים שלה. הנקודה החשובה היא לייעד כל טקטיקה למשימה שעבורה היא מתאימה באופן טבעי: דיוור ישיר מייצר פניות, פרסום בונה מודעות, CRM (Customer Relations Management) הוא מנגנון קריטי לטיפוח ושימור קשרי לקוחות, ומדיה חברתית מעודדת מחויבות אישית. בתכנית משולבת היטב אתה לא "מעמיס" את כל הציפיות ואת כל המטרות על מרכיב אחד.

מה הלאה?. עליך לשקול לא רק את ההנעה לפעולה בכל ערוץ שיווקי (להעלות מודעות, לבקר באתר, להירשם לניוזלטר, להקליק LIKE, להשתתף בתחרות וכו'), אלא גם את הצעד הבא עבור כל אלה שלא פעלו. נניח שהשגת 1% של הקלקות על באנר פרסומי. ללא ספק חלק מהאנשים שהקליקו פעלו כמצופה. אבל מה בקשר לכל אלו שאיבדו עניין ועזבו את העמוד שאליו הגיעו? ומה לגבי כל ה- 99% שנחשפו למודעה שלך אבל לא הקליקו? מדובר בשני קהלים שזקוקים לתמריץ נוסף או לגישה שונה, ויחד עם זאת רוב אנשי השיווק פשוט נותנים להם להעלם. עם הטכנולוגיה של היום זה לא צריך להיות הטיפול. על ידי הערכות מראש, וניתוח נתונים פשוט, תוכל לפתח תכנית שתטפל בכל אחד מהמקרים.

כיום כל חברה, ולא משנה מה גודלה, יכולה לפעול בגדול. אבל אם הגישה שלך אינה משולבת, אתה מסתכן בבזבוז משאבים על הטריקים והטקטיקות השיווקיים האחרונים, בלי שום ניתוח לגבי הכדאיות שלהם עבורך. שווה להשקיע זמן ומאמץ ולהכין תכנית משולבת. כך תעלה את העסק על המסלול הנכון שמוביל למימוש היעדים שלך, עם הרבה פחות מהמורות בדרך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד