י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מכללת היי טק: מוסמכים לנהל קריירה

האם השקעה בהסמכה רשמית של חברה מוכרת הינה מרכיב חיוני בתכנון קריירה? מנהלי גיוס ומשאבי אנוש בחברות IT מובילות מציירים את התמונה המלאה

מכללת היי טק: מוסמכים לנהל קריירה



בשוק העבודה התחרותי של ימינו, כל יתרון קובע - הכשרה מקצועית, ידע תיאורטי וניסיון מעשי הם נכס שיש להשקיע בו ולטפח אותו, כחלק מתכנון נכון ובנייה חכמה של מסלול הקריירה האישי.
כאשר המגרש רווי בשחקנים והמעסיקים שומרים בכל עת עין פקוחה על ההיצע, צריך כל עובד לשרטט לעצמו את המשך הדרך שתוביל למציאת עבודה בפועל, תוך זיהוי הנקודות שיעניקו לו את המינוף הרב ביותר.

כאן משתלבות בתמונה ההסמכות של חברות הטכנולוגיה הגדולות. האם השקעת המאמצים בהשגת ההסמכה אכן משתלמת? מחקרים מראים כי צוותי IT שחבריהם הינם בעלי הסמכה של מיקרוסופט, למשל, מציגים פרודוקטיביות גבוהה בכ-30% בהשוואה לצוותים חסרי הסמכה. כלומר, עובד מוסמך עשוי לחסוך למעסיק ממון רב. אולם זאת מבחינת המעסיק, נותר לראות, אם כן, עד כמה התועלת הזו מתגלגלת לפתחו של העובד עצמו.

יתרון על פני המתחרים למשרה

"כשותפת זהב של מיקרוסופט, אלעד מערכות מעניקה עדיפות לבעלי הסמכות בפרויקטים רבים בחברה, בדגש על Dynamics CRM ו-SharePoint", אומרת נורית קלנר,מנהלת משאבי האנוש באלעד מערכות תוכנה. "כשמדובר בעובדים לשירותים מקצועיים (PS)והשמה, השיקול המרכזי הינו דרישת לקוח, ולקוחות רבים שלנו דורשים לאתר מועמדים בעלי הסמכות ובפרט של מיקרוסופט". תמונה דומה מציירת גם אבישג אלבז הרוש, מנהלת תחום פיתוח ארגוני וגיוס במטריקס. "בחירת מועמד לתפקיד היא מכלול של קריטריונים רבים, ובוודאי כאשר תנאי הפתיחה אחידים הרי שההסמכות מוסיפות נקודות זכות ומשדרגות את מעמדו המקצועי של המועמד בתהליך הגיוס", היא מפרטת. "מעבר לתואר של ההסמכה, אנחנו מעריכים גם את המחויבות, ההתמדה וההצלחה בקבלת ההסמכה. בעולם התשתיות, אנחנו רואים אצל רבים מלקוחותינו את הגדרת ההסמכה כתנאי הכרחי לתפקיד".

"למועמד בעל תנאי פתיחה דומים, הסמכה יכולה להוות יתרון כפרמטר לידע מקצועי נוסף", מסכימה צביה בן שמעון, מנהלת הגיוס באמדוקס ישראל.

האם הדבר מתבטא גם בשכר?, כלומר, האם יש משמעות להסמכה רשמית מבחינת תנאי ההעסקה?

"ההסמכה משדרגת את מעמדו וסמכותו המקצועית של המועמד", משיבה אלבז הרוש. "לא ניתן לתת תשובה חד משמעית, מכיוון שזה לא קריטריון יחיד וקובע לשכר, אך מדובר בחיזוק המעמד המקצועי של המועמד והגדלת הערך המוסף, שהוא יכול להביא לתפקיד".

קלנר מתארת את המצב באלעד, ואומרת: "מלכתחילה אנו לא מגייסים עובדים לתחום הסיסטם ללא הסמכה, אך אני מעריכה כי ישנו פער של כ-15% לטובת בעלי הסמכות".

מנוף לקידום אישי

הבנת הערך במוסף של ההסמכה באה לידי ביטוי גם בעידוד עובדים קיימים לרכוש הסמכות מקצועיות רשמיות. לפי קלנר, "בחלק מהמקרים אנו מממנים את ההסמכות לעובדי ליבה. השגת הסמכה בהחלט יכולה לסייע בקידום ומאפשרת ניוד עובדים לפרויקטים נחשקים".

"במטריקס מטפחים מאוד את קהילת הידע-המובילים המקצועיים במרכזי ההתמחות שלנו ובחטיבות השונות", מדגישה אלבז הרוש. "אנו מקיימים עבורם פורומים מקצועיים, הכשרות, סדנאות וגם מעודדים אותם לצאת להסמכות רלבנטיות. מטריקס רואה את ההסמכה כחלק ממכלול שלם שנותנים לעובד כדי לספק את הסביבה המקצועית הטובה ביותר. גם קידום עובדים הוא מכלול של קריטריונים רבים וחלק חשוב מהם מהווים המעמד וההסמכות המקצועיות של העובד".

הדגמה לחשיבות שמעניקות החברות להסמכה, ניתן למצוא במיזם"נעמה" של אלעד מערכות, בשיתוף עמותתת מך צופיה, במסגרתו הכשירה החברה 20 נשים חרדיות לעבודה ב-IT. כל הבנות, ללא יוצאות מן הכלל,עברו את מבחני ההסמכה של מיקרוסופט בהצלחה יתרה,ונקלטו לעבודה בחברת אלעד.
"ללא ההסמכות הנדרשות, לא היינו יכולים לשבצן בחברה בפרויקטיםמ תחוםה-SharePointובקרב רוב לקוחותינו", מסכמת קלנר.

אז איך מתחילים? מבקרים באתר של מכללת הי-טק, בוחנים את מסלולי ההסמכה המתאימים למסלול הקריירה האישי, פונים לייעוץ חינם ללא התחייבות בטלפון 09-9591010- ומגדילים את הפער מול המועמדים האחרים למשרה או לקידום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד