י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ברונו לנדסברג, מייסד חברת סנו, הלך לעולמו

לנדסברג מת היום בגיל 97 בבית החולים תל השומר

ברונו לנדסברג. צילום: משה שי, פלאש 90
ברונו לנדסברג. צילום: משה שי, פלאש 90



ברונו לנדסברג, מגדולי התעשיינים בישראל ומי שהקים את חברת סנו ב-1964, מת היום בגיל 97. לנדסברג הוביל את סנו כמנכ"ל ואחר כך כיו"ר, עד לפני כ-4 שנים - אז פרש מכל תפקידיו בחברה. במהלך השנים זכה לנדסברג בפרסים רבים על תרומתו לכלכלה הישראלית, ובין היתר זכה בפרס התעשייה של התאחדות התעשיינים ובפרס מפעל חיים של איגוד השיווק הישראלי.

לנדסברג נולד ב- 1920 ברומניה בעיר צ'רנוביץ', ועלה לישראל בשנות העשרים לחייו עם משפחתו הצעירה.

סנו, שמשמעותה "בריא" בלטינית, ייצרה בתחילה חומרים לניקוי אסלות. ברונו לנדסברג זיהה מוקדם את הצורך של הצרכן הישראלי במגוון רחב של מוצרי נקיון והגיינה לשימושים שונים לטיפוח הבית, ובנה חברה שייצרה ושיווקה, תחת מותג אחד – סנו, מגוון רחב מאד של מוצרים. תחת הנהגתו סנו הפכה בתוך שנים לא רבות לחברה שמוצריה נמצאים בכל בית בישראל. בשנות ה-80 הונפקה חברת סנו ומאז נסחרות מניותיה בבורסה בתל אביב.

מסנו מסרו היום שלנדסברג היו אהוד ונערץ על עובדיו, שכינו אותו תמיד בשם מר ברונו. "הוא הנהיג חברה שהיתה מבוססת על כבוד לאדם העובד וראה בעובדי הקבוצה חלק מבני המשפחה המורחבת והכיר כל אחד מהם בשמו.

ברונו לנדסברג היה גם ידוע כחובב תרבות ובעיקר מוסיקה קלאסית, ותרם במשך שנים רבות לתזמורת הפילהרמונית, לאופרה הישראלית ולמוסדות תרבות רבים נוספים בישראל".

בנו, אלכס לנדסברג, ספד לו היום: "ברונו היה עבורי דמות נערצת ואהובה, מודל לחיקוי שליווה אותי בכל צעד וצעד בכל תחנות חיי. מגיל צעיר הצטרפתי אליו ועבדתי תחתיו בחברה, וכשהפך ליו"ר החברה מינה אותי למנכ"ל תחתיו. סנו היתה מסע חייו וכל האנרגיה שלו היתה נתונה לחברה ולעובדים, וממנו ספגתי את הערכים של יושרה, נאמנות, אנושיות והגינות, המובילים את החברה גם כיום, בצלמו ובדמותו. מותו הוא אבידה גדולה למשפחתינו ולעובדי חברת סנו כולה".

ברונו לנדסברג הותיר אחריו במותו בן, ארבעה נכדים ושמונה נינים.

הלוויתו של ברונו לנדסברג תתקיים מחר, יום שישי, בשעה 12:00 בבית העלמין בחורשים.
ברונו לנדסברג חברת סנו כלכלה ישראלית פרס מפעל חיים איגוד השיווק הישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד