ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ברוך דיין האמת • אבל בישיבת חברון: ראש הישיבה הגר"ח סרנא זצ"ל

אבל כבד בקרב אלפי תלמידי ישיבת חברון בגאולה עם פטירת ראש הישיבה הגאון רבי חיים סרנא זצ"ל לאחר שנות מחלה, בגיל 82 • בהיכל הישיבה בשכונת גאולה הוסרה הפרוכת עם היוודע דבר פטירתו של ראש הישיבה • הלוויתו תצא בצהריים מהיכל הישיבה ברחוב חגי בירושלים - להר המנוחות

הגר"ח סרנא זצ"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הגר"ח סרנא זצ"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

אבל כבד בקרב אלפי תלמידי ישיבת חברון בגאולה עם פטירתו, בגיל 82, של ראש הישיבה, הגאון רבי חיים סרנא זצ"ל, לאחר שנות מחלה.

בשנים האחרונות חלה הגר"ח זצ"ל וחדל מלמסור שיעורים בישיבה. רבים התפללו לשלומו של רבי יעקב חיים בן פעשה מרים. בשל מחלתו התגורר בבית אבות בירושלים, שם השיב את נשמתו ליוצרה.

הגר"ח זצ"ל נולד בבבית קטן בחברון, בט' באדר א' בשנת תרפ"ט. כבן יחיד לאביו, הגאון רבי יחזקאל סרנא זצ"ל ולאמו הרבנית מרת פעשא-מרים ע"ה, בתו של הגאון רבי משה מרדכי אפשטיין זצ"ל, שהיה ראש ישיבת סלבודקא בקובנה, ועמד בראש הקבוצה שהקימה בעיר חברון את ישיבת חברון, יחד עם אביו הגר"י - שהיה יד ימינו ולימים ממלא-מקומו.

בן חצי שנה היה כאשר פרצו פרעות תרפ"ט, והישיבה עברה מחברון לשכונת גאולה בירושלים, בה גדל.

בבחרותו למד בישיבת לומז'א בפתח תקווה, לאחר מכן בישיבת חברון.

בשנות ה-50 נישא לרעייתו הרבנית רחל ע"ה, בתו של הגאון הצדיק רבי אריה מלכיאל פרידמן זצ"ל.

לאחר נישואיו הפך ליד ימינו של אביו בניהול ישיבת חברון, וכן עסק בהוצאתם לאור של כתבי אביו. החל משנת תשכ"ב, בהיותו בן 33, החל באמירת שיעורים בישיבה, שיעורים שהפכו לשם דבר בעולם הישיבות.

לאחר פטירת אביו, התמנה תחתיו לראש ישיבה, יחד עם דודו הגאון רבי משה חברוני זצ"ל, ועמיתיו הגאון רבי שמחה זיסל ברוידא זצ"ל וגיסו הגאון רבי אברהם פרבשטיין זצ"ל.

חיבר את ספריו 'באר לחי רואי' על הרמב"ם.

הגר"ח סרנא הותיר אחריו בת יחידה, שרה-יהודית, הנשואה לגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, ראש ישיבת 'תורת זאב' בירושלים, ובנו של הגאון רבי משה סולובייצ'יק זצ"ל מציריך.

בהיכל הישיבה בשכונת גאולה הוסרה הפרוכת עם היוודע דבר פטירתו של ראש הישיבה.

הלוויתו תצא בשעה 15:30 בצהריים מהיכל הישיבה ברחוב חגי בירושלים, להר ההמנוחות - שם יטמן למנוחת עולמים.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד