י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

האדמו"ר מסאטמר: הרצח - בגלל המכשירים הטמאים • להאזנה

לקול התיפחות ובדמעות שליש, ספד האדמו"ר מסאטמר לילד לייבי ז"ל • זעק: "איך אדם מזרע אברהם יצחק ויעקב נופל לתהומות שכאלו?" • האזינו לדברים הנוקבים

האדמו"ר מסאטמער במשא קודש, תמונת ארכיון
האדמו"ר מסאטמער במשא קודש, תמונת ארכיון

הזעזוע שעטף את ניו-יורק עם היוודע הירצחו של לייבי קלצקי בן ה-9, בא לידי ביטוי גם בשולחנם של אדמו"רי העיר, שהקדישו דברים לטרגדיה הגדולה.

האדמו"ר מסאטמר שליט"א, השתתף בהלוויתו של לייבי ז"ל, אך בחר להספיד את לייבי רק בשבת האחרונה, במהלך הסעודה השלישית.

בתחילת דבריו התייחס האדמו"ר לפרשת השבוע ולמעשה זמרי.

לאחר שהסביר איך נשיא הגיע לחטא כה גדול הזכיר האדמו"ר בשם בעל ה'דברי יואל', ב'שמע ישראל' אנו מניחים את ידינו על עיננו משום שאדם הפוגע בקדושת העיניים מאבד את האמונה בהקב"ה, ומגיע למצב שאינו יכול לקבל עול מלכות שמיים ובכך מגיע לתהומות החטא.




"איך אדם מזרע אברהם יצחק ויעקב הגיע לתהומות ושפל מדרגה שכזה" הרי עם ישראל הוא ביישן וגומל חסדים?", תמה האדמו"ר. "ברור ואין ספק בכלל כי האדם הגיע לשפל המדרגה בגלל שלא שמר על עיניו, והלך אחר שרירות ליבו ואי שמירת העיניים קיררו את אמונתו".

האדמו"ר המשיך ואמר כי לא צריך לשאול אלו מכשירים אסורים, אלא חייבים לתקן את הדברים. יש לאסור את השימוש במכשירים הטכנולוגיים לזכותו של לייבי ז"ל.

לסיום סיפר האדמו"ר בשם אביו ה'ברך משה' שאחרי חורבן נורא עם ישראל כולו אשם: "חלקם נהרגים וחלקם הורגים. אנחנו רוצים להיות מהנהרגים ולא מההורגים. חייבים לתקן שהרגש של כל אחד מאיתנו לא יתקרר והאמונה בקרבנו תישאר".

האדמו"ר סיים בתפילה על רבבות אלפי תינוקות של בית רבן היוצאים מידי יום ביומו ללמוד ברחבי העולם, שיחזרו בשלום אל בתיהם.

דברי האדמו"ר עוררו התרגשות רבה והבכיות בבית המדרש הרקיעו שחקים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד