י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרב המותקף: "אתרא קדישא חוששים שהשקר יתגלה"

הרב בנימין לרר, רב חברת 'אפריקה ישראל', בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים', בעקבות הפגנות הנערכות מול ביתו • "המשפחה שלי סובלת מההפגנות, אבל יש לנו אישור מה'גדולים'"

תלמידי חכמים בפרויקט הבניה ביהוד. צילום: בחדרי חרדים
תלמידי חכמים בפרויקט הבניה ביהוד. צילום: בחדרי חרדים

פעילי 'אתרא קדישא' מציקים בשבועות האחרונים לחברת 'אפריקה ישראל' בהפגנות חוזרות ונשנות, בגין פרויקט בניה של החברה ביהוד.

'אפריקה ישראל', שנטלה על עצמה פיקוח הדוק של 'האגודה למניעת חילול קברים', מעסיקה מפקח מטעם האגודה במקום, העובר יחד עם אנשי רשות העתיקות - החופרים בשטח המיועד לבנייה - על כל הממצאים הארכיאולוגים, במטרה לבדוק האם ישנם קברים במקום.

אך מסתבר כי לפעילי ארגון 'אתרא קדישא', הפיקוח של האגודה המתחרה אינו מספק. לטענת חברת 'אפריקה ישראל', המפקח של 'האגודה למניעת חילול קברים' לא מצא עד היום ולו בדל של סימן להימצאות קבר עתיק במקום.

פעילי 'אתרא קדישא' אינם מסתפקים בהפגנות מול פרויקט הבניה ביהוד, ובשבועות האחרונים החלו להפגין גם מול ביתו של רב החברה - הרב בנימין לרר.

"עומדים אנשים מול הבית שלי", מספר הרב לרר, "וצועקים כל מיני שקרים. זה לא נעים לא לי וכמובן שלא למשפחה שלי".

• אם יש פיקוח במקום למה נערכות הפגנות?

"אני עובד עם רבנים ועם משגיח צמוד. החברה התחייבה בכתב בפני בית הדין של הגר"נ קרליץ, כי באם ימצאו קברים, יעשו הכל בכדי לפתור את העניין על פי ההלכה.

"אני יכול לומר לך שעובדים כבר למעלה משבועיים, ולא מצאו שם שום דבר. גם מבחינה ארכיאולוגית, אין ממצאים מיוחדים. על פניו בכלל לא היינו צריכים פיקוח, אנחנו רצינו להיות מהדרין מן המהדרין".

• בטח הזהירו אתכם שיהיו הפגנות. למה לא לקחתם פיקוח של 'אתרא קדישא'?

"הדבר הראשון שעשיתי זה לפנות ל'אתרא קדישא'. הסברנו להם שאנחנו הולכים לעבוד עם רשות העתיקות, ואנחנו רוצים שהם ימנו משגיח מטעמם. הארגון נמצא ביריבות מתמשכת עם אנשי רשות העתיקות, והם לא הסכימו לעבוד בשיתוף פעולה. אחרי שקיבלנו מהם תשובה שלילית הלכנו ל'אגודה למניעת חילול קברים', בראשה עומד הגר"נ קרליץ, וקיבלנו מהם את כל האישורים. במבט לאחור אני יכול לומר לך, שהיום אני יודע כמה רבנים תומכים באגודה הזו, ואני שמח על ההחלטה שקיבלנו".

• אז למה בכל זאת הם מפגינים?

"הם חוששים שבעוד מספר שבועות יתגלה השקר הגדול. כולם יראו על פי הממצאים שלא היה שם שום קברים, והם ייצאו נלעגים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד