ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

העולם נדהם מאוזלת ידה של המשטרה מול 'הפלג': "את הפלסטינים היו מפזרים מיד"

התקשורת העולמית לא מבדילה בין אנרכיסטים פלסטינים לאנרכיסטים חרדים. מבחינתם היד הקשה צריכה להיות דומה ושוויונית • עיתונאי בריטי תמה על היד הקלה יחסית של המשטרה מול 'הפלג הירושלמי'

הפגנת 'הפלג' אתמול. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנת 'הפלג' אתמול. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90





"את הפלסטינים היו מפזרים מיד, למה את 'הפלג' לא?" כך שאל בטוויטר העיתונאי הבריטי ראף סאנצ'ז הכתב לענייני המזרח התיכון של ה"דיילי טלגרף" תוך שהוא מפנה את הביקורת הקשה נגד משטרת ישראל.

סאנצ'ז התייחס בשרשרת ציוצים למה שהתרחש אתמול (שני) בהפגנות 'הפלג'.

"עובדה אמיתית: אין שום דרך שהמשטרה תאפשר לפלסטינים לחסום את כביש 60 מבלי להגיב בכוח מיידי". כתב בציוץ הראשון.

נבהיר, בעולם, לא רואים הבדל בין פלסטינים לחרדים או מגזר כזה ואחר. בעיני התקשורת העולמית שנחשפת לסרטונים הזורמים מהשטח, אנשים שמתפרעים, חוסמים כבישים, פוגעים ברכוש ויורקים על עוברים ושבים מוגדרים כ'אנרכיסטים' שכוחות המשטרה בעולם נוקטים כנגדם ביד קשה ובלתי מתפשרת.

העיתונאי הבריטי סאנצ'ז הוא רק דוגמה, עיתונאים רבים בעולם המסקרים את הנעשה בישראל, תמהו על כך, שהמשטרה לא מצליחה להתמודד עם 'הפלג הירושלמי' ולא מבינים מדוע פלסטינים זוכים ליחס שונה.

כשעה לאחר מכן המשיך העיתונאי הזר לעניין את עוקביו: "מפגינים חרדים חסמו לחלוטין את כביש 60, אחד הכבישים המרכזיים בירושלים ומחוצה לה. הדרך חסומה לחלוטין בשני הכיוונים. עד כה, שום סימן של המשטרה לפתוח אותו".

"מפגינים חרדים עוצרים מכונית משטרה, הם באחד הכבישים העמוסים ביותר של ירושלים וזה חסום לחלוטין במשך 30 + דקות"

וכך המשיך בשרשור הציוצים לדווח לעוקביו הבריטיים על הנעשה בשטח: "זה מדהים אותי המשטרה לא מפנה את המחאה, זו שעת העומס והעיר נמצאת בקיפאון מוחלט".

"שוטרים אפילו לא מנסים לפזר את המפגינים, הם פשוט מנסים לפתוח את הכביש". בציוץ נוסף כתב: "המשטרה נמצאת כאן במספרים קטנים, אין להם שליטה על המצב".

"המשטרה נראית כאילו הם מוותרים עכשיו, והם מתכננים ללכת משם ולהשאיר את המפגינים לחסום".

"יותר משעה בתוך המחאה הזאת והשוטרים עזבו את החרדים לחלוטין בשליטה על הרחובות".

העיתונאי שמסקר לאחד מגופי התקשורת הגדולים בעולם מפרסם את אוזלת ידה של המשטרה ותוהה "מה היה קורה אם פלסטינים היו חוסמים את הכביש".
דיילי טלגרף הפלג הירושלמי משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד