י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

איגוד לשכות המסחר: "הפטור ממע"מ בקניות באינטרנט אינו חוקי"

האיגוד שיגר לשר האוצר, משה כחלון, מכתב בחתימת עורכי דין שטוענים כי מדובר ב"העדפה פסולה"

קניות באינטרנט. צילום אילוסטרציה: pixabay
קניות באינטרנט. צילום אילוסטרציה: pixabay



איגוד לשכות המסחר, בראשות הנשיא, עו"ד אוריאל לין, מחריף את מאבקו נגד הפטור ממס הניתן לקונים באתרים מחו"ל. באיגוד מתקוממים נגד הפטור ממע''מ שמקבל כל מי שרוכש בסכום של עד 75 דולר, וכן מפטור ממכס על טובין ביבוא אישי עד סך של 500 דולר.

בפנייה ששלחו אתמול עורכי הדין ד"ר ישראל לשם ועידן לרון ממשרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות', אל שר האוצר משה כחלון, בשם איגוד לשכות המסחר, נכתב כי "הוראות הפטור נגועות בהעדפה פסולה דווקא לטובת גופים זרים שאינם תורמים דבר לכלכלת המדינה, והן מנוגדות למגמה הנוכחית בעולם לביטול הוראות פטור המפלות לרעה עסקים מקומיים, ופוגעות פגיעה בלתי מידתית בחופש העיסוק של העסקים הישראליים, הכוללת את הזכות שלא להיות מופלה לרעה בתחרות על לבו של הלקוח, ולא לסבול מכך שהשלטון מעניק לחלק מהמתחרים בשוק יתרונות שאינם ניתנים לאחרים". לטענתם, הפטור אינו חוקי ובאיחוד האירופי ובאוסטרליה פועלים לצמצם או לבטל אותו.

שרי האוצר והכלכלה בוחנים את אפשרות להרחיב את ההטבות, אולם רשות המסים מתנגדת למהלך מחשש לאובדן הכנסות. הפטור ממסים נועד לייצר תחרות בשוק הישראלי הריכוזי ולהוריד מחירים, אולם יבואנים ובעלי חנויות שנפגעים ממנו מנסים לשנות את המגמה. מנגד ראוי לציין, כי אותם יבואנים שנאבקים בפטור נהנים מהסרת מכסים ביבוא מהמדינות שיש להן הסכמי סחר עם ישראל, מה שצרכן רגיל לא נהנה ממנו ברכישה מעל 500 דולר.

לדבריהם, אם הרשויות סבורות שיש לקדם את ההקלות כדי להוריד את יוקר המחיה, שיעשו זאת בצורה שיויונית לכלל האוכלוסיה. אין ס יבה לתמרץ רכישת מוצרים שלא ידוע אם חלים עליהם תקנים הנוגעים לבריאות הציבור. "גם המגזר התעשייתי הישראלי נפגע מהפטור ממע״מ על יבוא אישי. הוא מייקר באופן מלאכותי מוצרים מתוצרת הארץ ביחס למוצרים מתוצרת חוץ, וזו פגיעה משמעותית ביותר, לנוכח העובדה שכ־60% מהתוצרת הישראלית מופנית לשוק המקומי", ציינו.

לדברי לין, "המדיניות המונהגת היום נעדרת ראיית רוחב של כלל האינטרסים במשק, החל מהציבור הרחב דרך הכנסות המדינה וכלה בעסקים. היא מסיטה את הצריכה הפרטית, שהיא אחד ממנועי הצמיחה של המשק, אל מקורות חוץ ובסופו של דבר תגרום לשחיקה חמורה של כל המגזר העסקי. המדיניות פוגעת בלא פחות מ-800 אלףמשפחות בישראל. אם תימשך האפליה לרעת המגזר העסקי, ניאלץ לנקוט במהלכים נגד המדיניות המפלה".
קניות באינטרנט איגוד לשכות המסחר פטור ממעמ משה כחלון משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד