י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דוכן התפילין ברמת אביב: כבר ביום ראשון פנתה העירייה לשליח עם אישור זמני

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר ביום ראשון קיבל דוכן התפילין ברמת אביב ג' אישור זמני למשך חודש מעיריית תל אביב • לאישור צורפו תנאים להמשך הפעלתו

דוכן התפילין ברמת אביב: כבר ביום ראשון פנתה העירייה לשליח עם אישור זמני
...

 


לאחר שביום שישי דיווחנו אודות שליח חב"ד שקיבל הוראה לפנות את דוכן התפילין אותו הוא מפעיל ברמת אביב, לפני שיקבל דו"ח, ל'בחדרי חרדים' נודע כי השליח קיבל מהעירייה אישור זמני למשך החודש הקרוב ובתנאי שיסדיר את הדוכן כרישיון עסק.

כזכור, בצהריי יום שישי האחרון דיווחנו כי שליח חב"ד המפעיל דוכן תפילין במרכז מסחרי בשכונת רמת אביב ג' מדי שבוע - זה כמה שנים, התבקש על ידי פקח עיריית תל אביב, לפנות את הדוכן לאלתר, ולא, יקבל דו"ח. לאחר דין ודברים הסתפק הפקח באזהרה לפני דו"ח.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר השליח יהודה ליפשט שמפעיל את הדוכן יחד עם שותף נוסף: "הפקח נתן לי אזהרה. בהתחלה הוא רצה לתת דו"ח ובסוף נתן רק אזהרה. אבל איים שיעבור לדו"ח אם לא נקפל את הדוכן. כמובן לא קפלנו את הדוכן".

עוד אמר השליח בשיחה עמנו ביום שישי: "אני בהלם מוחלט. אנחנו ברמת אביב ג' במרכז המסחרי כמדי שבוע כבר הרבה שנים ופתאום פקח מאיים בקנס ומודיע לקפל את הדוכן במיידי. שזה כמובן הלם מוחלט שבשטח ציבורי במדינה יהודית - בעיר היהודית הראשונה תל אביב, מורים לפנות דוכן שמאות יהודים מניחים בו תפילין ומאות נשים לוקחות בו נרות שבת ואנשים באים לקחת חומר יהודי לכבוד שבת".

בתצלום האזהרה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', ציין הפקח כי נתינת האזהרה, היא בשל הוספת "הנחת/הצבת דוכן תפילין ונרות שבת ואוהל גיזבו ללא היתר בתוקף (היתר פג ב-2016) יש לפנות את הדוכן מהמקום".

השליח מצידו טען, כי "לא היה שום שינוי מבחינתנו". ומסביר "מה שקרה היום, זה בגלל שיש כבר פחד בציבור הלא דתי מהדתה והתחרדות וכל השטיפת מוח שעושים להם בתקשורת. עבר תושב אחד, שמאלני קיצוני, ואמר "אני הרגע מתקשר לעירייה ולמשטרה נפנה אתכם מפה נלמד אתכם לקח".

"הוא התקשר למשטרה ולעירייה. הוא הטריד את הגורמים". סיפר ליפשט ל'בחדרי', "העירייה הגיעה אבל בעיריית תל אביב גם אין מדיניות לעזור לכל דבר שקשור ליהדות אז קפצו על העגלה והחליטו לפנות אותנו. הפקח אפילו לא הודיע לי שיש תלונה הוא פשוט הודיע לי שמפנים אותנו". סיכם ליפשט.

מדובר עיריית תל-אביב-יפו נמסר אז ל'בחדרי חרדים': "כל פעילות במרחב הציבורי מחייבת קבלת היתר מראש מהעירייה טרם הפעילות. כפי שמופיע במסמך שנמסר על ידי פקחי העירייה, מדובר בהודעה / דרישה ולא בדוח. להבא יש לפנות לעירייה להגשת בקשה מסודרת טרם הצבת הדוכן".

כאמור, ביום ראשון קיבל דעאל שיקיאר שותפו של השליח לדוכן, מכתב מעיריית תל אביב יפו, בו נכתב כי "עיריית תל אביב-יפו מאשרת עקרונית את פנייתך לשימוש במרחב הציבורי ליד בית הכנסת המרכזי ברמת אביב ג' לצורך הצבת דוכן תפילין בימי ו' בין השעות 9:30 עד 13:30 בחודשים אוקטובר ונובמבר".

בהמשך נכתב: "הנך מתבקש לברר את הצורך בדבר הוצאת רישיון עסק" כמו כן נכתב כי עליו לבקש גם את אישורה של המשטרה".

 




דוכן תפילין רמת אביב ג עיריית תל אביב שליח חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד